A végletekig kiaknázott padlólemez, maximális teljesítmény
A STARIA innovatív helykihasználását a 3273 mm-es tengelytáv, az 5253 mm-es teljes hosszúság és az 1997 mm szélesség teszi lehetővé. Az 1990 mm-es teljes magasság révén az utasok kényelmesen szállhatnak be és ki; egy átlagos iskolás korú gyermek pedig felegyenesedve közlekedhet az utastérben.5
A csomagtartó kapacitása az ülések elrendezésétől függ. A céges felhasználásra optimalizált, két- és háromüléses verziók raktere megközelíti az 5000 litert. Ráadásul az alapterület is megnőtt, így egyszerre három EU-raklap is szállítható.
A STARIA hajtáslánc-választéka a 2,2 literes, változó geometriájú dízelmotorból, valamint a 3,5 literes, hengerenkénti befecskendezéses Smartstream G6DIII benzinmotorból áll.6
Az átdolgozott dízelmotor hatfokozatú kézi vagy nyolcfokozatú automata sebességváltóval rendelhető; legnagyobb teljesítménye 177 LE, maximális forgatónyomatéka 431 Nm (becsült értékek.) A rendkívül jó üzemi hatásfokú, léghűtéses turbófeltöltő turbina- és sűrítőkerekét egyaránt átdolgozták, így kis fordulatszámon javult a nyomatékleadása.
A 3,5 literes G6DIII MPI benzinmotorhoz nyolcfokozatú automata sebességváltó csatlakozik. A motor csúcsteljesítménye 272 LE, legnagyobb forgatónyomatéka 331 Nm (becsült adatok.) Az integrált hőszabályozó rendszer a jármű üzemi körülményeinek függvényében szabályozza a hűtőfolyadék hőmérsékletét, és ezzel csökkenti az üzemanyag-fogyasztást. Az integrált görgős szelepemelő kar a súrlódás csökkentésével ér el további fogyasztás-csökkentést. A kipufogórendszerben új nemesacél öntvények javítják a gázlengéseket, és emelik ezáltal a teljesítményt.
A Hyundai Motor az összes hajtáslánc-variációt csekély zaj- és rezgésszintre optimalizálta, valamint javította a váltóérzetet, és ezáltal kiemelkedő nyomatékkifejtést és jobb gyorsítóképességet ért el. Emellett a szelepvezérlés, az olajszivattyú, illetve a többtárcsás nyomatékváltó optimalizálásával javították a hidraulikus hatásfokot, az üzemanyag-fogyasztást, illetve az adagolhatóságot és a fogyasztást.
A hátul alkalmazott, többlengőkaros felfüggesztésnek köszönhetően javult a rugózási komfort. A STARIA lengéscsillapítóinak erőkarja, illetve függőlegeshez közeli beszerelése ugyancsak kényelmesebb rugózást eredményezett. A módosított féknyergek és -tárcsák a modell nagy méretei ellenére stabil lassítóerőt fejtenek ki.
A megújult mechanikus részletek mellett a karosszéria áramvonalas kialakítása, valamint a padlólemez módosítása nyomán javult a közegellenállási együttható, azaz csökkent az üzemanyag-fogyasztás.
5 A STARIA furgon magassága 2000 mm
6 Európában a STARIA csak a 2,2 literes dízelmotorral lesz elérhető.