A Toyota kettős sikere Le Mans-ban
A TOYOTA GAZOO Racing egy drámai utolsó órát követően kettős győzelmet ért el a Circuit de la Sarthe pályán 87. alkalommal megrendezett 24 órás Le Mans futamon, ami a 2018-2019-es FIA Hosszútávú Világbajnoki (WEC) idény utolsó fordulója volt. Ezzel Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima és Fernando Alonso megvédték tavaly megszerzett Le Mans-i koronájukat a 8. rajtszámú TS050 HYBRID-del – ezzel megszerezve a világbajnoki címet is a pilóták mezőnyében (a Toyota konstruktőri világbajnoki címe mellé), 16.9 másodperccel megelőzve csapattársaikat, Mike Conwayt, Kamui Kobayashit és José María Lópezt.
Összejött a címvédés: Toyota ismét abszolút diadalt aratott, 1000 lóerős hibrid elektromos erőgépei és pilótái újfent nem találtak legyőzőre, a száraz az tények nem tükrözik a futam utolsó szakaszában lezajló drámát, mely során a 7-es rajtszámú autó több mint 250 ezer néző előtt bukta el a biztosnak tűnő győzelmet. A 367. körben még két perces előnnyel vezető 7-es versenyautóból érkező adatok defektet jeleztek, így José kiment abroncsot cserélni. Szenzorhiba miatt azonban nem a megfelelő abroncsot cserélték ki, ezért a pilóta defektes abronccsal tért vissza a pályára. Lassú tempóban ismét ki kellett állnia, míg végül az összes abroncsát lecserélték. Eközben azonban Kazuki behozhatatlan előnyre tett szert 8-as rajtszámú autójával. A 7. rajtszámú autó legénysége a futam legnagyobb részében dominált, ők érték el Le Mans történetének legjobb köridejét is: 3 perc 17,297 másodperccel. Más motorsport rekordok is megdőltek: Kazuki lett az első japán, aki pályaversenyen világbajnoki címet szerzett, Fernando pedig a második autóversenyző, aki két szakágban is világbajnok lett (korábban a Formula 1-ben is bajnok volt). A Kamui által teljesített, leggyorsabb időmérő kör után a 7. autó rajtolhatott pole pozícióból, míg a 8. autó a második helyről indult. Ez megteremtette egy izgalmas és szoros összecsapás lehetőségét a két TS050 HYBRID között, ami egy darabig váltakozó szerencsével folyt. Tizenkét órányi versenyzést követően a két TOYOTA között alig 8,6 másodperc különbség volt, ám éjszaka a 7. autó döntőnek látszó előnyt szerzett, miközben a másik autó aerodinamikai egyensúlyproblémákkal küzdött, amit a kemény csata megpróbáltatásai okoztak. A futam utolsó óráinak közeledtével a két autó közti kétperces különbség nagyjából állandó maradt, és a pilóták immár a biztonságos célba érésre koncentráltak. Úgy tűnt, minden terv szerint halad, amikor a 7. autó drámája hirtelen kibontakozott, és Kazuki a cél előtt kevesebb, mint egy órával átvette a vezetést.