A vadonatúj Ford Mustang magasabb fokozatba kapcsol a stílus, a teljesítmény és az interaktív digitális élmények terén (3.)
Az új Mustang Dark Horse páratlan versenypálya-képességeket kínál
Az új Mustang GT-vel egy időben mutatkozik be a Mustang Dark Horse változat is, ami látványosan testesíti meg az autó versenypálya-képességeit, emellett pedig remek alapot kínál a márka motorsport-ambícióihoz.
A hetedik generációs Mustang sportosságára, dinamikus formavilágára és digitális élményeire építkezve a Dark Horse sorozat olyan precíziós tervezéssel készült, amelynek fókuszában a versenypálya-használat állt.
„Fogtuk a vadonatúj Mustangot és új 5,0 literes V8-asunkat, felcsavartuk a teljesítményét, tökéletesítettük az aerodinamikát, a gumikat, a kormányzást, majd egy interaktív cocpitet is építettünk hozzá, így az autó minden eddigi 5,0 literes Mustangunknál jobb lett,” mondta el Krenz.
Ennek a Mustangnak a szíve a vadonatúj Gen IV V8 blokk nagyobb teljesítményű változata új vezérműtengelyekkel, egyedi Dark Horse tuninggal és dupla fojtószelepház-kialakítással, ami kétszer annyi friss levegőt juttat a motorba. A Dark Horse alapáron egy különleges hatfokozatú TREMEC manuális sebességváltóval készül (exkluzív, 3D nyomtatással készített titán váltógombbal), vagy a Ford tízfokozatú automatájával, ami a kormánykerék váltófüleivel is kapcsolható.
Ugyancsak alapáras a Performance csomag is, ami kimagasló képességekkel ruházza fel az autót, olyan megoldások révén, mint a kiegészítő motorolaj-hűtő, a váltóolaj-hűtő (az automata sebességváltóhoz), az egyedi kialakítású és kisebb tömegű radiátor, az erősebb és strapabíróbb hűtőventilátorok, illetve a hátsó tengely hűtése. A szériában kínált Torsen részlegesen önzáró differenciálmű optimális tapadást biztosít a jobb gyorsítás és a kiegyensúlyozott ívmenet érdekében.
A csomagnak a különleges futóműtuning is része, nagyobb hátsó stabilizátorrudakkal, nagy teljesítményű első lengéscsillapítókkal, 19 colos, hatdugattyús Brembo első fékekkel és nagyobb féktárcsákkal, rugótorony-merevítéssel, hátsó K-merevítővel, nagyobb hátsó kerekekkel (19 x 9 col elöl és 19 x 9,5 col hátul), valamint Pirelli P Zero PZ4 gumiabroncsokkal. Mindezt alapáron kínált MagneRide® futómű egészíti ki, ami országúton és versenypályán egyaránt optimális teljesítményt nyújt.
A versenypályán új technológiát honosít meg az elektronikus szabályozású drift fék, ami biztosítja, hogy a hátsókerékhajtású Mustang szabadon driftelhessen, miközben maga a fékkar mind látványában, mind funkciójában megegyezik a hagyományos, mechanikus kézifékkarral. A Performance Elektronikus Parkolófék remek megoldás a kezdők számára, hogy megtanulják és gyakorolhassák a driftelést, ugyanakkor versenykész rendszerként szolgál a profi pilóták számára.
A Mustang Dark Horse számos vizuális megkülönböztető elemet is kapott, amelyek látványosan kihangsúlyozzák az autó vezető szerepét a hetedik modellgenerációban, egyúttal pedig versenypálya-képességeit is fokozzák.
„Mindez jóval több egy új névnél. A Dark Horse új formanyelvet honosít meg a Mustang világában, ami tökéletesen illik az autó kettős jellegéhez, vagyis hogy egyszerre kínál lenyűgöző országúti- és versenypálya-teljesítményt,” nyilatkozta Joel Piaskowski, a Ford Design globális igazgatója. “A vizuális változások kívül-belül azt üzenik, hogy a Dark Horse tervezőinek egyértelmű célja a teljesítmény volt. A szerkezeti változások pedig tökéletesen megvalósítják ezt a célkitűzést, így a vezető még magabiztosabb és élvezetesebb autózásra számíthat.”
A sötétített LED fényszórókat keretező, erőteljes árnyékoló grafika jól illik a csillogó feketére fényezett hűtőrácshoz, a trapéz alakú ‘orrlyukakhoz’ és a lökhárító újratervezett alsó részéhez. A mélyebbre engedett oldalsó légterelő szoknyák, az egyedi, versenyautós diffúzor és a sötétített, négyszögletes kipufogóvégek szintén azt hangsúlyozzák, hogy ez az autó pályaversenyzésre született.
