Akár több mint száz elektromos teherautót szállíthat a Scania a koppenhágai ARC települési hulladékkezelő vállalatnak
Legalább 78 – opcionálisan pedig akár további 23 – tisztán elektromos hajtásrendszerű, L-szériás tehergépkocsit szállít a Scania a koppenhágai régió városi hulladékkezelési alkalmazásaira az Amager Ressourcecenter (ARC) vállalat számára. Az első két példányt már 2021 decemberében kiszállították.
A nulla kipufogógáz-kibocsátású, elektromos hajtásrendszerű teherautók flottája nagyban hozzájárul a levegőminőség javításához és a zajcsökkentéshez a dán fővárosi régió lakói számára. Az alacsonybelépésű, többségükben a Scania városi ajtókialakításával (Scania City Door) készülő – és alapvetően a gyakori megállások jellemezte, városi szállítási feladatokra optimalizált – L-szériás fülkék ergonómiájukkal és vezetőterük kényelemével hatékonyan javítják majd a járművezetők és a munkatársaik munkakörülményeit.
A megrendelésben legalább 72 – illetve opcionálisan további 19 – hulladékgyűjtő célgép, hat – opcionálisan újabb négy – dobozos felépítményű tehergépkocsi, valamint egy – opcióként pedig még egy – darab egykaros horgos konténerszállító jármű szerepel, emellett 8-10 évre szóló javítási és karbantartási szerződésekkel egészül ki.
„Fontos volt számunkra, hogy a teherautók kiemelkedő biztonsággal és új, innovatív biztonsági megoldásokkal rendelkezzenek. A Scania emellett átfogó képzést és oktatást is kínált, mégpedig a hatékony szervizhálózatára épülő készenléti szolgáltatással kiegészítve, ami kiváló üzemidőt biztosít” – hangsúlyozta Jacob Hartvig Simonsen, az ARC ügyvezető igazgatója.
„A Scania melletti döntés egyik oka az utasoldali »buszajtó«, amely teljes magasságában egybefüggő üvegfelülettel, bolygóajtóként kialakítva befelé nyílik. Ez gyors be- és kiszállást tesz lehetővé, illetve kiváló kilátást nyújt a járművezető számára” – mutatott rá Per Fischer, az ARC szerződésfelelőse.
A hulladékkezelés és az újrahasznosítás szén-dioxid-mentesítése meghatározó eleme Koppenhága azon nagyratörő célkitűzésének, amely szerint 2025-re a világ első szén-dioxid-semleges fővárosává kíván válni. Az ARC ikonikus Amager Bakke hulladékenergia-üzeme – a tetején kialakított sípályájával és szabadidőközponttal – a város hosszú távú fenntarthatósági törekvéseinek jelképe, amit az ARC a világ első szén-dioxid-semleges hulladékenergia-létesítményévé tervez fejleszteni.
„A Scania és az ARC együttműködése nagyszerű példa arra, hogyan dolgozhatunk együtt leendő ügyfeleinkkel tevékenységük elemzése, illetve az elektromos átálláshoz szükséges járműspecifikációk és üzemi adaptációk meghatározása során. A jó termék önmagában még nem elegendő, kulcsfontosságú az ügyfelekkel kialakított szoros együttműködés is, amint azt a dániai csapat kiválóan meg is tette, hogy megértsük és megoldjuk a villamosítás támasztotta új kihívásokat” – mondja Fredrik Allard, a Scania elektromos mobilitási igazgatója. „Teljes tevékenységükre kiterjedő tanácsadással gondoskodunk arról, hogy ajánlatunk pontosan megfeleljen az ügyfelek igényeinek.”
Az első két tisztán elektromos L-szériás tehergépkocsit 2021 decemberében adták át, a flotta további tagjait pedig 2022 folyamán, illetve 2023 első felében szállítják ki.