A szoftverek egyre inkább háttérbe szorítják a mechanikai összetevők fontosságát
A Volkswagennél már az algoritmusok teszik élvezetessé a vezetést
Karsten Schebsdat, a VW menetdinamikáért felelős vezetője elmondta, míg tíz évvel ezelőtt egy autó fejlesztése során elsősorban a mechanikai szempontok domináltak, addig mostanra megváltozott a helyzet, a mechanikai összetevők egyre inkább háttérbe szorulnak a szoftveres megoldásokkal szemben.
Lényegében a szoftvernek és a hardvernek együtt kell megteremtenie azt a kombinációt, ami a jó vezetési élményt biztosítja egy autó számára. Ennek a két összetevőnek kell egységet alkotnia, hiszen ami az egyik sofőr számára egy túlságosan izgága autó, az a másik esetében végtelenül lomhának tűnhet.
A Volkswagen szoftvere a futómű, a kormányzás, a gázreakció, valamint a fékek beállításának módosításával biztosít élvezetesebb vezethetőséget. A legújabb Golf GTI esetében például 15 fokozatban állítható a felfüggesztés a szuperlágytól a szupermerevig, amivel képes lefedni a járművezetők 97 százalékának igényeit.
A járművek menetdinamikai tulajdonságai még inkább előtérbe kerülnek az önvezető autók esetében, hiszen egy passzív „sofőr” teljesen másként éli meg a jármű viselkedését, mint az, aki ténylegesen vezeti is az autót. Éppen ezért kiemelt jelentőségű a Volkswagen számára, hogy autói a lehető legsimább menettulajdonságokkal rendelkezzenek, miközben megőrzik a VW jellegzetes karakterisztikáját.
Forrás:
CarBuzz & mahzrt.hu