A történelem időbe vesz – a Speed Six készítése

  • Az első vásárlói Speed Six Continuation Series autó építése folyamatban van
  • Hűséges folytatása a Speed Sixnek, a történelem legsikeresebb Bentley versenyautójának, két Le Mans-i győzelemmel
  • Nagy sikerű tesztprogram a Speed Six Car Zero prototípushoz
  • Két eredeti Speed Sixes, köztük az „Old Number 3” versenyautó, amelyet sablonként használtak a méretek, anyagok és alkatrészek ellenőrzésére
  • Minden autót a semmiből kézzel készítettek, megfelelő szerszámok, rögzítések és technikák felhasználásával – 10 hónapos folyamat alatt az elejétől a végéig
  • A csapat Mulliner Classic házon belüli technikusokból és speciális brit beszállítókból áll
  • 12 vásárlói autó mind előre eladva
  • Minden vásárló személyre szabott szerelvényt kínált autójához, korhű külső és belső kivitelezéssel

Az első vásárló Bentley Speed Six 93 év után most formálódik a Mulliner, a Bentley házon belüli testreszabott és karosszériaépítő részlegének műhelyeiben. Létrehozása egyesíti a brit mérnöki és restaurátori szakemberek szakértelmét a Mulliner technikus mestercsapatával. Tizenkét Continuation Series Speed Sixes készül, időszakos anyagok és technikák felhasználásával, hogy biztosítsák a W.O. iránti teljes hűséget. A Bentley eredeti dizájnja.

A Bentley Speed Six Continuation Series tizenkét Bentley 4½ literes Supercharged „Blower” Continuation modell sikeres befejezését követi, amely a világ első háború előtti folytatása. Mind a tizenkét Speed Six Continuation sorozatot előre eladták, és az ügyfelek az időszaknak megfelelő felületek és anyagok közül választhatják ki járműveiket. Az egyes autók megépítése az elejétől a végéig összesen tíz hónapot vesz igénybe.

A Continuation Series első prototípusa – az Car Zero néven ismert – az elmúlt hat hónapban elfoglalt volt, és egy sor mérnöki fejlesztési munkát végzett. 40 órányi motortesztet 10 000 km-es tartósság követett különféle felületeken, az autó pedig nemrég fejezte be a végsebesség tesztjét, 112 mérföld/órás sebességet ért el – pontosan úgy, mint az eredetiek.

A kézműves hagyományok életben tartása

A Bentley eredeti cricklewoodi gyárának durva és kész környezete távol áll a Mulliner műhelyek aprólékos rendjétől. Ennek ellenére minden Continuation Series Speed Six olyan eszközökkel, anyagokkal és technikákkal készül, amelyeket a W.O. ismerhetett volna. Bentley és csapata az 1920-as években. Ennek eléréséhez a Mulliner brit mérnöki és restaurációs szakértők hálózatát hívta meg.

A Speed Six alvázának elkészítéséhez a matlocki Portobello Engineering hűségesen kövesse az eredeti mérnöki rajzokat. Első lépésükben több mint 20 tonnányi szerszámot készítettek az 5 mm vastag S355J2 acél préseléséhez, amelyből a Speed Six alváz lábai és kereszttartói lettek. Ez a kutatási és fejlesztési folyamat önmagában több mint hat hónapig tartott. Miután formába préselték, az alváz lábait és kereszttartóit levágják, ellenőrzik és sorjázzák, majd végül összeszerelik azokat a BSF (nem metrikus) csavarokkal, amelyeket a Bentley cricklewoodi műhelyeiben használtak volna.

Eközben Ludlow-ban a Speed Six karosszéria hamuvázát kézzel készítik, hagyományos karosszéria-eszközökkel és technikákkal a Lomax Coachbuilders szakemberei. Miután a vázat egyesítik a Speed Six alvázzal a Mulliner műhelyekben, az ottani csapat körülbelül 25 méter hosszú Rexine-be, egy rendkívül speciális, korhű szövetbe burkolja, hogy létrehozza a Speed Six Weymann-stílusú nyitott tourer karosszériáját.

A sheffieldi Vintage Headlamp Restoration International Ltd. apa és fia csapatát ünneplik azért, mert képesek vintage dizájnú fényszórókat létrehozni az eredeti specifikációk alapján. Pontos alkotásokat készítenek a jellegzetes Speed Six fényszórókból, amelyek olyan fontos szerepet játszottak, hogy az 1929-es és 1930-as Le Mans-i éjszakán át győzelemre vigyék a gyári autókat.

