A Sienna:Remix a fesztiválok hőse lehetne, ha gyártanák

Mobil diszkópultot építettek a legcsaládibb Toyotából.

Fergeteges bulijárművé alakították át a Toyota hibrid buszlimuzinját.

A családi egyterű modellek rendszerint az utazást élvezetessé, kényelmessé tevő megoldásaikkal hívják fel magukra a figyelmet. Kiváló példája ennek a Toyota Sienna 2021-ben bemutatott, negyedik generációs kiadása, amely műszaki tartalmát tekintve a RAV4 szabadidőjármű és a Camry szedán közvetlen rokona. A modern padlólemezen nyugvó, hatalmas belső terű modell 2,5 literes öntöltő hibrid hajtáslánca akár elektromos összkerékhajtással is társítható, szolgáltatásai között pedig az érintés nélkül nyitható, motoros tolóajtók, a négyzónás klímaberendezés vagy a fűthető második sor, önálló ülések is megtalálhatók.

Ezek persze meglehetősen józan extrák, amelyektől komfortosabb lesz ugyan a Sienna, de menőbb nem. A Toyota ezért immár tizenöt éve rendszeresen fantáziadús átépítéseknek veti alá családi modelljét: az évek során készültek belőle ültetett sportautók, SpongyaBob-busz, expedíciós jármű és nyújtott luxuslimuzin.  A palettáról minden átépítések alfája, az extrém autóhifis kialakítás sem hiányozhatott. 2014-ben két ilyen, nagy zenét kínáló tanulmányautó is készült a Sienna akkori szériájából.

Az egyik egy különleges, mozgó DJ pult volt, a Sienna Remix Concept, amely két 40 colos képernyővel, négy mélynyomóval és tizenhat hangszóróval szórakoztatta közvetlen környezetét.
Ezt a Sienna Remix tanulmányautót aktualizálta most a Toyota. A szín és a fő partner (a SiriusXM műholdas rádiószolgáltatás) maradt, a teljesítmény és a kivitelezés azonban vadonatúj.

A csomagtérajtót két oldalra nyíló hátfallal váltották ki, a tetőlemez közepén hatalmas nyílást vágtak, a futóművet 50 mm-rel megemelték, és az autót jelentős hangszigeteléssel látták el. Ezek mind alapvetően szükségesek voltak ahhoz, ami ezután következett: összesen hatvan hangszórót (négy mélynyomót, harminchat középtartományú hangszórót, tizennégy csipogót és hat, kifejezetten az ütősök megszólaltatására szolgáló hangfalat) építettek be az autó belsejébe, illetve a tetősínek helyén elhelyezett dobozokba.

A hangfalerdőt tizenhat erősítő hajtja meg, az összteljesítmény 25 000 watt. A zenei minőségről 12 csatornás DSP processzor, a kreativitásról nyolccsatornás keverőpult gondoskodik. A hat darab, egyenként 56V-os, 4 amperórás lítium-ion akkumulátorról táplált konfiguráció része a kéttányéros kontroller, amelyet a fent említett tetőnyílásba kiállva kezelhet a DJ.

A látványvilágról a ritmust követve lüktető fényű, szabályozható színű, dinamikus LED világítás, valamint a csomagtartóban elhelyezett, 43 colos monitor gondoskodik.

Fotók: Toyota