Audi Q6 e-tron

Az Audi Q6 e-tron1 az elektromos meghajtású járművek új generációjának kezdetét jelenti az Audinál. Új platformjával, elektronikai architektúrájával, töltési és akkumulátortechnológiájával, valamint az Audi úttörő dizájnjával a Q6 e-tron1 előkészíti az utat az Audi tisztán elektromos jövője felé.

Exkluzív Audi podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!

Az Audi Q6 e-tron1 a Premium Platform Electric (PPE) első sorozatgyártású modellje, amely a következő lépést jelenti a vállalat prémium elektromos mobilitás szolgáltatójává történő átalakulásában. Jellemzőivel az elektromos SUV a Vorsprung durch Technik rövidítése. A modellt nem csak a lenyűgöző vezetési és töltési teljesítmény határozza meg, hanem a megnövekedett hatékonyság és a nagy hatótávolság is. Az Audi Q6 e-tron1 a tipikus Audi SUV stílust testesíti meg egy tovább finomított e-tron formanyelvvel. Az új belsőépítészeti filozófia és az új modellben debütáló úttörő technológiák elindítják a négygyűrűs elektromos mobilitás következő fejezetét, és minden nap kézzelfogható élménnyé teszik a Vorsprung durch Technik-et. A Q6 e-tron termékcsaláddal először érkezik az e-mobilitás az ingolstadti gyárból. Az Audi Q6 e-tron quattro1 és SQ6 e-tron2 2024 márciusától rendelhető meg 74 700 és 93 800 eurós áron, és 2024 harmadik negyedévében kerül átadásra a vásárlóknak.

A Porschéval közösen kifejlesztett PPE és az E3 1.2 elektronikus architektúra fontos mérföldkövek az Audi elektromos meghajtású modelljei globális kínálatának bővítésében. A modellportfólió átfogó megerősítésének és megfiatalításának kezdetét jelentik. A Q6 e-tron1 alátámasztja az Audi azon ígéretét, hogy 2027-ig minden alapvető szegmensben elektromos járműveket kínál. „Az új PPE platformra épülő Audi Q6 e-tron1 a következő technológiai ugrás a prémium elektromos mobilitás terén ügyfeleink számára” – mondta Gernot Döllner. , az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke, az ingolstadti főüzem világpremierjén. “A PPE megmutatja, hogyan egyesítjük a Volkswagen-csoporton belüli szakértelmünket, és ezáltal skálázhatóvá tesszük az elektromos mobilitást. A PPE-nek köszönhetően a különböző szegmensekben magas műszaki színvonalú, nagy volumenű modelleket tudunk piacra dobni, és így tovább villanyozzuk portfóliónkat” – tette hozzá az Audi vezérigazgatója.

A PPE rugalmassága hozzájárul ahhoz, hogy a jövő modelljei önálló karaktert és jellegzetes Audi DNS-t kapjanak, a közös műszaki alapok ellenére.

A Q6 e-tron1 mércét állít fel az e-teljesítmény, a hatótáv és a töltés terén. A tipikus Audi SUV stílust testesíti meg egy tovább finomított e-tron formanyelvvel és magas szintű mindennapi használhatósággal. Az új E3 1.2 elektronikus architektúrának köszönhetően a Q6 e-tron modellsorozat jelenti az Audi portfóliójának technológiai lándzsát.

Lenyűgöző hatótáv és töltési teljesítmény

Az erős, kompakt és rendkívül hatékony villanymotorok, valamint az újonnan kifejlesztett lítium-ion akkumulátor, amely tizenkét modulból és 180 prizmacellából áll, összesen 100 kWh (94,9 nettó) bruttó kapacitással, akár 625 km-es (388) hatótávot biztosítanak. mi). Az új Audi Q6 e-tron sportos teljesítményt nyújt. -A osztály) és az SQ6 e-tron akár 380 kW rendszerteljesítménnyel, ha az extra funkció be van kapcsolva (teljesítményfelvétel kWh/100 km-ben együtt: 18,4-17,5 (WLTP); CO2-kibocsátás g/km-ben együttesen: 0; CO2-osztály A) így mércét állít fel a teljesítmény, a hatótáv, a töltés, a menetdinamika és a dizájn tekintetében. A piaci bevezetéskor két összkerékhajtású modellváltozat lesz elérhető, majd – piactól függően – a különösen hatékony, hatótávolságra tervezett hátsókerék-hajtású modellek, amelyek egyben a Q6 e-tron sorozatba való belépést is jelzik.

