Amerikában kezdi új autómegosztó alkalmazás próbaüzemét a Toyota
A világ leginnovatívabb autógyártójaként ismert, a Lexus prémium márkát is jegyző Toyota, amely Ha:mo néven már számos nagyvárosban kínál elektromos járművekre alapuló autómegosztó szolgáltatást, a Servco-val közösen a Toyota Mobilitási Szolgáltatások Platformjára építve 2017 végéig beindít egy autómegosztó üzletágat a hawaii Honoluluban. Amennyiben a próbaüzem sikeresnek bizonyul, a szoftver és a szolgáltatások újszerű összehangolásával a márkakereskedők és a márkaimportőrök autómegosztó programokat indíthatnak a helyi piacokon a világ más országaiban is.
A környezetbarát, a városi forgalomban akár 60-70%-ban tisztán elektromos üzemmódban közlekedő hibrid autóiról ismert, a Lexus prémium márkát is jegyző Toyota, és a Servco Pacific Inc. (Servco) közös munkával tesztel egy új autómegosztó technológiát Hawaii államban, Honolulu városában. A szoftver és a szolgáltatások összehangolása fontos eleme a Toyota Mobilitási Szolgáltatások Platformjának (MSPF), amely különféle funkciókat kínál a még kényelmesebb mobilitás megvalósításához. A saját alkalmazottakkal végzett próbaüzem kiértékelése után a Servco (a Toyota-járművek importőre Hawaii államban) arra használja majd a technológiát, hogy 2017 végéig egy új autómegosztó üzletágat indítson be Honolulu városában.
Az autómegosztó alkalmazás segítségével az erre szakosodott vállalkozások azonosíthatják és hitelesíthetik az ügyfeleiket, emellett pedig a szolgáltatás megfizetését és a flottakezelést is menedzselhetik. Az alkalmazásnak része az Intelligens Kulcstartó (SKB) is, ami arra szolgál, hogy a felhasználók okostelefonjukkal nyissák és zárják az autót. Az app fejlesztését a Toyota Connected North America (TC), a Toyota globális technológia-stratégiai részlege végezte.
“Ez az új alkalmazás jól példázza, milyen lehetőségeket rejt, ha a Toyota páratlan globális gyártási és technológiai kapacitását a márkakereskedők sokrétű helyi tevékenységeivel ötvözve egyre kényelmesebb közlekedési módokat kínálunk ügyfeleinknek.” – véli Shigeki Tomoyama, a Toyota Connected Company elnöke.
“Az MSPF sikeres bemutatkozása egy új generációs autómegosztó platform megjelenését jelzi – annak jegyében, hogy a Toyota egyre nagyobb figyelemmel fordul a flottakezelés, az autómegosztás és a jövő mobilitási megoldási felé.” – avat be Zack Hicks, a Toyota Connected North America vezérigazgatója. “Ez az erőteljes és sokoldalú, API-alapú platform lehetővé teszi, hogy gyorsan alkalmazkodjunk az új piaci lehetőséghez, támogatva az egyes régiókra szabott mobilitási szolgáltatások megvalósítását.”
2017 januárja óta a Toyota együttműködik a Getaround vállalattal is egy San Franciscó-i autómegosztó pilot-programban, tesztelve az SKB kényelmes és praktikus használatát. A Servcóval folytatott próbáknak köszönhetően a Toyota tovább tökéletesítheti az autómegosztó alkalmazást és az MSPF-et, lehetővé téve az egymással kommunikáló járműrendszerekben rejlő lehetőségek alkalmazását az új mobilitási üzletágakban. A tervek szerint a tapasztalatokra alapozva a Toyota további márkakereskedőkkel és márkaimportőrökkel is együttműködésbe kezd majd, hogy a technológiát azok saját piacaihoz igazítva biztonságos és kényelmes, ügyfélközpontú mobilitási szolgáltatásokat kínálhasson.
A Toyota Connected North America
A texasi Planóban működő Toyota Connected North America (TC) 2016-ban kezdte meg működését, hogy a Toyota globális céljainak megfelelően felgyorsítsa az intelligens mobilitásra épülő közösségek kialakulását. A TC a járművekből gyűjtött és felhőalapú technológiával kielemzett ‘big data’ adatfolyamok segítségével emberközpontú élménnyé avatja az autóvezetést, praktikus szolgáltatásokkal szabadítva fel a felhasználókat a technológia zsarnoksága alól, és úgy javítva az ügyfélélményt, hogy annak egyúttal a márkakereskedők, a márkaimportőrök és partnereik is hasznát látják. A közlekedési minták és a vezetői szokások elemzése, illetve az autóvezetők és az infrastruktúra összekapcsolása csupán egy része a TC munkájának, miközben a vállalat arra törekszik, hogy olyan új szolgáltatásokat és termékeket dolgozzon ki, amelyekben az autó továbbra is az emberek hasznos és szeretett társa marad.