A VW-csoport elektromos autó értékesítése 64 százalékkal nőtt 2021-ben

A Volkswagen-csoport bejelentette, hogy elérte a 2021-re kitűzött európai szén-dioxid-kibocsátási célját, amihez hozzájárult az elektromos modellek arányának bővülése.

A VW, Audi, Porsche, Škoda és SEAT márkákat gyártó csoport 2021-ben 118,5 gramm/km átlagos CO2-kibocsátást ért el új személygépkocsi-flottájánál az Európai Unióban. Ez a szám mintegy két százalékkal kisebb az EU által a VW-csoport számára az éghajlatváltozás elleni küzdelem részeként meghatározott értéktől. A csoport elektromos autó értékesítése – beleértve a teljesen elektromos autókat és hibrideket is – tavaly 64 százalékkal 472 300-ra nőtt a 27 uniós tagországban, valamint Norvégiában és Izlandon.

Idén a Volkswagen-csoport további új, teljesen elektromos járműveket kínál vásárlóinak. A Modular Electric Drive Toolkit (MEB) platformra építve a Volkswagen márka a már korábban bemutatott ID.5 és ID.5 GTX dinamikus SUV-kupé, valamint az ikonikus ID. BUZZ piacra dobását tervezi. A Škoda bemutatja a szintén a MEB-re épülő a sportos Enyaq iV Coupét, a Cupra pedig további akkumulátorkapacitásokkal és erősebb e-Boost változattal bővíti a Born modellkínálatát. Az Audi bemutatja a továbbfejlesztett e-tront, és ugyancsak először lesz elérhető a Porsche Taycan és a Taycan Sport Turismo új változata.

A VW-csoport célja, hogy 2025-re a világpiac vezető elektromos-autó szállítójává váljon.

dasblog