A Q6 e-tron quattro 5,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra (0-62 mph) (kombinált energiafogyasztás kWh/100 km-ben: 19,4-17,0 (WLTP); kombinált CO2-kibocsátás g/km-ben: 0; CO2-osztály A). Az SQ 6 e-tron mindössze 4,3 másodpercet vesz igénybe (kombinált energiafogyasztás kWh/100 km-ben: 18,4-17,5 (WLTP); kombinált CO2-kibocsátás g/km-ben: 0; CO2-osztály A). A járművek végsebessége 210 (130 mph), illetve 230 km/h (142 mph). Két hátsókerék-hajtású modell egy későbbi időpontban következik – a piactól függően. Míg az egyik modellt a hatékonyságra és a hatótávolságra tervezték, a másik a Q6 e-tron sorozatba való belépést jelenti.

A 800 voltos technológiának és a standard 270 kW maximális töltési teljesítménynek köszönhetően az Audi Q6 e-tron1 rövid töltési leállásokat tesz lehetővé. A megfelelő töltőállomáson (High Power Charging, HPC) mindössze tíz perc alatt akár 255 km (158 mérföld) is újratölthető. A töltöttségi állapot (SoC) körülbelül 21 perc alatt tízről 80 százalékra nő. Az intelligens, nagy teljesítményű és előrejelző hőkezelés kulcsfontosságú eleme ennek a lenyűgöző töltési teljesítménynek. A Plug & Charge funkcióval felszerelt jármű engedélyezi magát a kompatibilis töltőállomásokon, ha a töltőkábel csatlakoztatva van, és megkezdi a töltési folyamatot. A töltés is teljesen automatikus. Ha egy töltőállomás 400 voltos technológiával működik, az Audi Q6 e-tron1 először képes banki töltést engedélyezni. A 800 voltos akkumulátor automatikusan két egyenlő feszültségű akkumulátorra oszlik, amelyek ezután párhuzamosan tölthetők 135 kW-ig. A töltési állapottól függően az akkumulátor mindkét felét először kiegyenlíti, majd egyszerre tölti fel. A szabványos otthoni töltőkkel akár 11 kW-os váltakozó áramú töltés is lehetséges.

Az Audi Q6 e-tron1 hatékonyságának növelésében, és így az Audi Q6 e-tron1 kínálatában is fontos szerepet játszik a fejlett rekuperációs rendszer. A mindennapi fékezési folyamatok körülbelül 95 százaléka kezelhető ezzel a rendszerrel. Az Audi Q6 e-tron1 220 kW-ig regenerálódik.

Tipikus Audi SUV dizájn: a külső

Az Audi Q6 e-tron1 a prémium középkategóriás szegmensben található, és 4771 milliméteres hosszával, 1939 milliméteres szélességével és 1648 milliméteres magasságával a SUV maximális teljesítményt nyújt. tér, kényelem és mindennapi használatra való alkalmasság. A 2899 milliméteres (9,5 láb) tengelytáv bőséges lábteret biztosít a második üléssorban. Ezekkel a méretekkel az Audi Q6 e-tron1 elegendő helyet kínál öt utas és csomagok számára, és magas használati értéket kínál. Az Audi így megfelel azoknak a követelményeknek, amelyeket a vásárlók egy SUV-kal szemben támasztanak.

Az Audi Q6 e-tron1 tökéletes arányokkal érkezik a Premium Platform Electricnek köszönhetően. A hosszú tengelytáv és a nagyon rövid túlnyúlások aránya képezi az alapját az Audi Q modelljein jól ismert erőteljes, dinamikus csomagnak. Az Audi Q6 e-tron1 a továbbfejlesztett e-tron-specifikus formanyelvet is megtestesíti.

