A Toyota GR Yaris Rally2 megkapta az FIA homologizációját
A TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team (TGR-WRT) örömmel erősíti meg, hogy a GR Yaris Rally2 hivatalosan is megkapta a homologizációt a Nemzetközi Autószövetségtől (FIA).
A TOYOTA GAZOO Racing (TGR) eddig a GR Yaris Rally1 hibriddel az FIA Rally Világbajnokságon [WRC], a GR010 hibriddel az FIA Endurance Világbajnokságon [WEC] és a FIA Rally Raid világbajnokságon [W2RC] vett részt. a DKR Hilux EVO T1U-val motorsport tevékenységként működik, és kifejlesztette a GR Supra GT4-et is, hogy előmozdítsa az „egyre jobb autók” gyártását az ügyfelek motorsport tevékenységén keresztül.
Az elnök, Akio Toyoda, akit „Morizoként” is ismernek, reméli, hogy ez lesz az első lépés a motorsport járművek és a szériajárművek közötti hídépítésben a rallye versenyen keresztül – ami hozzájárulhat a rally piacának növeléséhez világszerte.
A homologizációs tanúsítvány megadásával megkezdődhet a GR Yaris Rally2 forgalmazása a vásárlók számára szerte a világon. A megemlékezésnek szánt első autót a tervek szerint a Morizo vezette ROOKIE Racing szállítja, míg négy csapat indul a Monte-Carlo Rallye-n január 25-28. között a GR Yaris Rally2-vel.
Az első négykerék-meghajtású sportautó, amelyet 20 éve kizárólag a Toyota fejlesztett, a GR Yarist a TGR alkotta meg azzal a küldetéssel, hogy nyerjen a WRC-ben. A TGR győzelmére készült autó helyett a GR Yaris Rally2 egy olyan autó, amely az ügyfelek számára készült: ez új kihívásunk kezdete.
Az autó 2022-ben debütált a Japán Rallyn, amikor Morizo átvette a kormányt és megmérte a teljesítményét. Azóta rengeteg visszajelzést kaptunk attól a sok versenyzőtől, akik különböző felületeken és körülmények között tesztelték a Rally2-es autót. Több mint 15 000 versenykilométert tettek meg, beleértve a Japán Rally Bajnokságon való részvételt, amely egyben tesztként is szolgált a japán utakon.
A fejlesztési folyamat a legjobb professzionális sofőrök, fiatal feltörekvő sofőrök és tapasztalt vásárlói sofőrök visszajelzéseit is figyelembe vette. A továbbiakban még szélesebb körű visszajelzéseket gyűjtenek majd a bajnokságokban, például a WRC-ben részt vevő motorsport-versenyzőktől, amelyek segítenek a fejlesztések kidolgozásában, hogy még jobb autót készítsenek.