A WiTricity és az ABT e-Line a vezeték nélküli elektromos töltést Európa utcáin is elhozza
- Az ABT e-Line kereskedelmi bevezetést tervez, a Volkswagen ID.4-től kezdve 2024-ben
- A vállalatok együtt dolgoznak majd, hogy felgyorsítsák a vezeték nélküli töltés bevezetését az elektromos járművek számára az első utángyártott megoldások Európában történő bevezetésével.
Az ABT e-Line, a technológiai vezető és az autóipari utángyártott megoldások egyik vezető vállalata, valamint a WiTricity, a vezeték nélküli elektromos járművek töltésében vezető vállalat bejelentette, hogy Európában utópiacon szállít vezeték nélküli elektromos járművek töltést. A Volkswagen Csoporttal (VW) folytatott széleskörű tapasztalattal rendelkező ABT e-Line kezdetben frissíteni fogja a VW ID.4-et, hogy támogassa a WiTricity vezeték nélküli töltését, és 2024 elejére várható.
„Az ABT e-Line erős múltja a járművek személyre szabásában, hogy megfeleljenek az igényes vásárlók szigorú igényeinek, tökéletesen illeszkedik a WiTricity vezető vezeték nélküli töltési technológiájához” – mondja Eric Plekkepoel, az ABT e-Line vezérigazgatója.
Az ABT e-Line azt tervezi, hogy további járművekre is kiterjeszti a vezeték nélküli töltési képességet, beleértve az Audi e-Tron GT-t és a Porsche Taycant, valamint a Volkswagen ID-t. Buzz – egy ikonikus életmódjármű, amely tökéletesen illeszkedik az ABT márkához. A vezeték nélküli töltés hozzáadott funkciója nemcsak a technológiában jártas vásárlói kört vonzza majd, hanem további megkülönböztetést is biztosít a megfelelő kategóriákban.
„Nagyon örülünk, hogy a vezeték nélküli töltés egyszerűsége és kényelme az európai járművekre is kiterjedt az autóipari korszerűsítési és utángyártott megoldások egyik vezető vállalatával való együttműködés révén” – mondta Alex Gruzen, a WiTricity vezérigazgatója. „Bevált, autóipari minőségű töltési megoldásaink segítenek megbirkózni számos villamosítási kihívással azáltal, hogy a töltést olyan egyszerűvé teszik, mint a parkolás.”
A WiTricity mágneses rezonancia technológiája lehetővé teszi a vezetők számára, hogy egyszerűen egy töltőpárna fölé parkolva töltsék az elektromos autóikat – mindezt ugyanolyan sebességgel és hatékonysággal, mintha a 2. szintű berendezéshez csatlakoztatnák. Az EV-k vezeték nélküli töltésére vonatkozó globális autóipari szabványt 2020-ban ratifikálta az Automotive Engineers Society, amely nagyrészt a WiTricity tervein alapul, és biztosítja, hogy mind az ABT e-Line járművek, mind a WiTricity töltői együttműködjenek más gyártókkal.
A fogyasztói igények kielégítése egyszerűsített töltési élménnyel
A fogyasztók jelezték, hogy nagy a vágy a vezeték nélküli elektromos járművek töltése iránt. Számos tanulmány szerint az elektromos járművek fogyasztóinak 96 százaléka érdeklődést mutatott a vezeték nélküli töltés iránt , ami lényegesen magasabbra helyezte a kívánatosságot, mint az olyan egyéb lehetőségek, mint a támogatott parkolás vagy az autonóm vezetés. Az ABT e-Line ezt az igényt olyan új elektromos járművekkel tervezi kielégíteni, amelyek ugyanolyan kívánatosak, hogy elősegítsék a vezeték nélküli töltés kényelmét, biztonságát és hozzáférhetőségét Európa-szerte.
„Az elektromos járművek tulajdonosai hajlamosak a töltést a tulajdonlás legfőbb hátrányának tekinteni, és a potenciális tulajdonosok ezt okként tekinthetik a vásárlás elhalasztására. A kábellel vagy kábellel való töltés kényelmetlen, mivel nehéz, terjedelmes vagy megbotlásveszélyes lehet” – magyarázta Gruzen. „És ez még azelőtt van, hogy gyermekekkel vagy hátizsákokkal teli karokat, esős időt vagy hótorlaszokat tenne hozzá. A vezeték nélküli töltés megszünteti ezeket a kellemetlenségeket, így a tulajdonosok egyszerűen parkolhatnak és tölthetnek.”