A vadonatúj NX500 váza és futóműve
- Fordított, nagydugattyús, megosztott funkciójú Showa SFF-BP teleszkóppár 41 mm-es csúszószárátmérővel és Showa központi rugóstag
- Vadonatúj, könnyebb kerekek
- Két 296 mm-es első féktárcsa kétdugattyús hagyományosan rögzített Nissin féknyergekkel
Képeken és videókon a Honda NX500 (Modellév: 2024)
A 35 mm átmérőjű acélcsövekből összeállított hídváz megegyezik az elődével, ugyanis bevált, rendkívül könnyű, erős szerkezet, és tervezett rugalmassága révén – változatos minőségű útfelületen is – bőséges visszajelzést nyújt a vezetőnek. Ezen úgy alakították ki a motortartóbakok alakját, elhelyezését, valamint határozták meg a váz merevségét, hogy a zavaró rezgések ne jussanak el a pilótáig.
A tengelytáv 1445 mm, a villaszög és az utánfutás 27,5°, illetve 108 mm. A tengelyek közötti súlyelosztás szinte tökéletes, 48,7-51,3%, a menetkész tömeg pedig 196 kg – 3 kg-mal könnyebb az elődmodellnél.
Az NX500-ban fordított, nagydugattyús, megosztott funkciójú Showa (SFF-BP) teleszkóppár található 41 mm-es csúszószárátmérővel. Sajátossága, hogy az első felfüggesztésben különválasztották a funkciókat, az egyik szár a rugózásért, a másik a csillapításért felel, s ennek eredményeként a vezetési élmény és a villa visszajelzése is elsőosztályú.
Az első kerék függőleges mozgási tartománya 135 mm (a villa lökethossza 150 mm). Lényeges változás, hogy a CB500X-szel összevetve változott a rugóállandó és csillapítás hangolása, így – aszfalton és terepen is – gyorsabban, kifinomultabban reagál a felfüggesztés, egyben több visszajelzés érkezik a vezetőhöz.
Egycsöves, központi rugóstagja – nagy átmérőjű dugattyújával – hatékony hőmérséklet-szabályozást biztosít. Lökethossza 60 mm, a hátsó kerék függőleges mozgási tartománya 135 mm, az alkatrész módosított hangolása pedig az első felfüggesztéséhez igazodik. Az 5 fokozatban állítható rugó-előfeszítésű központi rugóstag 2 mm vastag acélból készült, üreges keresztmerevítővel erősített lengővillához kapcsolódik, mely hosszirányban merev, viszont oldalirányban rugalmas, ami nagyban hozzájárul az NX rendkívüli kezességéhez.
Nagymértékben csökkent a motor tömege az új, öntött, Y-küllős alumíniumkerekek révén, melyek immáron 7 helyett csak 5 küllősek. Az első 800, a hátsó pedig 700 grammal lett könnyebb elődjénél, és a rugózatlan tömeg csökkentésével – valamint átdolgozott felfüggesztési beállításokkal – javult a kezelhetőség és a vezetési élmény is. Az NX 19-es első és 17-es hátsó felnijén különleges mintázatú, többcélú abroncsok feszülnek, méretük 110/80-R19 és 160/60-R17.
Elöl 296 mm-es tárcsák és a hagyományos rögzítésű kétdugattyús Nissin féknyergek nyelik el a mozgási energiát, míg hátul egydugattyús féknyereg és 240 mm-es tárcsa párosa felel a lassításért.