Adriano Mudri, a Rimac Automobili korábbi formatervezési igazgatója új pozícióba „költözik”

Adriano Mudri, a Rimac Automobili korábbi tervezési igazgatója új szerepet tölt be a Rimac csoporton belül, és a Project 3 Mobility tervezési igazgatója lesz. Egy kifejezetten ennek az átalakuló mobilitási szolgáltatásnak szentelt csapatot fog vezetni – amely jelenleg lopakodó üzemmódban működik –, és felügyeli a teljes folyamatot az ötlettől a nyilvános bevezetésig.

Miután 2007-ben diplomát szerzett az FH Joanneumnál közlekedéstervezésre összpontosítva, majd a Magna Steyrnél, a General Motorsnál és a Qorosnál vállalt szerepet, Adriano Mudri már jó úton haladt egy csillogó autótervezői karrier felé.

2010-ben találkozott először honfitársával, Mate Rimaccal. Finanszírozás, csapat nélkül és a siker garanciája nélkül Mate azt javasolta, hogy ő és Adriano közösen tervezzék meg a világ első teljesen elektromos szuperautóját. Könnyen választhatta volna egy bejáratott autógyártó bejáratott útját, de Adriano hitt Mate víziójában, amelyet az a lehetőség motivált, hogy ne csak autót tervezzen, hanem egy teljesen új autómárkát is kitaláljon, és olyan dolgot alkosson, ami változni fog. az ipar. És mindezt hazájában.

Az előtte álló feladat óriási volt. Míg a legtöbb autót több tíz, ha nem több száz tervezőből álló csapat tervezi, Adriano magára vállalta a Concept_One megtervezését és a Rimac Automobili tervezési DNS-ének megalkotását a semmiből. Amíg a General Motorsnál dolgozott, estéit és hétvégéit is azzal töltötte, hogy minden apró részletet megtervez, a lámpáktól a kerekekig.

Adriano kihívása az volt, hogy egy teljesen új típusú autóhoz, egy elektromos hiperautóhoz tervezzen nyelvet, egy olyan országból, ahol nincs autóipari örökség. Teljesen üres vásznon indult, a hagyományok korlátaitól mentesen, de annak a tudatnak a súlyával, hogy ennek az autónak a kezdetektől sikeresnek kell lennie. Alkotásának finoman ki kell hangsúlyoznia egyedülálló négymotoros, teljesen elektromos hajtásláncát, vállvetve meg kell állnia a világ legnagyobb gyártóinak dizájnjával, és büszkén horvátnak kell lennie.

A Concept_One névre keresztelt autót 2010-ben kezdték el fejleszteni. Adriano dizájnja a szimmetrikus, kettős ívelt vonalak gondolatának finomítása során fejlődött ki, amelyek egy fordított Venturi-csatornára emlékeztetnek, amely öntudatlanul is a sebesség gondolatát közvetítette. Ezek a vonalak kellően alábecsülik az autó horvát örökségét is, visszakanyarodva a nyakkendőhöz, amely a horvát katonákhoz kötődik a napóleoni idők óta.

Maga a Concept_One mentes volt a szokatlan aerodinamikai kiegészítésektől, azonnal felismerhető volt, és – ahogy az idő igazolta – arányaiban és formáiban örökké tartó. Adriano egy ponton véletlenül talált egy Concept_One-t minden idők egyik legszebb szuperautója, a Lamborghini Miura mellé, és az arányokat szinte azonosnak találta. Ma a kaliforniai Petersen Autómúzeumban található Adriano első Rimac dizájnjának egy példája.

A Concept_One-nal Mate Rimac és Adriano bevezette a teljesen elektromos szuperautót a világ tudatába, és olyan nyomot hajtott végre, amelyet aztán sokan követtek. Ez azt jelentette, hogy a Concept_One utódjának, az 1914 lóerős Neverának a tervezése során a verseny minden eddiginél kiélezettebb volt.

Most, hogy egy 25 tervezőből álló csapattal és a kihívással egy olyan autót kell építeni, amelyet a világ minden részén értékesítenek, a Nevera tervezése sokkal bonyolultabb volt, mint a Concept_One. Adriano Rimac dizájnnyelve finoman fejlődött a Neverában, a Rimac dizájn védjegyének számító cravat motívuma, az izmok és a tiszta vonalak azonnal kiemelik a Rimac Automobili család tagjaként.

