A Xiaomi SU7 megelőzi a Porsche Taycant, és a Tesla Model S-t

A kínai szórakoztatóelektronikai és okostelefon-óriás, a Xiaomi első kísérlete az elektromos járművek terén lenyűgöző specifikációkkal és akár 664 LE-vel érkezik.

Az a kis harag, amelyet a Tesla Model S és a Porsche Taycan az elmúlt néhány évben gyakorolt, 2024-ben új fordulatot vesz. A fordulat Xiaomi SU7 névre hallgat, és ez az első olyan cégtől, amely ismertebb okostelefonjairól, de néhány komolyan ambiciózus terv az autóiparban.

Talán emlékszel arra, hogy novemberben láttunk az SU7-tel foglalkozni, amikor a kínai Ipari és Információs Technológiai Minisztérium (MIIT) információinak köszönhetően először megnéztük az elektromos szedánt, néhány alapvető műszaki részlettel együtt. A Xiaomi azonban ma hivatalosan is bemutatta az SU7-et, és mindent felfedve a teljesítménykínálatától és a hatótávolságától a megépítéséhez használt öntőgép szorítóerejéig – 2 millió font (9100 tonna), mióta kérted.

Ma már tudjuk például, hogy a 196,7 hüvelykes (4997 mm) hosszú és a 118,1 hüvelykes (3000 mm) tengelytávon haladó SU7 töredékével nagyobb mindkét legfontosabb riválisánál, és hihetetlenül csúszós, McLaren-stílusú orra. így a légellenállási együttható mindössze 0,195. A Modena architektúrája kompatibilis mind a 400, mind a 800 voltos elektromossággal, és többféle hajtáskonfiguráció és teljesítmény-kimenet is elérhető a pofátlanul (és zavaróan) V6-os, V6-os és V8-as elnevezésű motorokból.

Az alap V6-os autók egyetlen motort kapnak, és 295 LE-t (299 LE / 220 kW) és 295 lb-ft (400 Nm) nyomatékot küldenek a hátsó kerekeikre, hogy 5,28 másodperc alatt gyorsítsák fel a 100 km/h-t. A belépő szintű modell 400 voltos elektromos áramra korlátozódik, így nem töltődik olyan gyorsan, mint drágább testvérei, de így is hasznos 415 mérföld (668 km) elektromos hatótávolságot kínál egy 73,6 kWh-s akkumulátorral.

A top-dog V8-as autók viszont kétmotoros autók, amelyek 664 LE-t (673 LE / 495 kW) adnak le, 2,78 másodperc alatt gyorsulnak fel nulláról 62 mérföld/órára, a csúcsra pedig a Taycan-verő 165 mérföld/óra (265) kmh). Emellett 497 mérföld (800 km) hatótávolságra is képesek 101 kWh-s akkumulátoruk teljes feltöltésével, ami több, mint amit egy Model S képes kezelni. A gyors, 800 voltos töltéstechnológia azt jelenti, hogy 5 perc alatt 137 mérföld (220 km) hatótávolságot növelhetsz, vagy 10 perc alatt 242 mérföldet (390 km), ha egy megfelelően gyors állomáshoz csatlakoztatod.

A Xiaomi hátterét tekintve nem meglepő módon az SU7 a technológiában dominál, mind a vezetőtámogató, mind az infotainment terén, amit egy 16,1 hüvelykes központi érintőképernyő kezel. Az autonóm csomag lidarból, kamerákból és radarból áll, amelyek eleinte kéz nélküli autópályás vezetést és automatikus parkolást kínálnak, de a 2024-es tesztek elvégzése után az önvezető elemet kiterjeszthetik a városi utcákra is.

Az egyetlen dolog, amit a Xiaomi nem árult el pontosan, az a költségek, bár Lei Jun vezérigazgató elismerte, hogy nem lesz olcsó, nem mintha azt várnánk, hogy a Porsche Taycan egyik riválisa is olcsó lesz. A következő néhány hónapban meg kell tudnunk az árakat, valamint a részleteket arról, hogy Kínán kívül mely országok fogják kézbe venni az SU7-et. Sajnos úgy tűnik, hogy az Egyesült Államok nem lesz köztük.

Képgaléria a népszerű TrollVerda pont hu oldalon! >>>