A Toyota ügyfelei a leghűségesebbek

A koronavírus-járvány és az azt követő évek fejleményei nem tettek jót az autóvásárlók márkahűségének. Vannak persze kivételek: a Toyota két alkategóriában is dobogós helyezést ért el, és ezzel megszerezte az abszolút első helyet a tömegpiaci márkák mezőnyében.

Az elmúlt két-három év fenekestül forgatta fel a berögzült vásárlói szokásokat világszerte. A koronavírus-válság, majd a beszállítóipar fennakadásai miatt sokan a tervezettnél később tudták lecserélni autójukat. A hosszabb használatban pedig átértékelődtek a vélemények – a jelek szerint sokak rájöttek, mégsem olyan jó az autójuk, mint hitték, mások épp ellenkezőleg, a kényszerű együttlét alatt ébredtek rá autójuk valódi értékeire.

Akárhogy is, a vásárlók ma sokkal kevésbé hűségesek jelenlegi autójuk márkájához, és nyitottabban állnak hozzá az esetleges váltáshoz – ez a J. D. Power 2023-as autóipari márkahűség-felmérésének (U.S. Automotive Brand Loyalty Study) a legfontosabb tanulsága. A 2022 szeptembere és 2023 augusztusa közötti újautó-vásárlásokat, illetve autóbeszámításokat kiértékelő felmérést idén ötödik alkalommal végezte el a fél évszázados tapasztalattal bíró J.D. Power piacelemző szervezet.

Öt külön kategóriában (prémium személyautó és szabadidőjármű, tömegpiaci személyautó és szabadidőjármű, pickup) hirdettek eredményt, igazodva a vásárlói szokásokhoz, ugyanakkor mindegyik kategóriában csak az első és a második helyezettet közölték. A Toyota a nem prémium személyautók mezőnyében tavalyi elsőségét megőrizve az élen végzett, míg a tömegpiaci SUV-ok és a platós kisteherautók körében a második helyen zárta a felmérést, és ezzel egyedülállóan jól teljesített azon.

 Első helyezett (%)Második helyezett (%)
Prémium személyautóPorsche (56,8%)Mercedes-Benz (50,5%)
Prémium SUVVolvo (56,5%)BMW (56,1%)
Nem prémium személyautóToyota (60,0%)Honda (55,0%)
Nem prémium SUVSubaru (61,1%)Toyota (60,5%)
PickupFord (64,6%)Toyota (60,4%)

FotókToyota, J. D. Power