Audi Q6 e-tron

Digital Stage: új kijelző és működési koncepció

Az Audi Q6 e-tron modellsorozat teljesen összekapcsolt és digitális belsővel rendelkezik, amely az új elektronikus architektúrán alapul. Az Audi MMI panorámakijelzőből és az MMI utaskijelzőből álló, úgynevezett Digital Stage a belső tér kulcsfontosságú eleme. Az áttekinthetően csoportosított kijelzők tökéletesen illeszkednek a tervezési koncepcióba, és tágas és tágas térérzetet adnak a belső térnek. A karcsú, szabadon álló Audi MMI panorámakijelző ívelt kialakítással és OLED technológiával rendelkezik, és a 11,9 hüvelykes Audi virtuális pilótafülkéből és a 14,5 hüvelykes MMI érintőképernyőből áll. A vezető területe íves kialakítású, a homorú formájú kijelző pedig a vezető felé orientálódik. Az ívelt kijelző körvonalai is az Audira jellemző egyetlen keretre emlékeztetnek. A környezeti világítás hatására az ívelt kijelző éjszaka lebeg, és megfelelő beállítást biztosít. Az Audi kifejezetten az első utasok számára a digitális színpadot a 10,9 hüvelykes MMI első utasoldali kijelzővel egészíti ki az Active Privacy móddal, amely megakadályozza, hogy mozgás közben elvonja a vezető figyelmét. Ez lehetővé teszi az első utas számára, hogy streameljen filmeket/videotartalmakat, segítse a navigációt, vagy akár töltőállomást is találjon.

Az opcionális Augmented Reality Head-Up Display-vel, amely a digitális színpad másik központi eleme, az Audi jelentős lépést tesz előre a kijelzőtechnológia terén. A szélvédőn keresztül a vezető felé nagy, megdöntött képsíkot tükröz, és olyan releváns információkat jelenít meg, mint a sebesség, a közlekedési táblák, a segítségnyújtás és a navigációs szimbólumok. A képsík előre van döntve, hogy fokozza a kiterjesztett valóság benyomását. Az emberi szem fókusza együtt mozog vele. Ez a folyamat és a kép távoli virtuális távolsága azt a benyomást kelti, hogy az ábrázolt elemek akár 200 méterrel (656 láb) lebegnek. A virtuális tartalom így zökkenőmentesen integrálódik a valóságba.

Az információ gyorsan megérthető anélkül, hogy a vezető személy irritálná vagy elvonná a figyelmét. A kibővített valóság funkció látómezeje a vezető pozíciójából nézve körülbelül 88 hüvelykes átlónak felel meg.

Az Audi öntanuló hangasszisztense, az Audi Assistant számos járműfunkció vezérlésére használható. Az AI-támogatással rendelkező digitális asszisztens mélyen be van építve a járműbe, és most először jelenik meg egy avatar segítségével az MMI központi érintőképernyőjén és a kiterjesztett valóságú head-up kijelzőn. Az új hangos asszisztens több mint 800 hangutasítást ért meg. Különböző érintkezési pontokon és például a myAudi alkalmazáson keresztül is aktiválható. A hangasszisztens folyamatosan tanul a felhasználói viselkedés alapján, és így támogatást nyújt a vezető személynek. Ez a támogatás három kategóriába sorolható: proaktív javaslatok (a kontextusinformációkat az adatok alapján aktiválási funkciók proaktív javaslatára használjuk fel), intelligens rutinok (automatikusan felismeri az ismétlődő működési szekvenciákat, mint például az ülésklíma használata bizonyos külső hőmérsékletektől) és intelligens listák (például híváslisták). A kimondott parancsok is megjelennek a kijelzőn (lásd, mit beszélsz elve). Az asszisztens folyamatosan tanul a felhasználói viselkedésből, és így támogatja a vezetőt.

Infotainment – integrálja az ügyfelek digitális világát

Az új infotainment rendszer első alkalommal használja az Android Automotive OS-t operációs rendszerként. A tartalom mindig naprakész az éteren keresztüli frissítéseknek köszönhetően. A legújabb Audi connect szolgáltatások és az alapfelszereltséghez tartozó továbbfejlesztett e-tron útvonaltervező ezért mindig naprakészek. Az olyan alkalmazások, mint a YouTube, elérhetők az áruházon keresztül harmadik féltől származó alkalmazások számára, amelyek közvetlenül az MMI-be vannak integrálva, és nem igényelnek okostelefont.

Az áruház az alkalmazások széles skálájához biztosít hozzáférést az ügyfeleknek. A következő kategóriákba tartozó alkalmazások állnak rendelkezésre induláskor: Zene, videó, játék, navigáció, parkolás és töltés, termelékenység, időjárás és hírszolgáltatások. Az áruház folyamatosan bővül, az alkalmazásportfólió pedig piacspecifikus.

A Bang & Olufsen Premium hangrendszer szíve egy rendkívül hatékony erősítő. 20 hangszórót hajt meg 830 watt teljesítménnyel. Ezek közül négy az első ülések fejtámláiba van beépítve, ami először teszi lehetővé a hangzónákat az Audiban. A dinamikus interakciós lámpa (IAL) számos kommunikációs funkciót kínál, és így támogatja az autó interakcióját az utasokkal. Széles ívként íveli át a belső teret és a pilótafülkét. A Q6 e-tron sorozat alapfelszereltsége a továbbfejlesztett e-tron útvonaltervezőt is tartalmazza.

