Audi SQ7 és SQ8 V8 TFSI benzinmotorral

Dynamic photo, Colour: Glacier white

Sportos megjelenés: a külső dizájn

S-specifikus részleteinek köszönhetően az Audi SQ7 TFSI3 és az Audi SQ8 TFSI4 különleges státusza már első pillantásra nyilvánvalóvá válik. Az elülső részen a Singleframe dupla lamellák, a lökhárítóban pedig egy kifejezetten háromdimenziós penge található, míg az oldalsó légbeömlőket méhsejt-rács tölti ki.

Oldalt az alumínium megjelenésű külső tükörházak vonzzák a tekintetet, míg hátul az erőteljes kialakítású alsó védelem, a méhsejthálós rácsbetét és a négy jellegzetes kipufogócső kiemeli a figyelmet. Egyes tartozékok matt ezüst színűek, beleértve a Singleframe keretét, amelyet széles maszkként terveztek az SQ8 TFSI4-ben. Ha a vásárló a fekete formázócsomagot rendelte meg, akkor a keretet és a többi alkatrészt feketére festjük.

Sportos karakter: belső tér és felszereltség

Az elegáns sportos megjelenés az Audi SQ7 TFSI3 és az SQ8 TFSI4 tágas belső terében folytatódik. A sportülések bőrrel és fekete vagy rotorszürke Alcantara kárpitozottak. Háttámlájuk S dombornyomású, és színben összehangolt kontrasztos varrások egészítik ki a megjelenést. A betétek matt szálcsiszolt alumíniumból készülnek. Opcionálisan készülhetnek karbon vagy szürke, magasfényű tölgy furnérból. A sorozatgyártási körbe beletartoznak a megvilágított küszöbborítások is, alumínium betétekkel, elöl S logóval. A pedálok, a lábtartó és a rakodóküszöb védő rozsdamentes acélból készültek.

Kérésre az Audi sportüléseket plusz beépített fejtámlákkal és pneumatikusan állítható oldaltámlákkal szerel fel. Huzataik kiváló minőségű Valcona bőrből készültek, és rombuszmintázatúak. Az Arras red további színválasztékként is elérhető. Az S sportülések szellőztetéssel és masszázsfunkcióval tovább finomíthatók. Egy harmadik üléssor áll rendelkezésre az Audi SQ7 TFSI-hez (kombinált üzemanyag-fogyasztás l/100 km-ben: 12,1–12,0 (19,4–19,6 US mpg); kombinált CO2-kibocsátás g/km-ben: 278–276 (447,4–444,2 g) /mi)). Az opcióként is elérhető kontúr/környezeti világítási csomag 30 színben világítja meg a kontúrokat és a felületeket, amelyek az MMI-n keresztül a vezető egyéni ízléséhez állíthatók.

Új számítási teljesítmény: infotainment és kezelőszervek

A kezelőszervek, az infotainment és a csatlakoztathatóság tekintetében az Audi SQ7 TFSI3 és az Audi SQ8 TFSI 4 a legmodernebb technológiával van felszerelve. Az MMI érintésérzékeny vezérlőrendszer két nagy kijelzőt integrál a műszerfal közepén. Átlójuk 10,1 hüvelyk, illetve 8,6 hüvelykes, és minden ujjbemenetre tapintással és akusztikus visszajelzéssel reagálnak. A menüstruktúra egyszerűvé teszi a lapos hierarchiával történő vezérlést. A felhasználó beállíthatja a felső kijelző felületét úgy, hogy egyszerre több alkalmazást is követhessen.

A két S modell egy természetes nyelvű hangvezérlési rendszert biztosít második vezérlési szintként, amely a mindennapi nyelvből számos megfogalmazást megért, és a felhő tudásához hozzáfér, hogy sok kérésre válaszoljon. A sofőr a „Hey Audi” kimondásával aktiválhatja.

Opcióként elérhető egy head-up kijelző, amely fontos információkat vetít a szélvédőre. Az S-specifikus nézetekkel rendelkező Audi virtual Cockpit plus a többfunkciós kormánykeréken keresztül vezérelhető, és alapkijelzési műszerként szolgál. A vezető különféle képernyőket aktiválhat, beleértve az „S-Performance” megjelenést. A fókuszt a fordulatszám-számlálóra helyezi, és százalékban jelzi ki a teljesítményt és a nyomatékot.

A vezérlési és infotainment koncepció mögött egy új, nagy teljesítményű főegység – a harmadik generációs moduláris infotainment platform (MIB 3) – áll. Együttműködik a kommunikációs dobozzal, amely a csatlakozással kapcsolatos összes feladatot végrehajtja, és beépített Wi-Fi hotspottal rendelkezik. Az SQ7 TFSI3 és az SQ8 TFSI 4 alapfelszereltségként az MMI navigation plus infotainment rendszerrel van felszerelve, amely teljes mértékben kiaknázza a MIB 3-ban rejlő lehetőségeket. A navigációs rendszer műholdképeket kínál a Google Earth-ből, és sávspecifikus információkat vesz a forgalomról és a forgalomról. a forgalmi helyzet alakulására vonatkozó előrejelzéseket.

