A Toyota a jövőben megreformája az akkumulátoros elektromos autók gyártási folyamatát is.
KAPCSOLÓDÓ ÁBRÁK, TÁBLÁZATOK, FOTÓK >>>
Az akkumulátoros elektromos autók jövedelmezőségének biztosítása érdekében mind a Toyota mérnökei mind a jármű-, mind a gyártástechnológia továbbfejlesztésén dolgoznak. Először is, a jármű karosszériája egyszerű és vékony szerkezetű lesz, valamint gigaöntést használnak a fontos alkatrészek integrációja érdekében. Ezenkívül rendkívül rugalmas gyártóüzemeket hoznak létre szállítószalagok nélkül olyan koncepciók bevezetésével, mint az önjáró összeszerelő sor. A BEV gyártóüzem tervezésénél digitális technológiát alkalmaznak a folyamatellenőrzés pontosságának növelése érdekében. Ezekkel az erőfeszítésekkel a sorozatgyártású járművek gyártás-előkészítési átfutási idejét, gyártási folyamatait és gyári beruházásait felére kívánják csökkenteni, valamint a fix költségek jelentős csökkentését szeretnék elérni. Ezehkehez olyan innovációk járulnak majd hozzá, mint a gigaöntés:
- Ezzel az eljárással nagy termelékenységű integrált formázás érhető el az autógyártó által optimálisnak tartott formából
- Emellett új technológiát fejlesztenek az alumínium fröccsöntéssel történő integrált formázáshoz, amihez korábban több tucat fémlemezt használtak
- Az autógyártó genba öntési technológiájának nagy pontosságú elemzése után felülvizsgálták a szerkezeti kialakítást, hogy egyszerűbbé és karcsúbbá tegyék
- Amellett, hogy csökkenti az alkatrészek és folyamatok számát, tükrözi a TPS filozófiáját is, amely szerint minden folyamatban meg kell szüntetni a hulladékot
Hasonlóan hangsúlyos szerepet kap majd az önjáró szerelősor:
- A Toyota mérnökök egy olyan következő generációs gyártóüzemet terveznek amely megszünteti a „szállítószalag” fogalmát
- A technológiát azért fejlesztik, hogy az összeszerelés alatt álló sorozatgyártású autók maguktól is át tudjanak lépni a következő folyamatba
- A gyárban található szenzorok és vezérlőrendszerek a sorozatgyártású járművekre szerelt vezeték nélküli terminálokkal kommunikálnak, hogy kívülről irányítsák azokat. A cél az autó és a gyártóüzem integrálása
- A szállítószalagok megszüntetése rugalmasabbá teszi a gyár elrendezését, és jelentősen csökkenti a gyári beruházásokat és az átfutási időt, valamint a korábban évekig tartó tömeggyártásra való felkészüléshez szükséges humánerőforrást
- Vizsgálják a digitális technológiát a gyártáshoz a következő generációs BEV üzemben
- Az olyan technológiák, mint a gigaöntés és az önvezető összeszerelő sorok kompatibilisek a digitalizálással, és a digitális technológiát aktívan alkalmazzák az üzem tervezésében, beleértve a folyamatok tanulmányozását és fejlesztését
- A tömeggyártás előkészítésének átfutási idejét lerövidítik 1 mm-es hibaszintű reprodukciós pontossággal
- Hatékonyabb gyártósorokra térnek át kezelők nélküli szállítással, összekapcsolt technológiával, autonóm ellenőrzésekkel stb., és vállalják a kihívást, hogy drasztikusan megváltoztassák a gyártás helyzetét a TPS-koncepciók átvételével és egyebekkel
Az akkumulátoros elektromos autókat az eddig használt alapvető technológiák alkalmazása révén is vonzóbbá teszik
A Toyota mérnökök alapvető technológiákat fejlesztenek tovább azáltal, hogy a legtöbbet hozzák ki a gyártás során kifejlesztett technológiákból. A Toyota csoport egésze kihasználja a kisméretű eAxle és a következő generációs félvezető technológiák előnyeit a fejlesztés alatt álló akkumulátoros elektromos autók kereskedelmi potenciáljának javítására:
- Az eAxle kulcsfontosságú alkatrészei, például a motor, a hajtómű és az inverter méretének csökkentése érdekében kisméretű eAxle egységet fejlesztenek a BluE Nexus, az Aisin, a Denso és a Toyota HEV-k fejlesztése révén megalkotott házon belüli technológiáit felhasználva
- Az eAxle méretének csökkentésével nagyobb hatótávot értek el. Emellett megnöveli a csomagteret és csökkenti a légellenállást is, ami hozzájárul a fokozott kényelemhez és a látványosabb formákhoz
Emellett SiC lapkákat is használnak majd BEV inverterekhez (következő generációs félvezetők 50%-kal kisebb teljesítményveszteséggel):
- A következő generációs BEV-ket támogató technológia
- Új generációs félvezető anyagok kifejlesztése kristálynövesztésből, amelyek hozzájárulnak a BEV-k energiafogyasztásának javításához
- A gázmódszer mellett – amelynek előnye az iparági szabványnál tízszer gyorsabb kristálynövekedési sebesség – az iparág legnagyobb, 8” lapkáját is fejlesztik, amely elősegíti a technológia internalizálását a Toyota csoporton belül.
Új, multifonkciónális padlólemez érkezik amelyre változatos akkumulátoros elektromos autók építhetők
A Toyota mér most egy több alternatívát kínáló platformot fejleszt az akkumulátoros elektromos autóks számára, amely már a következő generációs BEV-ek bevezetése előtt lehetőséget teremt az akkumulátoros elektromos termékpaletta bővítésére, ennek eredményeképp és erre alapozva 2026-ra évi 1,5 millió akkumulátoros elektromos autó értékesítését tűzte ki célul a Toyota. A több alternatívát kínáló padlómelemez jellemzői:
- Olyan platformot fejlesztenek, amely lehetővé teszi, hogy különféle elektrifikált járműveket kínáljanak.
- Példaként arra, hogy technológiai képességük nem csak a bZ sorozatra terjed ki, hanem a Fun to Drive BEV-ket is biztosítani tudja az ügyfelek változatos igényeinek kielégítésére, a Crownt átalakították BEV modellé.