A Scania és a biztonság mérföldkövei

1961

A fülkék töréstesztje meghaladta a jogszabályi követelményeket. Egy HB17 (LB110) 1968-as fülke töréstesztje a Scania laboratóriumában Södertälje városában, Svédországban. 

Fotó: Kåge Larson

1968

Kormányrásegítő. A Scania bevezette a tehergépkocsik új generációját. A rendkívül sikeres LB80/110-es bulldogfülkék szériafelszerelésként kormányrásegítőt kaptak.

Fotó: Ingemar Eriksson

1995

Légzsák. A Scania a tehergépkocsi-gyártók közül elsőként vezette be a vezetőoldali légzsákot extrafelszerelésként minden típusához. Légzsák. Södertälje, Svédország.

Fotó: Carl-Erik Andersson 1996

1996

Elektronikus fékrendszer (EBS) minden keréknél tárcsafékkel. A Scania a nehéztehergépkocsi-gyártók közül elsőként kínált EBS-t minden keréknél tárcsafékkel, amely gyorsabb reakciót, jobb fékhatást és könnyebb karbantarthatóságot nyújtott.

Fotó: Carl-Erik Andersson

2004

Elektronikus menetstabilizáló (ESP). A Scania bevezette az elektronikus menetstabilizálóját (ESP). Ez egy aktív rendszer, amely bebicskázás vagy felborulás veszélyének fennállása esetén stabilizálja a járművet, így csökkenti a balesetek bekövetkezésének kockázatát, főként nyerges szerelvények esetében.

Fotó: Carl-Erik Andersson

2006

Adaptív sebességtartó automatika (AiCC). A Scania bevezette az AiCC-t, amely lehetővé teszi, hogy a járművezető manuálisan beállítsa a minimális követési távolságot. A tehergépkocsi lelassít, hogy felvegye a másik jármű sebességét, előre beállított és biztonságos követési távolságot tartva.

Fotó: Carl-Erik Andersson

A CIKKNEK MÉG NINCS VÉGE!
LAPOZZ (a hirdetés alatt) A KÖVETKEZŐ OLDALRA!