Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A Wörthi-tónál mutatkozott be az új Golf GTI TCR Concept

Posted on 2018.05.16.2018.05.15. By AztaCARom

Új fejezet nyílik a Golf GTI történetében: a 213 kW/290 LE1 teljesítményű Golf GTI TCR Concept világpremierjekor Jürgen Stackmann, a Volkswagen AG igazgatótanácsának az értékesítés területéért felelős tagja a nemzetközi TCR-sorozat azonos nevű versenygépének utcai változatát leplezte le.

KÉPGALÉRIÁK >>>

A premiernek május 10-én, a legendás GT-találkozó keretében az osztrák Reifnitz am Wörthersee adott otthont. Amint Jürgen Stackmann kiemelte: „Közvetlenül a versenysportból származó sportmodellként a Golf GTI TCR Concept egyelőre tanulmány, az év végére azonban valóra kívánjuk váltani e GTI-víziónkat”.

Formavilágában, erejében és menetteljesítményeiben a Golf GTI TCR Concept egyaránt a klasszikus sportkocsi-iskola szerint készült. Már 1600-as percenkénti fordulatszámtól 370 newtonméter forgatónyomatékot kínáló turbófeltöltésű motorja alapkivitelben hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltóhoz (DSG) csatlakozik, majd zárható differenciálművön át továbbítja tekintélyes teljesítményét az útra. A sorozatgyártású kivitel végsebessége 250 kilométer/óra lesz, ám az elektronikus vmax-határolást opcióként 264 kilométer/óráig is emelhetik majd. Ezzel e Golf a márka modellpalettájának leggyorsabb GTI-tagjaként mutatkozhat be.

Számos egyéni felszerelés járul hozzá az új Volkswagen különösen sportos karakteréhez. A jövőbeni sorozatgyártású változat 18 col peremátmérőjű „Belvedere” kovácsolt könnyűfém keréktárcsákkal készül, de extrafelszerelésként 19 colos kerekek is rendelkezésre állnak majd. A tekintélyes méretű kerekek mögött perforált féktárcsákkal kialakított, nagyteljesítményű fékek biztosítanak a TCR-versenygépekéhez hasonló lassulást a sorozatgyártású modell számára. A megnövelt motorteljesítménynek megfelelő hűtés érdekében a Golf GTI csúcsmodell két kiegészítő vízhűtőt kapott.

A különösen sportos stílusú vezetők kívánságra speciális csomagot is rendelhetnek, amely még inkább a versenypályára adaptálja az újdonság képességeit, s az elektronikus vmax-határolás feloldása, valamint az új 19 colos könnyűfém keréktárcsák mellett még dinamikusabb hangolású sportfutóművet és adaptív futóműszabályzást (DCC) is tartalmaz. Utóbbival gombnyomásra változtatható az elektromosan állítható lengéscsillapítók karakterisztikája.

A szériaközeli Golf GTI TCR jól mutatja, hogy a jövőbeni sorozatgyártású változat már megjelenésében is egyértelművé teszi kiemelkedő pozícióját. Elöl határozott kontúrokkal kiformált alsó légterelővel (splitter) szerelt, új tervezésű lökhárító jelzi a Golf GTI modell TCR-változatát. Szintén újdonság az oldalsó küszöbborítás, amely egészen az autó faráig húzódik, ahol a diffúzorelem és a kipufogórendszer végcsöveinek együttesében folytatódik. Ugyancsak az oldalnézet feltűnő motívuma a küszöb feletti „TCR” felirat, amely opcióként a GTI jellegzetes méhsejt-mintázatának dekorációjával tehető még egyénibbé. A Golf-újdonság különösen hívogató ajtajának kinyitásakor, amikor TCR-logót vetít az aszfaltra. A nemesacél küszöbléceket vörösen világító díszítőelem teszi egyedivé.

Az utastérnek új tervezésű mikroszálas szövettel kárpitozott csúcs-sportülések kölcsönöznek még nemesebb összhatást, de az ajtókárpit-betétek és a váltókar-mandzsetta is mikroszálas anyagból készült. Az ülések középső szövetsávján vörös (Flashred) sáv húzódik, amely egyebek mellett a sportkormány vörös kontrasztárnyalatú díszvarrásaival harmonizál. A volánt – akárcsak a versenysportban – vörös „12 óra” jelzéssel látták el.

1)   Ez a modell tanulmány és egyelőre nem kapható kereskedelmi forgalomban, így nem tartozik az 1999/94/EG irányelv hatálya alá. Az új Golf GTI TCR minden műszaki adata a 2018. májusi állás szerinti előrejelzett érték.

 

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Újabb rekordév a magyarországi Mercedes-Benznél
Next Post: Halálos baleset történt Vas megyében

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • A streaming hozza a hangfelvételipar legtöbb bevételét
  • Családi hétvége a Városligetben
  • Kezdődik a Reflex5!
  • Meghosszabbították a 16. KAFF nevezési határidejét
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • A teszteredmények után az ADAC veszélyesnek tart hét nyári abroncsot
  • A Toyota Highlander így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT