A Volvo Trucks bemutatja nehéz-teherautói új generációját

Továbbfejlesztett biztonsági rendszerek a balesetek elkerülésére

A biztonságot tovább fokozzák olyan funkciók, mint az adaptív távolsági fényszóró a Volvo FH és a Volvo FH16 teherautók esetében – ezt a megoldást a Volvo Trucks a teherautó-gyártók közül elsőként mutatja be. A rendszer minden közlekedő biztonságát növeli azzal, hogy automatikusan letiltja a LED-technikájú távolsági fényszóró kiválasztott szegmenseit, amikor a teherautó szembejövő vagy elöl haladó járművekhez közeledik.

A vezetést támogatja az immár akár álló helyzetig is használható Adaptív Tempomat (ACC), valamint a lejtmenetvezérlő, amely automatikusan aktiválja a kerékfékeket, amikor szükséges az extra fékerő lejtőn az egyenletes sebességet megtartani. Immár alapfelszereltség az új teherautó esetében az Elektronikus Szabályozású Fékrendszer (EBS), amely olyan biztonsági funkciók előfeltétele, mint az Ütközésfigyelmeztetés Vészfékrendszerrel és az Elektronikus Menetstabilizáló. Opcionálisan elérhető a Volvo Dinamikus Kormányzás is a Sávtartást Támogató Asszisztens és a Stabilizáló Asszisztens biztonsági rendszerekkel. A közlekedési táblákat felismerő rendszer például az előzési tilalmat, az út típusát és a sebességkorlátozásokat jelző táblákat észleli, és megjeleníti azokat a műszeregységben.

A kilátás tovább javítható az utasoldali sarokkamera megrendelésével, amely kiegészítő képet nyújt a teherautó melletti területről az oldalsó kijelzőn.

Hatékony motorok és alternatív hajtásláncok

A környezetvédelem és a gazdaságosság egyaránt fontos tényezők a fuvarvállalatok számára. Mivel nem lesz egyetlen olyan energiaforrás, amely az éghajlatváltozással kapcsolatos valamennyi problémára választ nyújt, és mivel a különböző szállítási szegmensek és feladatok különböző megoldásokat igényelnek, a belátható jövőben többféle eltérő hajtáslánc él majd tovább egymással párhuzamosan.

Számos piacon a Volvo FH és a Volvo FM akár Euro 6 minősítésű LNG-üzemű gázmotorral is választható, amely a Volvo hasonló dízelmotoros teherautóival megegyező üzemanyag-hatékonyságot és teljesítményt nyújt, ám jóval kisebb éghajlati hatás mellett. A gázüzemű motor üzemeltethető biogázzal, ami a szén-dioxid-kibocsátást akár 100 százalékkal csökkenti, vagy földgázzal, ami a szén-dioxid-kibocsátást akár 20 százalékkal is mérsékelheti a Volvo megfelelő dízelmotoros teherautóihoz képest. Ez a járművek használatából eredő károsanyag-kibocsátásra értendő, amelyet a tartálytól a kerékig kifejezéssel írunk le.

Az új Volvo FH akár egy új, hatékony Euro 6 minősítésű dízelmotorral is specifikálható, amelyet az I-Save csomag keretében kínálunk – ez jelentős mértékben csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és a szén-dioxid-kibocsátást. Például a távolsági fuvarfeladatok során az I-Save csomaggal felszerelt új Volvo FH az új D13TC motort egy különböző termékjellemzőket tartalmazó csomaggal kombinálja, így akár hétszázalékos* üzemanyag-megtakarítást is eredményezhet. Az Euro 3 és Euro 5 minősítésű verziókat is továbbfejlesztették, például olyan funkciókkal, mint a Volvo Torque Assist.

* Az üzemanyag-fogyasztás csökkenésére vonatkozó kijelentést egy D13TC Euro 6 D-lépcsőjű motorral és Távolsági üzemanyagcsomaggal (I-Save) specifikált teherautó és egy D13 eSCR Euro 6 D-lépcsőjű motorral felszerelt, Távolsági üzemanyagcsomaggal nem rendelkező jármű gázolaj- és AdBlue-költségeinek összehasonlítása alapján számolták ki. A tényleges üzemanyag-fogyasztás számos tényezőtől függhet, mint például a járművezető vezetési tapasztalata, a sebességszabályozó használata, a jármű specifikációja, a jármű terhelése, a domborzat, a jármű karbantartása és az időjárási viszonyok.