A Bicester Heritage székhelyű Vintage Car Radiator Company a klasszikus autóradiátorok és -alkatrészek szakértője, és az egyetlen vállalat a világon, amely mind a 28 különböző típusú háború előtti radiátor konstrukciót gyártja. Hozzájárulnak a Speed Six hűtőmagjához, a tükörfényesre csiszolt, tömör nikkelezüst radiátorházhoz, valamint a kézzel vert acélból és rézből készült üzemanyagtartályhoz.

Szintén a Bicester Heritage székhelye a Kingsbury Racing Shop Limited, amely a régi Bentley-k restaurálásával, előkészítésével és szervizelésével foglalkozik. A Tom Dark Engineeringgel együttműködve az eredeti rajzokat 3D-s modellekké alakították át, mielőtt több mint 600 egyedi alkatrészt, köztük egy új motorblokk-öntvényt gyártottak volna az új, 6½ literes versenyspecifikációjú motorhoz, amely ebben az időszakban 200 lóerőt fejlesztett. A Speed Six 6597 köbcentis motorjának kialakítása a maga idejében rendkívül fejlett volt, hengerenként négy szeleppel és két gyújtógyertyával, valamint nyolc csapágyas főtengellyel. A kezdeti dyno-tesztek azt mutatták, hogy a Continuation Series motorjai 205 lóerősek – a modern anyagokkal több teljesítmény érhető el, de a Continuation Series célja egy olyan Speed Six megalkotása, amilyennek 1929-ben nézett volna ki és teljesített volna.

A Speed Six mestersablon

A Continuation Series Speed Six két eredeti Speed Sixet használ mintaként: a cég saját Speed Six-ét, a GU409-et és az „Old Number 3”-ot, a Speed Six-et, amelyet az 1930-as Le Mans-i 24 órás versenyen Sammy Davis és Clive Dunfee vezetett. Utóbbit a tulajdonosa nagylelkűen kölcsönadta, és felbecsülhetetlen értékű adatokat adott a Mulliner csapatának a méretekről, anyagokról és alkatrészekről.

A Mulliner Classic csapata is adós a W.O. A Bentley Memorial Foundation, amely a csapat által használt eredeti rajzok és jegyzetek 80%-át biztosította. A Continuation autók olyan módosításokat tartalmaznak, amelyeket a Bentley csapata hajtott végre a megbízhatóság és a teljesítmény javítása érdekében az 1929-es és 1930-as Le Mans-i 24 órás versenyeken.

A legendás Speed Six pályán és úton

A Speed Six-et 1928-ban mutatták be a 6½ literes Bentley sportosabb változataként. A motort úgy módosították, hogy nagyobb teljesítményt szabadítson fel, iker SU karburátorral, nagyobb kompressziós aránnyal és nagy teljesítményű vezérműtengellyel. A The Morning Post korabeli közúti tesztje a következőképpen zárult: „Ezt az autót az évszázad egyik legfigyelemreméltóbb mérnöki vívmányának tartom, a sebesség, a csend és a rugalmasság egyensúlya egyedülálló módon megmaradt.”

182 Speed Six modell készült 1928 és 1930 között. A Le Mans-i 24 órás versenyen 1929-ben és 1930-ban aratott két győzelem megerősítette a Speed Six előkelő helyét a Bentley versenytörténetében.

Egy másik Speed Six került a címlapokra 1930 márciusában, amikor a Bentley elnöke, Woolf Barnato a Cannes-ból Calais-ba tartó Blue Trainnal versenyzett H.J. Mulliner karosszériájú szalonjában. A háromszoros Le Mans-győztes Barnato és Dale Bourne, a Le Mans-győztes háromszoros éjszakai megállás nélkül 570 mérföldet tettek meg, átlagosan 43,43 mérföld/órás sebességgel a háború előtti Franciaország egyenetlen és poros útjain. Még arra is volt idejük, hogy felérjenek a kompra, és elmenjenek Londonba, és 15.20-kor érkeztek meg a Conservative Clubba a St. James’ Streeten, négy perccel azelőtt, hogy a Blue Train megérkezett volna Calais-ba. A francia hatóságok később 160 fontra bírságolták Barnato milliomost, mert közutakon versenyzett, ami csekély árat jelent a Bentley történetébe beírt bravúrért.