A SEAT hat elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellel jelentkezik
A SEAT a mai napon bemutatta elektromos stratégiáját, amely 2021. év elejéig hat elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modell bemutatását vetíti előre. A Mii elektromos változata és az el-Born lesz a márka két első, tisztán elektromos modellje, míg a Leon új generációja és a Tarraco kínálata hálózatról tölthető (plug-in) hibrid verziókkal bővül majd. Ezen kívül a CUPRA Leon és a CUPRA Formentor modelleknek is lesz egy hálózatról tölthető (plug-in) hibrid változata. A SEAT elnöke, Luca de Meo a vállalat éves sajtótájékoztatóján ma bejelentette, hogy a Genfi Nemzetközi Autószalonon bemutatott új crossover szabadidőautó, a CUPRA Formentor a márka martorelli üzemében készül majd.
A vállalat történetében most először a SEAT egy új járműplatformot fejleszt majd a Volkswagen márkával közösen. Ez a moduláris elektromos platform (Modular Electric Drive Toolkit – MEB) kisebb változata lesz, amely többféle, körülbelül négy méter hosszú járművek alapjául szolgál majd a különböző márkák – többek között a SEAT – számára. Az új platform megalkotásának célja, hogy olyan elérhető elektromos járműveket fejleszthessenek, amelyeknek az alapára 20 000 euró alatt maradjon. Több, mint 300 magasan képzett mérnök vesz részt ebben a projektben Spanyolországban.
A SEAT márka martorelli központjában tartott eredmény beszámolón a vállalat elnöke, Luca de Meo kijelentette, hogy „a SEAT szerepe egyre egyértelműbb a Volkswagen Csoporton belül, és az elért eredményeknek köszönhetően kiérdemeltük az új elektromos járműplatform fejlesztésének lehetőségét.” De Meo hozzátette: „Most először a SEAT Technikai Központja fejleszti azt a platformot, amelyet világszerte számos márka használhat majd.”
A Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke, Dr. Herbert Diess szintén jelen volt a tájékoztatón és kiemelte a SEAT szerepét a Volkswagen Csoporton belül: „A SEAT új szerepet tölt be a Volkswagen Csoporton belül, egyre nagyobb felelősséget vállalva. Az idei évi teljesítménye igazolja a SEAT márkában rejlő potenciált a növekedési lehetőségek kihasználása és az új piacokra való belépés kapcsán.” Dr. Diess hozzátette, hogy „a kisebb elektromos platform projektje óriási lépés egy még inkább elérhető elektromos mobilitás irányába. A SEAT alkotja meg az első, kifejezetten városi közlekedésre tervezett elektromos járművet.”
Az elektromos offenzíva azonban túlmutat az új modelleken és tartalmaz egy mikromobilitási stratégiát is. Ahogy azt a Mobil Világkongresszuson a SEAT elnöke kijelentette, ezen a területen a spanyol márka vezető szerepet tölt be a Volkswagen Csoporton belül. A közelmúltban bemutatott Minimó tanulmányautó szintén szerves része ennek a stratégiának, csakúgy, mint a városi mikromobilitási megoldásként kifejlesztett elektromos SEAT eXS elektromos roller is.
2018, a SEAT történetének legjobb éve
2018-ban a SEAT történetének legjobb eredményét* érte el. A vállalat adózás utáni nyeresége 294 millió euróra adódott, ami 4,6 százalékkal több, mint az előző évben (2017: 281 millió euró). Emellett a működési eredmény 93,2 százalékkal 223 millió euróra emelkedett (2017: 116 millió euró), a vállalat forgalma pedig elérte a 9,991 milliárd eurót, 4,6 százalékkal felülmúlva a 2017-es eredményt (2017: 9,552 milliárd euró). Mindegyik összeg új történelmi rekord a márka életében. Az elmúlt öt évben a SEAT forgalma 33 százalékkal bővült.
Mindemellett a kiszállítások is abszolút rekordot döntöttek, a SEAT közel hét évtizedes története során a márka most először adott át ügyfeleinek egy év alatt 517 600 járművet (10,5 százalékos növekedés 2017-hez képest), amellyel a SEAT lett a legdinamikusabban növekvő márka Európában a tavalyi esztendőben. Az Ateca és az Arona modellek sikeres szereplésével, a magasabb árrés tartalmú modelleknek köszönhetően javult a SEAT eredménye. Független márkaként eltöltött első éve során a CUPRA is hozzájárult a vállalat összeredményének bővüléséhez, a 2018-as évben ugyanis a kiszállításai 40 százalékkal 14 400 darabra emelkedtek.
Luca de Meo beszámolója alapján „2018 a SEAT történetének legjobb éve volt. Most először rendelkezünk nagyszerű termékekkel a keresett és leginkább jövedelmező szegmensekben, amelyek hozzásegítettek minket ahhoz, hogy az elmúlt három évben a leggyorsabban növekvő márkává váljunk Európában. 2016-ban indult SUV offenzívánk a legoptimistább várakozásainkat is felülmúlta, a tavalyi évben értékesített modelljeink közül minden harmadik ebből a kategóriából került ki. A SEAT most már bátran szembenézhet a jövővel.”