A dizájn finomítása Adriano kezdeti vázlatai alapján évekig tartó folyamat volt, mivel a homologizáció és a mérnöki korlátok azzal fenyegettek, hogy rontják elképzelését. A rövid első túlnyúlást újra és újra áttervezték, mígnem megfelelt az Egyesült Államok ütközésbiztonsági előírásainak – miközben megtartotta a tervezési témát –, és a nagyvonalúan megformált oldalprofilt megmentették a hátsó hajtáslánc további szellőzőnyílásaitól, a mérnököknek pedig ehelyett javítani kellett. a csomagot és a radiátorcsatornákat a hűtési és légi célok elérése érdekében.

A belső térben az egyedi, H-alakú Rimac-akkumulátor lehetővé tette, hogy a vezető és az utas alacsonyan ülhessen az autóban, ami körülbelül 150 mm-rel csökkentette a Nevera tetővonalát a síkpadlós akkumulátorhoz képest. Az egyedülálló hajtáslánc-beállítás és az autóval való interakció lehetőségei teljesen új és egyedi felhasználói élményt tesznek lehetővé a vezető számára. Míg minden vezetésspecifikus bemenet rendelkezik fizikai és vonzó interfészekkel, az infotainment és a normál járműfunkciók az érintőképernyőn keresztül érhetők el. Az ergonómikus és tapintható alumínium tuskó vezérlőgombokat úgy kellett megtervezni, hogy értékesnek és technikásnak tűnjenek, amellett, hogy szilárdan érezzék magukat, és önbizalmat adnak a vezetőnek, miközben bizonyos terhelés alatt le tudtak szakadni az öv nélküli USA ütközési tesztekhez. Mindenhol voltak kihívások és akadályok, de Adriano és csapata egy újfajta hiperautót alkotott meg időtlen dizájnnal és új generációs kezelőfelülettel.

A különféle, egyedileg konfigurált Neverák legördülnek a gyártósorról és a vásárlók kezébe szerte a világon, Adriano egyre több idejét töltötte a Rimac csoport következő forradalmán. A mobilitás jövőjére fókuszáló vállalat jelenleg lopakodó üzemmódban működik, rendkívül összetett terméket és szolgáltatást tervez, amelynek finanszírozása már több kiemelt globális befektetőtől biztosított, és 2024 végén tervezi bemutatni a világnak.

Miután Mate Rimacen kívül mindenki másnál régebb óta foglalkozik a Rimac Automobilival, senki sem érti a Rimac Csoport hosszú távú jövőképét úgy, mint Adriano. Már át is költözött, hogy kizárólagosan a Project 3 Mobility tervezési igazgatói pozícióját töltse be, egy kifejezetten a projektnek szentelt csapatot irányítva, és felügyeli a teljes folyamatot az ötlettől a szolgáltatás kezdetéig.

Mate Rimac, a Rimac Group alapítója így nyilatkozott: „Amikor 2010-ben találkoztam Adrianóval, igazából csak egy régi BMW 3-as BMW-t kellett bemutatnom, amelyet elektromos meghajtásra alakítottam át. Ennek ellenére teljesen megértette a horvátországi, teljesen elektromos hiperautó létrehozásában rejlő víziót és lehetőséget. Adriano a kezdetek óta mellettem volt, és heves eltökéltsége és a részletekre való odafigyelése nélkül a Rimac Group nem lenne az a cég, amilyen ma.

Most, amikor a mobilitás egy másik területét szeretnénk forradalmasítani, szeretném, ha Adriano lenne az, aki megalapozza jövőbeli személyiségét és egy teljesen új típusú termékről és kínálatról alkotott imázsát. A Concept_One-nal és a Neverával megalkotta az elektromos hiperautó ötletét, olyan dizájnnal, amely azonnal kommunikálta örökségét és innovációit. Amit ezután terveztünk, az egy még nagyobb technológiai ugrás, de ezúttal egy teljesen más kihívás és cél. Nagyon várom és nagyon izgatottan várom ennek az új törekvésünknek az eredményét.”