Feltűnő SUV megjelenése lenyűgöző és sportos megjelenést kölcsönöz. Az autó karosszériájában a lágy formák állandó kölcsönhatásban vannak a gyűrődésekkel és élekkel, dinamizmust kölcsönözve az árnyékoknak még álló helyzetben is. A függőleges elülső részen egy teljesen zárt Singleframe és egy szelenit ezüst vagy fényes fekete maszk található, amely körülveszi a háromdimenziósan kialakított Singleframe-et és az oldalsó légbeömlőket. A magasan elhelyezett digitális nappali menetfények rendkívül jellegzetes és független megjelenést kölcsönöznek a Q6 e-tron1-nek.

Az üvegház alacsonyan van kifeszítve és feszes az erőteljes test fölött. Enyhén elkeskenyedik hátrafelé, és az enyhén lejtős D-oszlopok elegánsan belefolynak a karosszéria izmos vállaiba. A D-oszlop és a tető közötti nyílás dinamikusabb megjelenést kölcsönöz a járműnek, az utastér pedig feszítettebbnek és hosszabbnak tűnik. A hátsó lámpáktól a hátsó ajtókig tartó szembetűnő vonal kiemeli a „quattro buborékok” felső részét – a karosszéria azon körvonalait, amelyeken az enyhén lejtős D-oszlopok támaszkodnak. A hólyagok az Audi dizájn DNS-ének központi elemei. Az Audi ezt a központi tervezési elvet „a technológia láthatóvá tételének” nevezi. A dinamikusan megfeszített hátsó rész a sportos elegancia és a férfias erő keverékét hozza létre. A letisztult és széles hátsó felépítés a folyamatos fénycsíkkal az Audira jellemző tisztaságot és szelídséget kölcsönöz a Q6 e-tron quattro1-nek.

Világelső a világítástechnikában

A Q6 e-tron1-el az Audi nemcsak az elektromos mobilitás új fejezetét nyitja meg, hanem az Audi DNS-ének egy fontos részében is: a világítástechnikában. A világ első aktív digitális fényjelzésével az elektromos SUV egy új korszakot nyit meg, amelyet az Audi egyedi dizájnja és esztétikája jellemez.

Az Audi Q6 e-tron1 öt tartományszámítógépének egyikében található szoftvermodul lehetővé teszi a könnyű aláírásnak ezt a formáját. A második generációs digitális OLED hátsó lámpák esetében a hat, összesen 360 szegmensből álló OLED panel egy speciálisan kifejlesztett algoritmus segítségével tíz ezredmásodpercenként új képet generál. A világítási kialakítás és az új technológia tökéletes szimbiózisának köszönhetően az új Audi Q6 e-tron1 fénye élénkebbnek és intelligensebbnek tűnik, mint valaha. Az aktív digitális fényjelzés az Audi világítástechnika jövője felé is utat mutat.

Elöl az aktív digitális fényaláírást az algoritmus tizenkét felfelé és lefelé halványodó szegmensének interakciója hozza létre. Hátul az összes digitális OLED szegmenst használjuk erre a célra. Az egyes fényszegmensek oly módon hatnak egymásra, hogy a fényjel teljes fényintenzitása nem változik.

A digitális OLED hátsó lámpák második generációjával az Audi Q6 e-tron1 új szintre emeli a világítás kialakítását, a funkcionalitást és ezáltal a közlekedésbiztonságot. A digitális OLED hátsó lámpák most először tudnak célzottan kommunikálni a jármű környezetével (Car-to-X). Az Audi a biztonsági funkciókat is új szintre emelte. A más Audi modellekből már ismert közelségérzékelő rendszer az új Q6 e-tron1-ben a kommunikációs lámpával is bővült. Figyelmezteti a többi közlekedőt a baleseti és üzemzavari helyszínekre. A hagyományos hátsó lámpák grafikája mellett a kommunikációs lámpa sajátos statikus hátsó lámpajelzést jelenít meg a digitális OLED kombinált hátsó lámpába integrált figyelmeztető szimbólumokkal kritikus vezetési vagy forgalmi helyzetekben.

Az Audi Q6 e-tron1-ben debütáló technológia az egyénre szabottság terén is új mércét állít fel: összesen akár nyolc digitális fényjelzéssel a Matrix LED fényszórók újratervezett nappali menetlámpáiban és a digitális OLED hátsó lámpákban. Lights 2.0, a tulajdonosok teljesen új módon személyre szabhatják Q6 e-tron1-üket.

