A továbbfejlesztett Audi A8 (2.)

Redukált formavilág – az utastér

Az A8 belseje leginkább tágas, nagyvonalúan méretezett szalont idéz, bőséges térrel a mozgáshoz és a kellemes közérzethez. Architektúráját hangsúlyosan vízszintes orientáció jellemzi, határozottan kiemelve szélességét, miközben formai nyelvezete mindvégig visszafogott marad. Sötétben a Hangulatvilágítás plusz csomag (az Audi design selection utastér és az S8 esetében széria) világítja meg elegáns stílusban a belteret, míg hátul Matrix-LED technikájú olvasólámpák állnak rendelkezésre.

A továbbfejlesztett A8 ülés- és ülésfelszereltség-választéka igen sokrétű, egyben színvonalas kényelem és stílusos egyéniség jellemzi, s különösen a hátsó üléseken kínál számos lehetőséget. A program csúcsán az A8 L nyugágy-ülése áll, amely számos állítási lehetőséggel, az első utasülés hátsó felén pedig lábtámasszal is szolgál, amelyen az utasok több fokozatban melegíthetik, illetve masszíroztathatják talpukat. A nyugágy-ülés csomag része a 18 pneumatikus párnával működő hátmasszírozó funkció, az elektromosan állítható komfort-fejtámlák, kívánságra pedig az elsővel egybeépített, összefüggő hátsó középkonzol is, extrafelszerelésként rendelhető, lehajtható asztalokkal, négyzónás komfort légkondicionáló berendezéssel és új hátsó képernyőkkel. A színvonalas kényelem hangulatát az Audi exkluzív programjában kínált, bárrekesszel kiegészített hűtőszekrény fokozhatja tovább.

A kiváló kidolgozási minőség az A8-utastér készítésének manufaktúra-jellegét hangsúlyozza, ami éppúgy érvényes az üléskárpitok precíz perforálására, mint a légbefúvó nyílások elektromosan nyíló és záródó dekorbetét-fedeleire vagy a komfort-fejtámlák bársonyosan lágy tapintású bőrborítására. Az üléskárpitok anyaga alapkivitelben Valetta bőr, alternatívaként pedig – új Konyakbarna árnyalatában is – a Valcona bőr áll rendelkezésre. Újdonság a programban az ajtókárpitok hosszú távon fenntartható előállítású Dinamica mikroszálas szövetbevonata, amely opcióként az oszlopok és a mennyezet kárpitozásaként is rendelhető.

A továbbfejlesztett A8 jellemzője a beltér-konfigurációk széles választéka is. Ezek közé tartozik a Pasztellezüst Audi design selection, valamint a fekete, a Merlot-vörös és a Konyak árnyalatú S line utastér-összeállítás. A kínálatot többféle bőrkárpit-csomag, illetve az Audi exkluzív bőrkivitel teszi teljessé. Az extrafelszerelésként rendelhető légminőség-csomag ionizátor- és illatosító funkciót is tartalmaz.

Érzékeny és ésszerű – a kezelés

Az Audi A8 MMI touch response kezelési koncepciója két képernyőre (10,1 és 8,6 col képátlóval) és a természetes hangvezérlésre épül, utóbbi használatakor a „Hey Audi!” megszólítással veheti kezdetét a párbeszéd. A kijelzési-kezelési koncepció a teljes egészében digitális Audi virtual cockpit műszeregységgel és az extrafelszerelésként kínált Head-up kijelzővel válik teljessé, a vezetőre összpontosító működést hangsúlyozva. Utóbbi technika közvetlenül a vezető látóterében jeleníti meg a fontos információkat.

Új megoldások – navigáció és Audi connect

Az MMI Navigációs rendszer plusz a felfrissített Audi A8 alapfelszereltségének része, s műszaki hátteréül a Moduláris infotainment-koncepció harmadik generációja (MIB 3) szolgál. A navigáció működését az Audi connect szintén az alapkivitelhez tartozó online- és Car-2-X szolgáltatásai egészítik ki, mégpedig két csomagra osztva: Audi connect Navigáció és Infotainment (Audi connect Navigation & Infotainment), illetve Audi connect Biztonság és Szerviz (Audi connect Safety & Service) az Audi connect távvezérléssel (Audi connect Remote & Control).

Modern igényekre – új képernyők hátul

Ugyancsak vonzó lehetőségek állnak rendelkezésre az infotainment-hardverkínálatban is. Az új hátsó képernyők immár a hátul helyet foglalók mai igényeire készültek, mégpedig két 10,1 col képátlójú, Full-HD felbontású, az első ülések háttámlájára rögzített monitor formájában. Ezek az utasok külső eszközeiről jeleníthetnek meg tartalmakat, de casting formájában számos audio- és videostream is élvezhető rajtuk az ismert streaming-szolgáltatóktól vagy épp különböző televíziós médiatárakból.

Az igényes Hi-Fi rajongóknak készült a Bang & Olufsen Advanced Sound System, amely magasságadatai révén a hátsó ülésen is háromdimenziós térhangzással szolgál. Erősítője 1920 watt teljesítménnyel összesen 23 hangsugárzót vezérel, a magassugárzó-lencsék elektromosan emelkednek ki a műszerfalból. A Hátsó ülés távirányítója (Rear Seat Remote) ezúttal a középső kartámaszra rögzítve teszi lehetővé számos kényelmi és infotainment-funkció kezelését a hátsó ülésről. A OLED-érintőképernyő vezérlőegysége nagyjából okostelefon-méretű.

Három csomag – vezetői segédrendszerek

A felfrissített Audi A8 mintegy 40 vezetői segédrendszer kínálatával szolgál, amelyek közül egyesek – például az Audi pre sense basic és az Audi pre sense front biztonsági berendezések – a szériafelszereltséget bővítik, míg az extrafelszerelésként rendelhető technikák a „Parkolás” („Park”), a „Város” („City”) és a „Túra” („Tour”) csomagokba rendezve állnak rendelkezésre. A vezetői segédrendszerek plusz csomagja az említett összeállításokat fogja össze. Egyes rendszerek, mint például az Éjjellátó asszisztens (Night Vision Assistant) és a Környezetmegfigyelő kamerák (Surround View Cameras), önállóan is megrendelhetők. A „Parkolás” („Park”) csomag különlegessége a Távirányítású parkolási asszisztens plusz (Remote Park Assist Plus), amely önállóan áll be a hossz- és keresztirányú parkolóhelyekre, illetve manőverez ki onnan, amely során a vezetőnek még csak az autóban sem szükséges tartózkodnia.

A vezetői segédrendszerek „Város” („City”) csomagja az Útkereszteződés-asszisztenst (Intersection Assist), a Hátsó keresztirányú forgalom asszisztenst (Cross-Traffic Assist), a Sávváltás-asszisztenst (Side Assist) és a Kiszállás-figyelmeztetést (Exit Warning), valamint az Audi pre sense 360° biztonsági rendszert tartalmazza. Utóbbi technika az aktív futóművel közösen oldalirányú ütközéskor optimálisan megemeli a karosszériát (Side Crash Enhancement).

Különösen gazdag a vezetői segédrendszerek Németországban az alapfelszereltséget bővítő „Túra” („Tour”) csomagja. Központi rendszere az Adaptív menetasszisztens (Adaptive Cruise Assist), amely teljes sebességtartományon szabályozhatja a jármű hossz- és oldalirányú vezetését. Az Audi A8 vezetői segédrendszerei mögött a vezetői segédrendszerek központi szabályzóegysége (zFAS) áll, amely folyamatosan újraszámítva állítja elő a jármű környezetének részletes képét.

Folyt. köv.!