Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A Volvo Trucks a világon elsőként használ fosszilis tüzelőanyagoktól mentes acélt tehergépjárműveiben

Posted on 2022.05.27.2022.05.27. By AztaCARom

A tehergépjármű gyártók közül a világon elsőként a Volvo Trucks használ fosszilis tüzelőanyagoktól mentes acélt tehergépjárműveiben. A fenntartható módon előállított acélt a svéd acélipari vállalat, az SSAB gyártja, és elsőként a Volvo nehézkategóriás elektromos tehergépjárműveibe kerül majd beépítésre.

Az SSAB egy teljesen új, a hidrogén használatára alapuló technológiával állítja elő a fosszilis anyagoktól mentes acélt. Ennek a gyártási folyamatnak sokkal kisebb a környezetre mért hatása a hagyományos módon előállított acélhoz képest. Az acél kis léptekben történő bevezetése 2022 harmadik negyedévétől kezdődik majd, elsőként a Volvo Trucks nehézkategóriás elektromos nehézgépjárműveivel.
 

“Egyre több fosszilis tüzelőanyagoktól mentes anyag használatát tervezzük bevezetni a tehergépjárműveink gyártási folyamatában, hogy azoknak nem csak működtetés, de már a gyártás alatt is nulla legyen a károsanyag-kibocsátásuk” – mondja Jessica Sandström, a Volvo Trucks Termékmenedzsment részlegének alelnöke.
 

A hidrogén-technológiával előállított acélt először a tehergépjárművek alvázszelvényében fogják felhasználni, amely a teherautó gerincét alkotja, és amelyre az összes többi fő alkotóelemet szerelik. Ahogy a fosszilis tüzelőanyagoktól mentes acél egyre elérhetőbbé válik, úgy a teherautó más alkotóelemeiben is fokozatosan bevezetik majd annak használatát.
 

Egy Volvo tehergépjármű 90%-a újrahasznosítható

Ma egy új Volvo tehergépjármű alkotóelemeinek körülbelül 30%-a származik újrahasznosított anyagból. Az elkészült jármű elemeinek pedig közel 90%-a újrahasznosítható az életciklusának végén.
 

“Folyamatosan arra törekszünk, hogy a környezeti lábnyomunkat tovább csökkentsük, és mind a működésünkben, mind a termékeink kapcsán egyre inkább a gazdasági körkörösség irányába haladunk” – teszi hozzá Jessica Sandström.
 

A Volvo Trucks 2021 óta dolgozik együtt az SSAB-vel a fosszilis tüzelőanyagoktól mentes acél előállításán. Az első ilyen anyagot felhasználó Volvo rakományszállítót 2021 októberében mutatták be. Ennek a fenntartható anyagnak a használata fontos kiegészítője lesz a Volvo tehergépjárműiben használt hagyományos és újrahasznosított acélnak.
 

A Volvo Trucks elkötelezett aziránt, hogy a Párizsi Egyezményben kitűzött környezeti célokatelérje, valamint aziránt, hogy legkésőbb 2040-re elérje a nettó nulla üvegházhatású gázkibocsátást.

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:fosszilis tüzelőanyagoktól mentes, fosszilis tüzelőanyagoktól mentes acél, Volvo Trucks

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Vincze Ferenc nagy esélye, visszatér a bajnoki mezőnybe Vizelli Károly
Next Post: Nyolc páros küzd a Peugeot Kupa idei második állomásán

Kapcsolódó cikkek

  • Részletek az M1-esen történt kamionbalesetről Hírek
  • Csak az első ajtón lehet felszállni hétvégenként két újabb járatra Hírek
  • A vártnál jelentősebben nőtt a Volvo AB harmadik negyedéves kiigazított működési profitja Hírek
  • K. Gergely: “Budapesten nullára kell csökkenteni a halálos közúti balesetek számát” Hírek
  • A hétvégén pótlóbusz jár a csepeli HÉV helyett Hírek
  • Hidrogén üzemanyagcellás autókkal segítik a NOB munkáját Hírek

Keresés

@bertapress
@tesztalelkemindennek
2023. szeptember
hKscpsv
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
« aug    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
#azélet1
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Nicole Flattery: Semmi különös
  • Hagyományos ajándékok házavatóra
  • Olvasni kell! Az egész világ belefér az őszi Margóba
  • Az IoT az alapokkal kezdődik
  • Ezeket a kerti teendőket ne mulaszd el ősszel!
  • Van képünk hozzá (23.09.26.) –  Morgan Super 3
  • Hamarosan a Tesla is Magyarországon gyártja/újrahasznosítja az akkumulátorait? Elon Muskkal találkozott Novák Katalin Texasban
  • Van képünk hozzá (23.09.25.) –  Nikola Tre
  • Verstappen nyerte a Japán Nagydíjat, világbajnok a Red Bull
  • Van képünk hozzá (23.09.24.) –  Abarth 500e
  • Banktudós egyetemisták kerestetnek a teszten
  • A Lego tovább tesztel, de jelenleg lemondott az újrahasznosított műanyagból készített építőkockák gyártásáról
  • Tesztkörúton szereplő, digitális automata központi ütközővel felszerelt vonatot mutatott be a Rail Cargo Hungaria Zrt.
  • 5G-re épülő autóipari megoldások tesztelésére állított fel projektcsapatot a Bosch és a Vodafone
  • A Suzuki V-Strom 800DE az „Alpen Masters 2023” tesztgyőztese
  • Mi kerüljön az iskolai kulcsba?
  • Harminc különböző ízű és formájú kürtőskalácsot lehet megkóstolni az Állatkertben
  • Ezért lehet fontos segítség a konyhában egy okosmérleg
  • Varázslat a tányérokon
  • Levesdiéta
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A születése óta vak Karvai Sándor megszelidítette az Acer ES 5 elektromos rollert
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A plug-in Priusszal is ismerkedtünkToyota Prius
  • A 2024-es Honda NT1100 Bemutató
  • A Honda koncepciókínálata a japán mobilitási kiállításra sportkocsit és városi elektromos autókat tartalmaz Bemutató
  • Európa legnépszerűbb túramotorja, az NT1100, két feltűnő új fényezést kap jövőre Bemutató
  • V-Strom 800DE – „Jött, látott és győzött!” Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Portugáliában épített Dax Furiosa nyerte a 2023-as Honda Customs versenyt Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Bridgestone motorabroncsai visszatérnek a virtuális világba Bemutató
  • A Honda Adventure Roads 2024-ben visszatér Afrikába Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fuell Fllow elektromos motorkerékpár Bemutató

In memoriam Zsiska Ferenc

Youtube

NMHH

Mti hírfelhasználó

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT