A Volvo Trucks a világon elsőként használ fosszilis tüzelőanyagoktól mentes acélt tehergépjárműveiben

A tehergépjármű gyártók közül a világon elsőként a Volvo Trucks használ fosszilis tüzelőanyagoktól mentes acélt tehergépjárműveiben. A fenntartható módon előállított acélt a svéd acélipari vállalat, az SSAB gyártja, és elsőként a Volvo nehézkategóriás elektromos tehergépjárműveibe kerül majd beépítésre.

Az SSAB egy teljesen új, a hidrogén használatára alapuló technológiával állítja elő a fosszilis anyagoktól mentes acélt. Ennek a gyártási folyamatnak sokkal kisebb a környezetre mért hatása a hagyományos módon előállított acélhoz képest. Az acél kis léptekben történő bevezetése 2022 harmadik negyedévétől kezdődik majd, elsőként a Volvo Trucks nehézkategóriás elektromos nehézgépjárműveivel.
 

“Egyre több fosszilis tüzelőanyagoktól mentes anyag használatát tervezzük bevezetni a tehergépjárműveink gyártási folyamatában, hogy azoknak nem csak működtetés, de már a gyártás alatt is nulla legyen a károsanyag-kibocsátásuk” – mondja Jessica Sandström, a Volvo Trucks Termékmenedzsment részlegének alelnöke.
 

A hidrogén-technológiával előállított acélt először a tehergépjárművek alvázszelvényében fogják felhasználni, amely a teherautó gerincét alkotja, és amelyre az összes többi fő alkotóelemet szerelik. Ahogy a fosszilis tüzelőanyagoktól mentes acél egyre elérhetőbbé válik, úgy a teherautó más alkotóelemeiben is fokozatosan bevezetik majd annak használatát.
 

Egy Volvo tehergépjármű 90%-a újrahasznosítható

Ma egy új Volvo tehergépjármű alkotóelemeinek körülbelül 30%-a származik újrahasznosított anyagból. Az elkészült jármű elemeinek pedig közel 90%-a újrahasznosítható az életciklusának végén.
 

“Folyamatosan arra törekszünk, hogy a környezeti lábnyomunkat tovább csökkentsük, és mind a működésünkben, mind a termékeink kapcsán egyre inkább a gazdasági körkörösség irányába haladunk” – teszi hozzá Jessica Sandström.
 

A Volvo Trucks 2021 óta dolgozik együtt az SSAB-vel a fosszilis tüzelőanyagoktól mentes acél előállításán. Az első ilyen anyagot felhasználó Volvo rakományszállítót 2021 októberében mutatták be. Ennek a fenntartható anyagnak a használata fontos kiegészítője lesz a Volvo tehergépjárműiben használt hagyományos és újrahasznosított acélnak.
 

A Volvo Trucks elkötelezett aziránt, hogy a Párizsi Egyezményben kitűzött környezeti célokatelérje, valamint aziránt, hogy legkésőbb 2040-re elérje a nettó nulla üvegházhatású gázkibocsátást.