Mercedes-Simplex 40 LE, 1902

120 évvel ezelőtt egyetlen autó sem volt gyorsabb vagy sikeresebb: az 1902. április 4. és 11. között megrendezett „Nice Week” motorsport eseményen a Mercedes-Simplex 40 LE messze felülmúlja a versenytársakat. A Nice-La Turbie hegymászásban ennek a modellnek a járművei foglalják el az első három helyet. Az angol E. T. Stead 55,2 km/órás átlagával új pályarekordot állít fel, őt Albert „Georges” Lemaître és Wilhelm Werner követi a második és harmadik helyen. Újabb diadal: a mérföldes versenyben Henri Degrais állórajttal 83,2 km/h-t ér el mérföldön, és új világcsúcsot állít fel. A 40 lóerős motor lökettérfogata 6785 köbcenti. A két alul elhelyezett vezérműtengely teljesen zárt. Az alul teljesen letakart motor hatékony hűtése érdekében a lendkerék ventilátorkerékként is kialakított, és szívóhatásával felerősíti a hűtőn átáramló légáramot. A szalagfékek a lánckerekek hajtótengelyeire hatnak, és egyidejűleg érik el a differenciálzárak hatékonyságát a jobb és bal oldali célzott egyedi működtetéssel. A négy fék vízhűtéssel rendelkezik, amely lassítás közben az ellátó tartályból a súrlódó felületekre csöpög. A Mercedes-Simplex 40 LE össztömege 1000 kilogramm körül mozog. A versenyautó számos más versenyen is sikeres. A júliusi ostendei kilométeres versenyen pedig Pierre de Caters báró 120,8 km/órás végsebességet ér el vele.

Műszaki adatok – Mercedes-Simplex 40 LE (szériaváltozat)
Gyártási időszak: 1902-1905
Hengerek: 4/soros
Lökettérfogat: 6785 cc
Teljesítmény: 29 kW (40 LE) 1050 ford./percnél
Végsebesség: 75 km/h

Hallgass exkluzív podcasokat IDE,vagy IDE, illetve IDE kattintva!

https://egyszermarlattamautot.hu/a-mercedes-benz-classic-a-dusseldorfi-autokultura-fesztivalon