A továbbfejlesztett Audi A8 hajtása

Static Photo, Color: Daytona grey matt effect

Karakteres és gazdaságos – a motorpaletta

A továbbfejlesztett Audi A8 ötféle motorváltozatával hajtásrendszerek széles kínálatát biztosítja az ügyfelek számára. Az újdonság V6-os TFSI illetve TDI konstrukcióként három liter összlökettérfogatból állítja elő teljesítményét, emellett a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid TFSI e változat (a V6 TFSI erőforrás és az elektromos motorok együttese) és a 4.0 TFSI aggregát is elérhető az ügyfelek számára. Ez utóbbi az A8 és az S8 számára más-más teljesítményszintekkel áll rendelkezésre. A 4.0 TFSI erőforrás nyolc, V alakban elhelyezett hengerre osztja szét négyliteres összlökettérfogatát és cylinder on demand technológiával is rendelkezik.

A 3.0 TFSI aggregát 250 kW (340 LE) teljesítményével az Audi A8 55 TFSI quattro (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 8,3 – 8,1; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 191-186) és az A8 L 55 TFSI quattro (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 8,4 – 8,2; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 191-187) hajtásáról gondoskodik, Kínában pedig 210 kilowattos (286 LE) változatban érhető el. Főtengelyén az 1370 és 4500 percenkénti fordulatszám közötti tartományban 500 newtonméter maximális forgatónyomaték jelenik meg, s álló helyzetből mindössze 5,6 másodperc (L modell: 5,7 másodperc) alatt gyorsul 100 kilométer/órás tempóra.

Az A8 modellekhez készülő változatában a 4.0 TFSI motor 338 kW (460 LE) teljesítményt, illetve 1850 és 4500 percenkénti fordulatszám között 660 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál, igencsak sportos menetteljesítményeket biztosítva ezzel. Az A8 60 TFSI quattro (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 10,8 – 10,7; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 247-245) és az A8 L 60 TFSI quattro (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 10,8 – 10,7; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 248-246) egyaránt 4,4 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 kilométer/órára. A V8-as erőforrás egyik különlegessége a cylinder on demand (COD) technikája, amely visszafogott vezetési stílus mellett átmenetileg leállít négy hengert.

A 3.0 TDI erőforrás az Audi A8 50 TDI quattro (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 6,7 – 6,5; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 176 – 170) és az Audi A8 L 50 TDI quattro (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 6,7 – 6,5; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 177 – 171) modellekben is elérhető. A motor 210 kiW (286 LE) teljesítményt és 600 Nm maximális forgatónyomatékot kínál a vezető számára, álló helyzetből pedig mind az A8, mind pedig az A8 L 5,9 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órás sebességre. Elektronikusan szabályozott legnagyobb sebessége 250 km/óra, amely egységes a teljes A8 paletta esetében.

Két motor, egy akkumulátor: Audi A8 hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtásrendszerrel

Az Audi A8 60 TFSI e quattro és az A8 L 60 TFSI e quattro modellek adják a sorozat hálózatról tölthető (plug-in) hibrid kínálatát, ahol kompakt elektromos motorok segítik a 3.0 TFSI erőforrást. A hátul található lítium-ion akkumulátor nettó 14,4 kWh (bruttó 17,9 kWh) tárolókapacitással bír. A 340 kW összteljesítményt és 700 Nm össznyomatékot felmutató Audi A8 60 TFSI (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 2,1 – 2,0; villamosáram fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 20,5 – 19,6 (NEDC ciklus alapján); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 49 – 45) mindössze 4,9 másodperc alatt teljesíti az állóhelyzetből 100 km/órás sebességre történő sprintet (az A8 és A8 L modellek egyaránt).

A hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellek négy választható vezetési módot kínálnak. Az “EV” a tisztán elektromos hajtást jelöli, a “Hibrid” mód hatékonyan kombinálja a két különböző hajtásrendszert, míg a “Hold” esetében a rendszerben lévő elektromos energia szinten tartása áll a középpontban. “Charge” módban a belsőégésű erőforrás tölti az akkumulátort. Töltőkábel használata esetén a maximális töltési teljesítménye váltakozó áramnál 7,4 kW. Az ügyfelek a kompakt e-tron charging system töltési rendszert is használhatják otthonukban a garázsban való töltéshez, útközbeni tankoláshoz pedig a 3-as típusú (Mode 3) kábel áll rendelkezésre.

Audi S8 – meggyőző menetteljesítmény a luxuskategóriában

Az Audi S8 TFSI quattro (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 10,8 – 10,7; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 246 – 245) a sorozat sportos csúcsmodellje, amelynek V8-as biturbo-aggregátja 420 kW (571 LE) teljesítményt, a 2050 és 4500 percenkénti fordulatszám közötti tartományon pedig 800 newtonméter maximális forgatónyomatékot bocsát a vezető rendelkezésére. E modell álló helyzetből mindössze 3,8 másodperc alatt teljesíti a 100 kilométer/óráig tartó sprintet. Az S8 gazdaságosságát is növeli a cylinder on demand (COD) technikája, kipufogórendszerében pedig speciális hangszelepek fokozhatják igény szerint az akusztikai hatásokat. Az A8-család legerősebb tagja emellett gazdag alapfelszereltséggel gördül le a szerelőszalagról.

Sok más mellett innovatív futóműkomponensek egyedülálló kombinációjával hódít, csak az S8 tartalmazza ugyanis már eleve szériafelszerelésként a prediktív aktív felfüggesztéseket, a sport-differenciálművet és a dinamikus összkerék-kormányzást.

Markáns külső és belső dizájnelemekkel emelik ki célzottan a modell sportos karakterét, Kína, az Amerikai Egyesült Államok, Kanada és Dél-Korea jelentős piacain pedig kizárólag hosszú tengelytávval kapható az Audi S8. A megnövelt hosszúság és magasság a tágasabb fej- és lábtér révén érezhetően nagyobb kényelmet biztosít az autóban helyet foglalók számára.

Mindegyik említett motorváltozat már alapkivitelében mild-hibrid technikával (MHEV) érkezik, amely az A8 modellek 48 voltos elektromos főhálózatát veszi igénybe.

tiptronic, quattro és a sport-differenciálmű – a vezetés élményének teljes skálája

Az Audi A8 minden motorja gyors és finom kapcsolású, nyolcfokozatú tiptronic sebességváltóhoz csatlakozik. Az elektromos olajszivattyúnak köszönhetően az automata váltómű akkor is kapcsolhat, amikor épp nem jár a belsőégésű motor. Az önzáró központi differenciálművel működő quattro állandó összkerékhajtás az alapkivitel része, opcionálisan elérhető a – az S8 esetében a szériafelszereltség részét képező – sport-differenciálmű. Utóbbi a gyors kanyaríveken aktívan osztja el a forgatónyomatékot a hátsó kerekek között, még sportosabbá és stabilabbá téve az autó irányíthatóságát.

Progresszív technikák – a futómű

Már a továbbfejlesztett Audi A8 alapkivitelű felfüggesztései is meggyőzőek. Kiegyensúlyozott karakterüket – az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer kínálta különböző menetprofiloknak is köszönhetően – magasfokú kényelemmel ötvözve kínálja a sportos vezetés élményét. A csillapításszabályzással kiegészített adaptív légrugózás az alapfelszereltség része, akárcsak a progresszív kormányzás. Kívánságra dinamikus összkerékkormányzás is rendelkezésre áll, az Audi S8 esetében pedig ez a szériafelszereltséghez tartozik.

