A Volvo Trucks célja, hogy gyorsítsa a fejlesztéseket éghajlatbarát közlekedésért

Az új technológiáknak, amelyek hozzájárulnak a CO2-kibocsátás csökkentéséhez, gyorsan be kell lépniük a piacra. A felülvizsgálati és tanúsítási folyamat gyors hatósági nyomon követése felgyorsíthatná az új innovációk bevezetését a közlekedési szektorban.

Az uniós keretrendszer a közvetlenül a járművekből származó kibocsátásokat szabályozza, a Volvo Trucks azonban globálisabban közelíti meg a kérdést.

 “Ha a közlekedési rendszer minden része egy cél elérése felé törekszik, sokkal többet tudunk csökkenteni az éghajlati hatásokon. A jobb logisztika, a bioüzemanyagok könnyebb hozzáférhetősége, a tehergépjármű-vezetők üzemanyag-hatékonysági képzése, az aerodinamikus pótkocsik, a modernizált közúti szabványok és a nagy kapacitású járművek használatának bővített lehetőségei csak néhány azoknak a lehetőségek közül, melyekkel a többi fél hozzájárulhat a sikerhez ”- mondta Lars Mårtensson.

Tények

  • A nehéz tehergépjárművek CO2-kibocsátására vonatkozó új uniós szabályozás a 2019. vagy azt követően gyártott és bejegyzett járművekre vonatkozik.
  • 2025-től kezdődően az átlagkibocsátást 15 százalékkal, 2030-tól kezdődően pedig 30 százalékkal kell csökkenteni (a 2019-es értékekhez képest).
  • A csökkentési szintek az érintett gyártók által gyártott tehergépkocsik átlagos kibocsátására vonatkoznak a 2019-es iparági átlaghoz képest.
  • Az EU-ban az üvegházhatást okozó gázok teljes kibocsátásának közel 5 százalékát teszi ki a nehéz járművek forgalma.