A Tevva négyszer hatékonyabb fékrendszert fejleszt a ZF-el

  • A Tevva mérnökei által adaptált ZF elektronikus fékrendszer (EBS) a brit elektromos teherautó-gyártó regeneratív fékrendszerével való együttműködésre
  • A Tevva a járművezérlő egységét (VCU) integrálja a ZF EBS-sel, amely megfelel minden biztonsági követelménynek
  • A Tevva rendszer akár 4-szer több energiát nyer vissza, mint a hagyományos légfékrendszer; a Tevva 7,5 tonnás elektromos teherautójának hatótávolságának optimalizálása
  • A modern EBS szabályozza a súrlódó fékezés és az e-motor keveredését, csökkentve a fékek kopását és elhasználódását

A brit elektromos járműgyártó, a Tevva sikeresen befejezte a regeneratív fékrendszer fejlesztését 7,5 tonnás akkumulátoros elektromos teherautóján. Ennek része a globális Tier 1 beszállítóval, a ZF-fel való együttműködés az elektronikus fékrendszer (EBS) integrálása érdekében a zéró károsanyag-kibocsátású Tevva elektromos teherautókban.

A ZF Commercial Vehicle Solutions (CVS) a világ legnagyobb beszállítója a haszonjárműiparban, amely megoldásokat kínál a járművek mozgásszabályozására, integrált biztonságára, automatizált vezetésre és elektromos mobilitásra. A ZF a Tevvával együttműködve adaptálta az EBS-t a Tevva 7,5 tonnás akkumulátoros elektromos járműben való használatra – amely regeneratív és sűrített levegős fékek keverékét használja, hogy további biztonsági és reagálási réteget adjon a vezetők számára.

A Tevva mérnökei sikeresen teljesítettek egy sor szigorú tesztelési kritériumot ahhoz, hogy a vállalat teherautója megkapja a ZF jóváhagyását, és az elektromos teherautó járművezérlő egységének (VCU) finomhangolásán és az EBS-szel való kompatibilitás javításán dolgozott. Az eredmény egy olyan rendszer, amely akár négyszer* több energiát nyer vissza, mint egy hagyományos sűrített levegős fékrendszer, így optimalizálja a Tevva teherautó hatótávolságát. Az adaptált rendszer tesztelése, amelyre a németországi Jeversenben található ZF tesztpályán került sor, különféle körülményeket, lejtőket és felülettípusokat érintett.

A technológiai fejlesztések lehetővé teszik a modern EBS rendszer számára, hogy szabályozza a súrlódó fékezés és az e-motor keveredését, csökkentve a fékek kopását és elhasználódását. A rendszer elektronikusan továbbítja a vezető lassítási kérelmét a fékrendszer összes alkatrészéhez, hogy lerövidítse a reakcióidőt, kiegyenlítse a fékerőt, valamint megkönnyítse a fékezést és hatékony fékkezelést biztosítson.

Heiko Eggers, a ZF haszonjárművek EMEA fékezési és ADAS alkalmazásmérnöki részlegének vezetője elmondta: “Széles termékportfóliónk, beleértve a ZF szabványosított elektronikus fékrendszerét, gyorsabb piacra lépést tesz lehetővé az új, innovatív piaci szereplők, például a Tevva számára. Elkötelezettségük és az agilis mérnöki szakértelem lehetővé tette számunkra, hogy megfeleljünk szigorú biztonsági követelményeinknek, és befejezzük projektünket. Várjuk, hogy lássuk az első Tevva teherautókat az utakon.”

A Tevva Uzair Jilani, a hajtás- és fékrendszerek vezető mérnöke a következőket mondta: “Keményen dolgoztunk annak érdekében, hogy a világ kétségtelenül egyik legjelentősebb Tier 1 beszállítójától megkapjuk a csengő jóváhagyást. A ZF-fel való együttműködés kulcsfontosságú lépés abban a lendületben, amelyet mi is építünk. A rendszer a mi regen rendszerünkhöz lett igazítva, a fékpedál lenyomásakor a „fékezés” nagy részét a regen kezeli, ami azt jelenti, hogy a hajtásrendszer lelassítja a járművet.

“A teherautó teljes leállításához továbbra is szükség van a hagyományos fékrendszerre, de ez a kettős biztonsági réteg kiválóan segíti a hatékonyabb vezetést. Ez azt is jelenti, hogy a vasalat kisebb igénybevételnek van kitéve a fékrendszer élettartamának meghosszabbítása érdekében. fuss.”

A Tevva 7,5 tonnás akkumulátoros elektromos járművének (BEV) tömeggyártása idén megkezdődött a cég londoni üzemében. Ezt egy 7,5 tonnás hidrogén-elektromos teherautó követi, amely egy hidrogén hatótávolságú bővítővel rendelkezik, amely 354 mérföldre (570 km-re) növeli a jármű hatótávolságát. A Tevva BEV akár 140 mérföldet (227 kilométert) tesz meg 105 kWh-s akkumulátoráról egyetlen töltéssel, és ideális az utolsó mérföldes és városi szállító flották számára.