A Toyota a való világban, a Lexus a virtuálisban támogatja az amerikai focit

Egész pályás együttműködést indított az amerikai futball legfelső házával a Toyota és a Lexus: a Super Bowl és az Ultimate Madden Bowl főtámogatójaként lesznek jelen mindkét döntőn.

Az amerikaifutball-bajnokság éves döntője, a Super Bowl az észak-amerikai sportélet legismertebb, legnézettebb és legtöbb reklámbevételt hozó eseménye. A Toyota Motor North America tavaly ősszel írt alá több évre szóló autóipari főtámogatói szerződést a sportág legnagyobb szövetségével, az NFL-lel, és ennek keretében a február 11-én, vasárnap ötvennyolcadik alkalommal megrendezésre kerülő döntőn is részt vesz, méghozzá számos minőségben.

Az autógyártó hozzájárul a döntőt megelőző négy napban a nézők szórakoztatásáról folyamatosan gondoskodó Super Bowl élménypark működtetéséhez. Itt többek között interaktív játékok, NFL-kiállítások és exkluzív autogramosztások várják a közönséget. Szintén itt kerül sor arra a versenyre, amelyen a legügyesebb, legszerencsésebb játékos VIP belépőt nyerhet a Toyotától a következő szezon Super Bowl döntőjére. Tartalomszolgáltatóként is a legjelentősebbek között lesz a Toyota: saját stúdiót működtet a Super Bowl sajtósátrában, két élvonalbeli podcast házigazdájával együttműködve jótékony célú adományozásban vesz részt, valamint szakmai kerekasztal-beszélgetések létrejöttét támogatja.

A nagyközönség számára mindezeknél izgalmasabbnak ígérkezik az a két játékos, akik a Toyota reklámjaiban és eseményein tűnnek fel a döntőn és az ahhoz kapcsolódó országos eseményeken. Egyikük Eli Manning, egy élő legenda, akik 2004 és 2019 játszott a New York Giants csapatában. Két Super Bowl győzelem fűződik a nevéhez, és kétszer választották meg a Super Bowl legértékesebb játékosának. A másik az NFL legnagyobb meglepetése, Brock Purdy, aki jelentéktelennek tekintett újoncból vált két szezon alatt a liga egyik legeredményesebb irányítójává, és tavalyi Super Bowl-győzelme után idén is esélyt kap arra, hogy csapatával együtt a sportág csúcsára emelkedjen.

Miközben a valóságban a Toyota gondoskodik arról, hogy a Super Bowl, amelynek idén először ad otthont Las Vegas, a lehető legemlékezetesebb élményt kínálja, prémium-társmárkája, a Lexus a virtuális világban állt az amerikai futball mögé. A világ egyik legnépszerűbb labdasport-videojátéka, a Madden NFL nem csak szórakozásként, hanem e-sportként is hatalmas: az évről évre egyre nagyobb számban benevező játékosok a szezon során különböző online összecsapásokon küzdenek egymás ellen, majd a tizennégy legsikeresebb egy többnapos, meghívásos döntősorozaton – Ultimate Madden Bowl – mérik össze tudásukat. Az egyenes kieséses elődöntők után versenyben maradt két játékos végső küzdelmére hagyományosan a Super Bowl helyszínén, így idén Las Vegasban kerül sor: a döntősök által irányított, virtuális csapatok pedig a szintén csak a metaverzumban létező Lexus-stadionban csapnak össze.

Fotók: Toyota, Lexus, NFL.com

A Lexus már a második szezonjára készül az ATP Tourral