Pedig a SEAT és a CUPRA rengeteg újdonsággal készült a Genfi Autószalonra
z idei Genfi Nemzetközi Autószalon számos új és izgalmas jármű és fejlesztés találkahelye lesz, többek között itt tartja világpremierjét a CUPRA Formentor, amely az első, kifejezetten a CUPRA számára készült modell illetve a nagyközönség előtt itt debütál az első CUPRA Leon modell is.
A SEAT itt mutatja be továbbá a teljesen új SEAT Leon modellt, amely az elérhető összes alternatív hajtásrendszert felvonultatja az eseményen. A nagyközönség így testközelből láthatja a lágy hibrid, a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid és – most először – a sűrített földgázzal (CNG) üzemelő változatokat, emellett pedig szemtanúja lehet a SEAT Tarraco FR debütálásának is.
„A Genfi Autószalon az egyik első alkalom az ügyfeleink számára, hogy megismerkedjenek a 2020-as termékoffenzívánkkal, a SEAT Leon, CUPRA Leon és a később hálózatról tölthető (plug-in) hibrid formában is elérhető CUPRA Formentor modellekkel. Ezek a járművek mindkét márkát még magasabb szintre emelik.” – nyilatkozta Wayne Griffiths, a SEAT értékesítés és marketing területekért felelős alelnöke és a CUPRA vezérigazgatója. „A piaci igényeket szolgáljuk ki, amikor széles teljesítménytartományt, hatékonyságot, hálózatba kapcsolhatóságot és biztonságot kínáló járműveket kínálunk ügyfeleinknek. Ezek a modellek ügyfeleink bármilyen igényét kielégítik, miközben hozzájárulnak a környezeti hatások csökkentését célzó törekvéseinkhez.”.
A vállalat megragadja továbbá a lehetőséget és bemutatja a városi mobilitást érintő legújabb fejleményeket – mint amilyen az eScooter világpremierje – , amelyeket eredetileg a Mobil Világkongresszuson prezentált volna a nagyközönségnek.
A teljesen új SEAT Leon, amely új mércét állít
Az idei Genfi Nemzetközi Autószalonon a teljesen új SEAT Leon modell alternatív hajtárendszereinek teljes választékát felvonultatja.
A teljesen új SEAT Leon most először mutatkozik be lágy hibrid (eTSI), hálózatról tölthető (plug-in) hibrid (eHYBRID) és sűrített földgáz (CNG) (TGI) hajtású változatban. Fontos mérföldkő ez a márka számára, hiszen az autóipar egyre változatosabb lehetőségeket igyekszik kínálni az ügyfelek számára.
Sűrített földgáz (CNG) (TGI)
A teljesen új SEAT Leon most először mutatkozik be sűrített földgáz üzemű, 1,5 literes TGI erőforrással, amely 96 kW (130 LE) teljesítményre képes. A jármű három sűrített földgáz tartállyal rendelkezik, amelyek összkapacitása 17,3 kilogramm. Ezzel az új SEAT Leon TGI akár 440 kilométert is megtehet újratöltés nélkül. Amennyiben a sűrített földgáz tartályok kiürülnek, a motor automatikusan benzin üzemre vált, amíg el nem érjük a következő, sűrített földgázt kínáló kutat. Az utántöltés pedig pontosan olyan egyszerű, mint a kínálatban szereplő többi jármű esetében.
A teljesen új SEAT Leon TGI új szintre emeli a kényelmet és a vezethetőséget. A vezető számára még áttekinthetőbb információátadás érdekében – a sűrített földgáz (CNG) üzemet kínáló SEAT modellek közül elsőként – az újdonságban helyet kapott a SEAT digitális műszerfala is.
Szintén most először szerepel a járműben a SEAT Vezetői Profil rendszere, amelynek segítségével az ügyfelek könnyebben az egyéni igényeikhez szabhatják a hajtást. Négy módozat közül választhatnak, az Eco, Normál és Sport profilok mellett az Egyedi profil biztosítja, hogy a teljesen új SEAT Leon TGI még vonzóbb opció legyen a vásárlók számára.
Hálózatról tölthető (PHEV) hibrid (eHYBRID) és lágy (mHEV) hibrid (eTSI)A SEAT egyre
szélesebb körben alkalmazza az elektromos hajtást, így a Leon negyedik generációja is elérhető egy korszerű, hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtásrendszerrel. A TSI benzinmotort egy elektromos motorral társítva a rendszer 150 kW (204 LE) teljesítményt kínál. 13 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor csomagjának köszönhetően az autó tisztán elektromos üzemben akár 60 kilométeres hatótávolságra is képes. Tökéletes megoldás a hatékonyság növelésére vagy azokban a városokban való közlekedésre, ahol a levegőminőségre vonatkozó szabályok szigorúbbak.
A teljesen új SEAT Leon kínálatában szerepel a lágy hibrid technológia (eTSI), még hatékonyabb működést biztosítva a kompakt modell számára. A rendszer, amely a 81 kW (110 LE) teljesítményű 1.0 TSI és a 110 kW (150 LE) teljesítményű 1.5 benzines erőforrásokkal (kizárólag DSG váltóval és shift-by-wire technológiával) érhető el, egy 48V-os lágy hibrid technológiával társítja a belsőégésű motort, amely -többek között – az elektrifikáció hatékonyságát biztosítja a rendszer számára.