Prediktív aktív futómű

A továbbfejlesztett A8 egyik különlegessége a prediktív aktív futómű, amely elektromos motor segítségével – a megfelelő erő célzott adagolásával – külön-külön szabályozza mindegyik kerék terhelését, minden menethelyzetben aktívan állítva a karosszéria pozícióját. Prediktív aktív felfüggesztései révén az Audi A8 elképesztően széles palettán kínálja a vezetés élményét. Ha az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer “dynamic” üzemmódja aktív, sportos oldaláról mutatkozik be a nagyméretű limuzin, amely ekkor feszes futómű hangolás mentén kormányozható be a kanyarívekre, a karosszéria csekély oldalirányú dőlése, illetve fékezéskor minimális bólintómozgása mellett. A “comfort+” üzemmódban ezzel szemben az A8 szinte átsiklik az útegyenetlenségek felett. Kormányzása ekkor – a rendszer működési határain belül – az első kamerával együttműködve ismeri fel az útfelület egyenetlenségeit, előretekintően szabályozva a szerkezetet.

A “comfort+” üzemmódban egy speciális megoldást is kínál a prediktív aktív futómű: az integrált kanyarbeli oldalirányú dőlésszabályzás funkciója jelentősen mérsékli az utasokra ható oldalgyorsulást. A kanyar bejárati ívén a külső oldalon megemeli, míg belül lesüllyeszti a karosszériát, amely így legfeljebb három foknyit billen a forduló során, így a 80 és 130 kilométer/óra közötti sebességtartományon és 0,4 g oldalgyorsulásig szinte alig érzékelhető a kanyarmenet. A “comfort+” módban egyenes haladáskor a prediktív aktív futómű kiegyenlíti a karosszéria bólintó mozgásait, a kényelmes be- és kiszállást pedig a karosszéria 50 milliméteres megemelésével illetve leengedésével könnyíti meg.

A felfrissített Audi A8 keréktárcsáinak kínálatában 18 és 21 col peremátmérő közötti példányok érhetők el, köztük az Audi, illetve az Audi Sport hat új formatervezésű darabja. A csúcsváltozatokhoz, mint például az Audi S8, extrafelszerelésként karbon-kerámia féktárcsákat is kínál az Audi.

A8 L Horch – kifejezetten a kínai piacra

A Kína számára készülő Audi A8 L Horch csúcsváltozat 5,45 méter hosszúságával az A8 L változatot is 13 centiméterrel felülmúlja. Utasterében a több elemnél alkalmazott rombuszmintájú steppelés, a logóval díszített párnák, hátul pedig a puha, süppedős padlószőnyegek hangsúlyozzák e különleges kivitel exkluzivitását. Kívülről a luxusmodell függőleges bordázatú, modellspecifikus kialakítású Singleframe hűtőrácsáról ismerhető fel, amit – például a külső visszapillantó tükrökön – krómozott díszítőelemek, illetve egyedi hátsó fénygrafika, megnövelt felületű panorámatető, emblémák, a C-oszlopon található Horch logó, “H crown” könnyűfém keréktárcsák, valamint a nyugágy-ülést is magában foglaló gazdag szériafelszereltség egészítenek ki. A csúcsmodell most először kínál a D-szegmensben kéttónusú fényezést azon kínai ügyfeleknek, akik különösen elegáns megjelenéssel ruháznák fel autójukat.

Háromféle, egyaránt kézi munkával felhordott színkombináció áll rendelkezésre: Mítoszfekete és Tőrezüst, Tőrezüst és Mítoszfekete, valamint Égkék és Ultrakék. Az elsőként megjelölt szín az úgynevezett tornádóvonal fénytörési éle alatti felületeken jelenik meg. Az Audi A8 L Horch presztízs- és státuszorientált megoldásaival jól érzékelteti az Audi szakértelmét a maximálisan az ügyfelekre összpontosító progresszív luxuslimuzinok terén.

A8 L Security: magasszintű védelem hatékony mild-hibrid technológiával (MHEV)

Az Audi páncélozott járműve szintén megkapja az A8 továbbfejlesztésével érkező újdonságokat. A magas szintű biztonsági elvárásokat szem előtt tartva az A8 L Security hajtásáról egy nyolchengeres biturbo erőforrás gondoskodik 420 kW (571 LE) teljesítménnyel (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 13,8; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 315). A mild-hibrid technológia (MHEV) – amely a modell 48 voltos elektromos főhálózatát veszi igénybe – kivételes hatékonyságot biztosít a páncélozott limuzin számára.