A SuperB IV és a Citigo IV modellekkel lép be a Skoda az elektromobilitásba

Függöny fel: az idei IIHF Jégkorong-világbajnokság alkalmával, a negyeddöntő mérkőzések napján, a cseh autógyártó Szlovákia fővárosában, Pozsonyban mutatja be a nyilvánosság előtt első elektromos hajtásrendszerű, sorozatgyártású modelljeit, illetve felfrissített SUPERB zászlóshajóját. SUPERB iV és CITIGOe iV modelljeivel a ŠKODA már az elektromos mobilitás korszakába lép. Immár hosszú évek óta az IIHF Jégkorong-világbajnokság főtámogatójaként a ŠKODA ezúttal tart első ízben modellpremiert e sportesemény keretében.

Amint Bernhard Maier, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke kiemelte: “Ma a ŠKODA belép az elektromos mobilitás korszakába – egészen különleges pillanat a vállalat életében, amely jövőre ünnepli 125. születésnapját. Mindjárt két modell is jelzi az új kezdetet: első tisztán elektromos hajtásrendszerű modellünk, a CITIGOe iV, amellyel megjelenünk az elektromos mobilitás területén, illetve a márka első hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtású modelljeként a SUPERB iV. Emellett SUPERB zászlóshajónk felfrissített változatát is bemutatjuk, tovább finomított dizájnnal és új technikákkal.”

Mindezeken túl a ŠKODA első ízben köti össze sporttámogatói tevékenységét modellbemutatóval, amivel a vállalat a jégkorong-világbajnoksággal hosszú évek óta tartó kapcsolatát is hangsúlyozza.

A ŠKODA AUTO és az IIHF Jégkorong-világbajnokság kapcsolata időközben a leghosszabb főtámogatói tevékenység a sportvilágbajnokságok történetében, a 27 világbajnoki torna világrekord e kategóriában. A dinamikus, vonzó, ugyanakkor szimpatikus sportág jól illik a cseh autógyártóhoz, s a kerékpársport mellett a ŠKODA szponzori stratégiájának egyik alappillére. A márka már 1992-ben is a világbajnoki döntő Prágában és Pozsonyban rendezett mérkőzéseinek hivatalos jármű-partnereként szerepelt, 1993 óta pedig az IIHF Jégkorong-világbajnokság hivatalos főszponzora és jármű-partnere. Most ismét Szlovákia fővárosában, az idei világbajnokságon válik teljessé a kör: Pozsony ideális helyszín a világbajnokság keretében tartott első világpremier, valamint az új ŠKODA CITIGOe iV bemutatója számára. A tisztán elektromos hajtásrendszerű kisautó gyártása még az idén megkezdődik itt.

Christian Strube, a ŠKODA igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja kiemelte: “Megjelenésünk az elektromos mobilitás területén fontos lépés a ŠKODA számára a jövő felé. A CITIGOe iV és a hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtású SUPERB iV azonban csupán a kezdet, már 2020-ban érkezik ugyanis az első olyan tisztán elektromos hajtásrendszerű ŠKODA, amely a Volkswagen-csoport modulrendszerű elektromos platformjára (MEB) épül.”

ŠKODA SUPERB iV – 160 kW (218 LE) rendszerteljesítménnyel

A ŠKODA SUPERB iV – mint minden SUPERB – Kvasinyban készül és a ŠKODA első modellje, amely hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtásrendszerrel készül. A SUPERB iV hajtásáról egy 115 kW (156 LE) teljesítményű 1.4 TSI benzines erőforrás és egy 85 kilowattos elektromos motor gondoskodik. A maximális rendszerteljesítmény 160 kW (218 LE), ami a dinamika kárára kötött kompromisszumok nélkül teszi lehetővé a magas fokon hosszú távon fenntartható mobilitást. A ŠKODA SUPERB iV megfelel az Euro 6d-TEMP előírásainak, szén-dioxid-kibocsátása kilométerenként 40 gramm alatt alakul. 13 kilowattórás akkumulátora a WLTP-ciklus szerint 55 kilométer tisztán elektromos, azaz helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélküli hatótávot kínál és a normál háztartási elektromos csatlakozóról, falitöltőről (Wallbox) vagy menet közben a benzinmotor, illetve a fékezési és motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálás segítségével is feltölthető. A benzinmotorral együttesen már 850 kilométer hatótáv adódik. A SUPERB iV mindemellett az infotainment-rendszerek legújabb generációját is kínálja.