Pontosan hangolt menetdinamika az új kormányzásnak és nyomatékelosztásnak köszönhetően

Az alvázat alkotó rendszerek és alkatrészek többsége új fejlesztésű. Az Audira jellemző a kiváló és könnyen szabályozható gyorsítás és lassítás minden vezetési helyzetben. Van egy pontosan meghatározott beállítási filozófia az alváz tekintetében. Az érintett felfüggesztésvezérlő rendszerek pontosan összehangoltak egymással. A Q6 e-tron1 menetdinamikáját jelentősen befolyásolja a részben újratervezett első tengely.

Egy Audi modellben először a vezérlőkarok a felfüggesztő karok előtt helyezkednek el. Ez mindenekelőtt a nagyfeszültségű akkumulátor elhelyezésére vonatkozó csomagelőnyöket eredményez. Az újonnan kifejlesztett alkatrészek jobb kinematikai tulajdonságokat eredményeznek.

A kormányrúd most egy segédkerethez van rögzítve. A kifinomult tengelykinematika észrevehetően megnövelt menetdinamikát biztosít. Az új első tengely a kormányzási viselkedést is javítja. Ezáltal a jármű lényegesen mozgékonyabbnak érzi magát.

A nagymértékben változtatható összkerékhajtási rendszer részeként előfeszített, hátsó nyomatékelosztás szintén javítja a Q6 e-tron1 dinamikus menettulajdonságait. A hátsó és első tengely villanymotorjainak eltérő méretei teljes terhelés mellett is lehetővé teszik a hátsó előfeszített nyomatékelosztást. A hátsó súlyeloszlás kiegészítése, valamint a még nagyobb tapadás és menetdinamika biztosítása érdekében a Q6 e-tron1 hátsó abroncsai szélesebbek, mint az elsők.

Mindig készen áll a segítségre – a vezetőtámogató rendszerek

Az új Q6 e-tron1 vezetőtámogató rendszereihez kapcsolódóan az Audi olyan funkciók széles skáláját kínálja, amelyek jelentősen javítják a mindennapi vezetést és a közúti közlekedés biztonságát minden közlekedő számára. A Q6 e-tron1 újdonsága az adaptív vezetési asszisztens plusz. Nemcsak a gyorsításban, a sebességtartásban, a távolságtartásban és a sávvezetésben segít, hanem a felhőben összesített nagy felbontású térképadatokat és más járművek rajadatokat is felhasználja a Q6 e-tron1 kezelhetőségének javítása érdekében. A SUV radarérzékelőket, elülső kamerát és ultrahangos érzékelőket használ a könnyen kezelhető útmutatás érdekében. A jármű az összegyűjtött információkat egy virtuális útvonal létrehozására használja fel, és azt megbízhatóan és a lehető legkényelmesebben követi a teljes sebességtartományban és forgalmi dugókban.

A hátsó parkolási asszisztens, a sebességtartó automatika, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a hatékonyság-asszisztens, az aktív első asszisztens, valamint a figyelemelterelésre és az álmosságra figyelmeztető rendszer az indulástól kezdve az alapfelszereltség része. Az ügyfelek a különféle felszerelési csomagok részeként további asszisztens rendszereket és biztonsági csomagot is választhatnak.

Újrahasznosítási folyamatokból származó anyagok

Az újrahasznosítási eljárásokkal előállított anyagok csökkentik az elsődleges erőforrások felhasználását a Q6 e-tron1 gyártása során, és zárt, ezáltal hatékony és fenntartható anyagciklust biztosítanak. Az újrahasznosított poliészterből készült anyagokon kívül az elektromos modellekre jellemző műanyag alkatrészek, például a Q6 e-tron1 elülső részének burkolata és a szomszédos burkolatok is újrahasznosított anyagból készülnek. Ez vonatkozik a szélvédő alatti és a HVAC bemenet feletti burkolatokra is.

Az összes Q6 e-tron modell külső tetőrészéhez szükséges acél előállításához az Audi acélhulladékot használ, amelynek egy része az ügyfelek által korábban használt, elhasználódott járművekből származik. Az acélgyártásban felhasznált selejt aránya átlagosan eléri a 15 százalékot (tömegmérleg megközelítés a jelenleg tervezett termelési adatok alapján). Ez az alkatrész jó példa arra, hogy az Audi a jövőben több fogyasztás utáni másodlagos anyagot kíván felhasználni termékeiben.

Fenntartható és rugalmas: az Audi Q6 e-tron1 gyártása

A Q6 e-tron modellcsalád, az első teljesen elektromos modellsorozat, amelyet az ingolstadti gyárban gyártottak, az Audi fenntarthatóság iránti elkötelezettségét jelzi, a gyártástól a termékig. A vállalat fokozatosan átszereli az összes gyártóhelyet a teljesen elektromos modellek gyártására, ahelyett, hogy újakat építene. A belső égésű motorok kivonásáról szóló korai döntéssel összhangban az Audi intenzíven támogatta alkalmazottai átalakulását, és a munkaerőt a jövő területeire képezte, például az új ingolstadti akkumulátor-összeszerelő üzemben. A négygyűrűs márka így fokozza a vertikális integrációt, és fontos készségeket hoz a helyszínekre. Ezzel párhuzamosan az Audi új munkalehetőségeket teremt.

A Q6 e-tron sorozat fenntartható és hatékony gyártása érdekében az Audi a meglévő struktúrákat és rendszereket használja. A márka zökkenőmentesen integrálja a modellsorozatot a meglévő összeszerelő sorokba, például a PPE karosszériaműhelyébe. A PPE-modellek karosszériáit az ingolstadti üzemben gyártják egy körülbelül 148 000 négyzetméteres (majdnem 1 600 000 négyzetméteres) épületben. A Q6 e-tron sorozat karosszériaelemeit műszakonként 328 alkalmazott és 1150 robot készíti 87 százalékos automatizáltsággal.