Audi connect: csúcsminőségű csatlakozás

Az Audi connect portfóliójába tartozó szolgáltatások személyre szabott információkat és intelligens segítséget kínálnak. Például a Car-to-X szolgáltatások segítenek ingyenes parkolóhelyek megtalálásában az út szélén, vagy lehetővé teszik a vezető számára, hogy a közlekedési lámpákkal kommunikálva szörföljön a zöld hullámon. Az online média streaming bevezeti a nagyobb zenei portálok kínálatát az autóba.

Ha az autót több sofőr vezeti, akár hat felhasználó is elmentheti egyéni beállításait – a gyakran kiválasztott úti céloktól a kívánt világításig – külön profilokba. Az adatok feltöltésre kerülnek az ügyfél myAudi fiókjába a felhőben, és ott tárolódnak. Az autó a vezetőoldali ajtó kinyitásakor módosítja az egyéni beállításokat. Ez a kényelmes személyre szabási funkció alapfelszereltség az Audi SQ7 TFSI3 és az Audi SQ8 TFSI4 modelleknél. Opcióként elérhető az Audi connect kulcs, amely feljogosítja a felhasználókat az autó bezárására és kinyitására, valamint a motor indítására Android okostelefonjukon keresztül. Az adatok cseréje Near Field Communication (NFC) segítségével történik itt.

Vonzó hardvermodulok egészítik ki az infotainment portfóliót. Az Audi okostelefon-interfésze iOS és Android okostelefonokat ágyaz be az MMI-kijelzőbe natív Apple CarPlay és Android Auto környezetükben. Az Audi telefonbox összekapcsolja az okostelefonokat az autó antennájával, és induktívan tölti azokat, feltéve, hogy a telefon rendelkezik ezzel a funkcióval. A 3D hangzású Bang & Olufsen Advanced Sound System egy erősítőt integrál, amely 1920 wattot ad le, és akár 23 hangszórót is működtet.

Olyan kényelmi felszerelések, mint a négyzónás automata klíma, az ajtózárás teljesítményrásegítő funkciója, valamint az illattal és ionizátorral ellátott levegőminőség-csomag egészíti ki a kínálatot. Az opcionális HD Matrix LED fényszórók a csúcstechnológia további darabjai: intelligens szabályozásuknak köszönhetően minden helyzetben maximális fényerővel és pontossággal világítják meg az utat. Az SQ7 TFSI3-ban ezen kívül Audi lézerfénnyel is fel vannak szerelve, ami majdnem megduplázza a távolsági fények hatótávolságát.

Kívülről figyelve, ahogy a parkoló leparkolja magát: a vezetésbiztonsági rendszereket

A segédrendszerek még magabiztosabbá és kényelmesebbé teszik az Audi SQ7 TFSI3 és az SQ8 TFSI4 vezetését. A biztonsági rendszerek, mint például az Audi pre sense front alapfelszereltség, míg néhány más rendszer külön-külön vagy a „City” és „Tour” csomag részeként is elérhető.

Az adaptív sebességtartó asszisztens sok helyzetben átveszi a kormányzást, a gyorsítást és a lassítást. A továbbfejlesztett újraindítási kényelem újdonság: az adaptív sebességtartó asszisztens még hosszabb állás után is újra gurulni kezd, ha az elöl haladó autó elindul. A kapacitív kormánykerék később következik. Csupán egy enyhe érintés szükséges ahhoz, hogy az autó érzékelje, hogy a vezető vállalja a felelősséget a kormányzásért, és az automatikus oldalirányú irányítás aktív maradhat.

A hatékonyságsegéd az üzemanyag-hatékony vezetési stílust támogatja azáltal, hogy értesíti a vezetőt, mikor érdemes levenni a lábát a gázról. A városban olyan rendszerek egészítik ki a portfóliót, mint a kereszteződés-asszisztens, a hátsó keresztirányú forgalom asszisztens, a kijáratra figyelmeztető rendszer és a térhatású kamerák.

A két S modell újdonsága a parksegítő plusz. Egy gombnyomásra be- és kilépteti az autót egy párhuzamos vagy parkolóhelyről, miközben hozzáfér a kormányhoz, a gázhoz, a fékhez és a tiptronichoz. A sofőr az autóban ül és ő felelős a manőverért.

A manőver-asszisztens egy további új funkció, amellyel az új S modelleket a piaci bevezetéskor felszerelik. 10 km/h (6,2 mph) alatti sebességnél fékezési beavatkozásokkal elkerülheti a manőverezési ütközéseket előre- és hátramenetben egyaránt. A rendszer érzékeli a 20 centiméternél (7,9 hüvelyk) nagyobb tárgyakat az autó körül, például a parkoló járműveket vagy a parkolóházak oszlopait. Ehhez az ultrahangos érzékelőket és az opcionális térhatású kamerákat használja. Ha a helyzet úgy kívánja, lefékezi az autót.

Az Audi SQ7 TFSI3 és az SQ8 TFSI4 ősszel mutatkozik be az európai piacokon. Németországban 93 287,40 eurótól, illetve 101 085,72 eurótól lesznek elérhetők.