Új tervezési filozófia kerül a sorozatgyártásba a Q6 e-tron1-el

Az Audi Q6 e-tron1 belseje minden eddiginél jobban igazodik a felhasználó igényeihez. A belső tér háromdimenziós és nagy kontrasztú kialakítása szándékosan az elemeket az előtérbe vagy a háttérbe helyezi, így olyan térbeli architektúrát hoz létre, amely dizájn és ergonómia tekintetében az utasokhoz igazodik. Az Audi MMI panorámakijelző és az MMI utaskijelző vizuálisan tiszta digitális színpadot alkot. A belső tér az otthonos hangulatot hangsúlyozza. A „Softwrap” az ajtóktól a teljes pilótafülkén át egészen a középkonzolig terjed, így homogén és átfogó térérzetet kelt. Ugyanazok a színek és jó minőségű anyagok, amelyek egy része újrahasznosított, az ülésekben is megtalálhatók. A felhasznált anyagokat funkcionális szempontok alapján választották ki, és egyúttal egyértelmű dizájnbeli különbséget tesznek lehetővé a különböző járműterületek között a belső térben. A kényelem-orientált területeket nagyvonalú felületekkel és puha anyagokkal tervezték. Ezzel szemben a precízen megtervezett, kiváló minőségű, fényes fekete kezelőfelületek a járművel való interakció egyértelműségét hangsúlyozzák.

Az új PPE-nek köszönhetően, amelyet kifejezetten az e-mobilitásra fejlesztettek ki, a jármű nagyvonalú tér- és tágasságérzetet, valamint magas szintű mindennapi gyakorlatiasságot biztosít. A belső tér rengeteg tárolóhelyet és rekeszt kínál. A hátsó középső ülés megnövelt kényelme a hosszú tengelytávú (2899 milliméter, 9,5 lábnak megfelelő) elektromos autókra jellemző, amelyekben nincs központi alagút. A csomagtartó 526 literes (18,5 cu ft) tárolóhelyet kínál. Ha a hátsó üléspadot lehajtják, a tárhely akár 1529 literre (53,9 cu ft) nő. A hátsó ülések külön-külön lehajthatók (40:20:40). További 64 liter (2,2 cu ft) tárolóhely áll rendelkezésre az első motorháztető alatti csomagtartóban (elülső csomagtartóban) – ez egy kényelmes hely például kisebb utazótáskák tárolására. Ennek eredményeként az Audi Q6 e-tron1 elegendő helyet kínál öt utas és csomagjaik számára. Magas használati értékével megfelel azoknak a követelményeknek, amelyeket a vásárlók az Audi SUV-okkal szemben támasztanak.

E³ 1.2 – nagy teljesítményű és jövőorientált elektronikus architektúra

Az újonnan kifejlesztett E3 1.2 elektronikus architektúrával az ügyfelek minden eddiginél közvetlenebbül tapasztalhatják meg a digitalizációt a járműben. Az E3 név a végponttól végpontig terjedő elektronikus architektúrát jelenti. A fejlesztés során a legfontosabb cél egy jövőbiztos, szabványosított keretrendszer kialakítása volt. A funkcióorientált architektúra egy új tartományi számítógép-struktúrán alapul, öt nagy teljesítményű számítógéppel (High-Performance Computing Platform, HCP), amelyek a jármű összes funkcióját vezérlik – az infotainmenttől és a vezetési funkcióktól a félautomata vezetésig a későbbi fejlődési szakaszokban. . Az eddigi legerősebb elektronikus architektúra a számítási teljesítmény tekintetében következetesen az ügyfelek igényeihez igazodik. A fejlesztés egyik fókuszában a tartományi számítógépek, vezérlőegységek, érzékelők és aktuátorok nagy teljesítményű és biztonságos hálózatba állítása állt a bonyolultabb rendszerek elsajátítása és a modularitás fenntartása érdekében. Ezenkívül az E3 1.2-t nagy teljesítményű és zökkenőmentes háttérkapcsolat jellemzi a Car-to-X swarm adatalkalmazásokhoz és a számításigényes offboard funkciókhoz. Az Audi Q6 e-tron1-ben debütál, amelyet több modellben való használatra terveztek, és a jövőbeni innovációk alapját képezi.

A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!