A hagyományos Mustang emblémákat az új Dark Horse logó helyettesíti az első sárvédőkön, a csomagtérajtón és a küszöbökön, a hűtőmaszkon pedig a híres vadló-figura Dark Tarnish árnyalatú eloxált változata látható. Az utastérben szintén egyedi Dark Horse emblémák kerültek a Mustang logó helyére a műszerfalon és a digitális kijelzőkön, és minden egyes autó saját alvázszámot kap.
„Ez az első alkalom, hogy a Mustangon szemből látható a vágtázó ló,” mondta Piaskowski. “Ez a ló agresszív, kicsit fenyegető, és az árnyékból tör ki, hogy győzzön.”
Kizárólag a Mustang Dark Horse kínálatában jelenik meg a Blue Ember metálfényezés; ez egy hűvös, sötét árnyalat, ami a fény hatására melegen csillog, utánozhatatlan megjelenést kölcsönözve ennek az egyébként is különleges autónak. A tetőre és a motorháztetőre ragasztott vagy festett grafikák sokféle színben és stílusban rendelhetők meg. Az opcionális Appearance csomag sötét Notorious Blue színű Brembo féknyergeket kínál, amelyeken világosabb Grabber Blue árnyalatban látható az embléma.
A vaskosabb és alul lapított karimájú kormánykeréken eloxált ezüstszínű váltókarok találhatók, valamint egy hüvelykujjal elérhető üzemmódváltó kapcsoló; a volánt Indigo Blue színű varrás díszíti, és a karima belső részét velúr bőr borítja. Mindezek mögött látható a 12,4 colos digitális műszeregység, személyre szabható kijelzővel és a választott üzemmódhoz illő műszerekkel.
Az ajtók, az ülések, a váltószoknya és a középkonzol kárpitozását is kék cérnával varrták, és a látványt stílusosan egészítik ki a kék színű biztonsági övek. A Dark Horse Appearance csomag mindezt különlegesen perforált Deep Indigo Blue ülésekkel egészíti ki, amelyek felszíne alól kék árnyalat dereng elő.
A többi Mustangból már ismerős ezüstszín helyett ebben az autóban csillogó, sötét Black Alley metálfényezést kapnak a kapcsolópanelek és a levegőbefúvók. A hatfokozatú TREMEC manuális sebességváltóval szerelt Dark Horse modellek cockpitjének központi eleme az eloxált kék színű titán váltókar, ami megakadályozza a melegedést.
A Dark Horse utasterében a legújabb B&O 7 hangrendszer szól 12 hangszóróval és egy mélynyomóval.
A Dark Horse vezeti a Mustang visszatérését a globális motorsportba
A Dark Horse alapozza majd meg, hogy a Mustangok újra megjelenjenek az olyan versenysorozatokban, mint a GT3, a GT4 és a NASCAR.
“A vadonatúj Mustangnak ott a helye a motorsport világában, és a Dark Horse képességei tökéletesek erre,” mondta Mark Rushbrook, a Ford Performance Motorsports globális igazgatója. „Már lendületesen dolgozunk versenyprogramunkon, és biztosak vagyunk benne, hogy megvan a megfelelő autónk a sikerhez.”
A Dark Horse S változat a közúti, sorozatgyártású Dark Horse modell lecsupaszított versenygép-kivitele. Az autóból minden olyan alkatrészt és kárpitozást kiszereltek, ami nem létfontosságú. Az utasteret egy FIA-szabványú bukókeret merevíti, és biztonsági hálók, versenyülések és gyorscsatlakozós versenykormány kerültek az autóba. A versenypályán elvárt biztonságról többek közt elektromos leválasztó rendszer és tűzoltó rendszer gondoskodik.
A Ford visszatér a gyári támogatású GT3 sorozatba egy vadonatúj Mustang GT3 IMSA versenygéppel, ami szintén megvásárolható lesz; a kezdést a 2024-es Daytona 24 órás futamra időzíti a márka. A Ford Performance és a Multimatic közös munkájával épített Ford Mustang GT3-ast egy 5,4 literes V8-as motor hajtja, világszerte biztosítva a vásárlók számára egy Ford Mustang potenciálját a hosszútávú futamokon.
A 2023-as évadban egy új Mustang GT4 is bemutatkozik majd, ami szintén elérhető lesz a globális GT4 géposztályokban az IMSA, az SRO és a FIA GT bajnokságokban. A Mustang új változata is bemutatkozik az Ausztrál Supercars versenysorozatban, és a következő években új tervezésű modellek jelennek meg a NASCAR Kupán és az NHRA Factory X géposztályban.
SEHOL MÁSHOL EL NEM ÉRHETŐ, EXKLUZÍV FORD PODCASTOK IDE és IDE KATTINTVA!