A Toyota GR Starlet egy AWD raliautó, 2.0 literes turbómotorral

A Toyota GR Yaris Rally1 hibrid WRC-versenyzője talán a leggyorsabb, de nem ez az egyetlen rallyautó a Gazoo Racingtől, hiszen ott van a Toyota GR Starlet is, amely nemrég debütált Dél-Afrikában.

A GR Starlet az előző generációs Toyota Glanzán alapul, amely a Maruti Suzuki Baleno testvérmodellje, és nem a legújabb modell, amelyet néhány hónappal ezelőtt mutattak be.

A Toyota Gazoo Racing nem közölt nagy felbontású fotókat a GR Starletről, de a rendelkezésre álló anyagokból láthatjuk a széles bodykit és a Gazoo Racing színét. A vizuális módosítások közé tartoznak az első és a hátsó sárvédő kiegészítők, a szellőzős motorháztető, a tetőlapát és a nagyméretű hátsó légterelő. Belül az utasteret az alapokig lecsupaszították, egy FIA által jóváhagyott bukóketreccel és biztonsági készlettel egészítették ki.

Előreláthatólag a rallyautóban kevés a közös az országúti modellekkel a futómű beállítása és a hajtáslánc tekintetében. A motorháztető alatt egy turbófeltöltős, 2,0 literes négyhengeres benzinmotor lapul Motec ECU-val. A Toyota nem közölt számokat, de a helyi média azt sugallja, hogy a malom várhatóan jóval több mint 200 LE-t fog teljesíteni. Az erőt mind a négy kerékhez egy AWD rendszer és egy szekvenciális sebességváltó továbbítja. A GR Starlet Reiger lengéscsillapítókat, Alcon fékeket és versenytárcsákat is kapott, így biztosítva a maximális teljesítményt nehéz terepen.

A Toyota GR Starlet a dél-afrikai Cape Overberg Rallyn debütált a versenyzésben a korábbi dél-afrikai nemzeti ralibajnokkal, Guy Botterill-lel (pilóta) és Simon Vacy-Lyle-lel (társpilóta). A következő tervezett esemény a Secunda Rally.

Begurulva – Autó és kütyümustra podcast-sorozat
Aki/ami számít, arról hallhatsz!