A vadonatúj CBR1000RR-R Fireblade és Fireblade SP a főszereplő a Honda EICMA-standján

  • Leleplezik a kifejezetten zártpályás használatra fejlesztett CBR1000RR-R Fireblade-et, illetve Fireblade SP-t
  • A CBR-ek soros négyhengeres erőforrása és váza szinte teljesen megegyezik a MotoGP-technikára épült RC213V modellével. A teljesítmény 13%-kal nőtt, egészen pontosan 160 kW-ra (217,6 LE)
  • Erősebb, egyszersmind takarékosabb erőforrással, új idomzattal és nagyobb tárolórekesszel folytatja pályafutását a robogókategória két állócsillaga, az SH125i és az SH150i
  • Hasznos gyári extrákat, például LED-világítást, fokozatkijelzőt és nyomatékhatárolós tengelykacsolót (csúszókuplung) kapott a CMX500 Rebel
  • Először látható európai motorkiállításon az új CRF1100L Africa Twin és a CRF1100L Africa Twin Adventure Sports
  • Szépészeti beavatkozáson esett át a Neo Sports Café család zászlóvivője, a CB1000R

Hétfőn este kezdődik a Honda 2020-as modelljeinek leleplezése az EICMA-n. Természetesen az új Fireblade-ek játsszák a főszerepet, de mellettük felsorakoznak a vadonatúj csupasz- és kalandmotorok, valamint a megbízható, takarékos robogók is.

CBR1000RR-R Fireblade és CBR1000RR-R Fireblade SP

Az elmúlt 28 évben a tökéletes kezelhetőség, a páratlan egyensúly és a lenyűgöző vezetési élmény szinonimája lett a „Honda Fireblade” név. Jövőre új fejezetet nyit a Honda a Fireblade utánozhatatlan történetében, és új, „Versenyzésre született” szlogennel harangozza be új modelljét.

Egyenesen az RC213V MotoGP-motorból és annak rendszámos változatából, az RC213V-S-ből merítettek ihletet a mérnökök, és lelkiismeretes munkájuk gyümölcseként napvilágot látott a Honda történetének legerősebb soros, négyhengeres motorja. Furata és lökete megegyezik az RC213V-S-ével, így nem meglepő, hogy a 2020-as CBR1000RR-R Fireblade 14 500-as percenkénti fordulatszámnál elérhető, 160 kW-os (217,6 LE-s) csúcsteljesítménnyel büszkélkedhet, legnagyobb forgatónyomatéka 113 Nm 12 500-nál, míg menetkész tömege csupán 201 kg.

Természetesen a CBR1000RR-R-ből is készül még könnyebb és gazdagabb felszereltségű SP kivitel. Műszaki csemegék egész sora jellemzi az újdonságot, élen a második generációs, félaktív, elektronikus vezérlésű, 43 mm-es csúszószár-átmérőjű Öhlins NPX villával, TTX36 Smart-EC központi rugóstaggal, Brembo Stylema négydugattyús, radiálisan rögzített első féknyergekkel és ugyanolyan Brembo hátsó féknyereggel, mint amilyet az RC213V-S-en használnak.

Mindkét modell megkapta a többszörös MotoGP-bajnok RC213V alapján fejlesztett, elképesztő aerodinamikai hatékonyságú idomzatot és az eddigi legfejlettebb, hattengelyes BOSCH helyzetérzékelőt (IMU). Utóbbi vitathatatlan erénye, hogy a korábbi öttengelyes változatnál pontosabb adatokkal szolgál a kereszt- és hosszirányú dőlésszögről, még precízebben szabályozható tehát a motor viselkedése, ami példátlan kezelhetőséggel ruházza fel a Fireblade-et.

A titánból készült, pillekönnyű Akrapovič kipufogórendszer is azt szolgálja, hogy – a többi Hondához hasonlóan – a CRB1000RR-R Fireblade és a CBR1000RR-R Fireblade SP is megfeleljen a Honda tömegközéppontosítási filozófiájának. A kimagasló műszaki tartalmat megkoronázza a kétféle látványos fényezés, nevezetesen a HRC-színekben pompázó Grand Prix Red és a szolidan elegáns Matt Pearl Black.