A Triumph elektromos motorkerékpárja 3,6 másodperc alatt éri el a 60 mérföld/órás sebességet, és hatótávolsága 100 mérföld

A Triumph Motorcycles éppen most fejezte be teljesen elektromos TE-1-jének fejlesztését, és bár közvetlenül nem fog közvetlen gyártási változatot létrehozni, a cég jövőbeli elektromos motorkerékpárjainak előkészíti az utat.

A TE-1-et a Williams Advanced Engineering, az Integral Powertrain és a University of Warwick segítségével fejlesztették ki. Egyetlen villanymotor hajtja a hátsó kereket, és lenyűgöző 175 LE-t ad le, nem messze néhány kategóriaelső 1000 köbcentis szupersportmotortól.

Bővebben: A Triumph TE-1 egy elektromos motorkerékpár, amelyet a Williams fejlesztett, és arra késztet bennünket, hogy 4 kereket cseréljünk 2-re

Ezt a motort a Williams kis akkumulátorcsomagja biztosítja, amely akár 161 km-es hatótávolságot biztosít a TE-1-nek. Gyorsan 3,6 másodperc alatt tud 60 mérföld/órás (96 km/h), 6,2 másodperc alatt 100 mérföld/óra (160 km/h), és 20 perc alatt feltölthető 0-80 százalékról. A Triumph megjegyzi, hogy 220 kg-os (485 font) saját tömegével 25 százalékkal könnyebb, mint a jelenleg forgalomban lévő hasonló elektromos motorkerékpárok.

„A Williams Advanced Engineering [WAE] örül, hogy részt vehetett ebben az izgalmas programban a TE-1 prototípus szállítására” – áll a cég közleményében. „A 2018-as koncepció óta minden partner együttműködve, innovációval és szenvedéllyel dolgozik azon, hogy életre keltse a határokat áttörő prototípust. Örömteli pozitív véleményeket hallani a versenyzőktől, amelyek megerősítik, hogy a kerékpár dinamikája összhangban van a Triumph DNS-ével. Ezt támasztja alá a kategóriavezető akkumulátor- és vezérlőrendszer, amelyet a WAE egy könnyű és integrált csomagban állított elő. Ez az alapvető WAE technológia lehetővé tette számunkra, hogy túllépjük az akkumulátor teljesítmény- és töltési céljait, amelyeket alig várunk a jövő hajtásláncaiban.”

A Triumph utolsó fejlesztési tesztjeit versenypályán is elvégezték >>>