Automatizált vezetési forradalom

Revolution beim automatisierten Fahren: Mercedes-Benz gibt für USA Verfügbarkeit von DRIVE PILOT bekannt - das weltweit erste zertifizierte SAE Level 3 System für den US-Markt Automated driving revolution: Mercedes-Benz announces U.S. availability of DRIVE PILOT - the world’s first certified SAE Level 3 system for the U.S. market

A Mercedes-Benz bejelentette, hogy az Egyesült Államokban elérhető a DRIVE PILOT – a világ első tanúsított SAE Level 3 rendszere az Egyesült Államok piacára

  • A Mercedes-Benz jelentős mérföldkövet ünnepel, mint az első autógyártó, amely megkapta az Egyesült Államok államának jóváhagyását egy SAE 3-as szintű[1] feltételesen automatizált jármű bevezetésére.
  • A DRIVE PILOT végrehajtja a dinamikus vezetési feladatokat, miközben szabadságot ad a vezetőnek, hogy más tevékenységeket végezzen[2]
  • A DRIVE PILOT gyártásra kész változata 2023 végén debütál Kaliforniában és Nevadában a 3. szintű EQS szedánok korlátozott flottájával.
  • A Mercedes-Benz további DRIVE PILOT-tal felszerelt MY2024 EQS szedán és S-osztályú modellek szállítását tervezi vásárlói számára 2024 elején a résztvevő hivatalos Mercedes-Benz márkakereskedők révén Kaliforniában és Nevadában.
  • A DRIVE PILOT előfizetéssel elérhető az egyesült államokbeli Mercedes me connect üzleten keresztül S-osztályú és EQS szedán modellekhez

A Mercedes-Benz piacra dobja a DRIVE PILOT gyártásra kész változatát az Egyesült Államokban. A feltételesen automatizált vezetés kategóriájában vezető rendszer 2023 végén jelenik meg a SAE 31-es szintű EQS limuzinok korlátozott flottájával Kaliforniában és Nevadában, DRIVE PILOT: First Class néven. 2024 elején a Mercedes-Benz további DRIVE PILOT-tal felszerelt MY2024 EQS szedán és S-osztályú modellek szállítását tervezi vásárlói számára a résztvevő hivatalos Mercedes-Benz márkakereskedőkkel Kaliforniában és Nevadában.

A Mercedes-Benz, mint a világon az első autógyártó, amely ezt a rendszert szabványos járműben vezette be az egyesült államokbeli vásárlók számára, ismét etalont állít az automatizált vezetés úttörő fejlődéséhez. Kalifornia és Nevada az első két állam, amely jóváhagyta a rendszert, és tanúsítványt adott ki a főbb autópályákon való használatra. Míg a szabályozási keret államonként eltérő, a Mercedes-Benz a jövőben tovább kívánja bővíteni ennek a forradalmian új technológiának az elérhetőségét az Egyesült Államok további piacaira.

„A DRIVE PILOT a világ első és egyetlen rendszere a feltételesen automatizált vezetésre, nemzetközileg érvényes típusjóváhagyással. Kifinomult rendszerarchitektúrával tervezték, amely redundancián alapul számos különböző érzékelőtípussal. Meggyőződésem, hogy a redundancia kulcsfontosságú a biztonságos automatizált vezetéshez a 3. és azon túli szinten. A biztonság a Mercedes-Benz egyik alapértéke. Ennek a technológiának a felelősségteljes kezelése a legfontosabb prioritásunk, és az ügyfelek és a társadalom elfogadásának kulcsa.”
Markus Schäfer, a Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának tagja, technológiai vezérigazgató-helyettes, fejlesztésért és beszerzésért felelős

„A DRIVE PILOT egy technológiai változás, amely hihetetlen előrelépést jelent a feltételesen automatizált vezetés felé. Ez az úttörő rendszer megerősíti azon szándékunkat, hogy vezető szerepet töltsünk be a biztonság és a technológia terén, miközben értékes időt adunk vissza ügyfeleinknek a nehéz forgalmi helyzetekben.”
Dimitris Psillakis, a Mercedes-Benz USA elnök-vezérigazgatója

DRIVE PILOT: SAE Level 3 rendszer feltételesen automatizált vezetéshez
A DRIVE PILOT egy innovatív technológia, amely lehetővé teszi, hogy a jármű átvegye a dinamikus vezetési feladatokat 40 mérföld/órás sebességig megfelelő autópálya-szakaszokon és nagy forgalom esetén. Az aktiválás után a DRIVE PILOT szabályozza a sebességet és a távolságot, és könnyedén vezeti a járművet a sávon belül. A feltételesen automatizált utazás során a jármű integrált központi kijelzőjén bizonyos alkalmazások engedélyezhetők, amelyek egyébként vezetés közben blokkolva vannak.

A biztonság továbbra is központi szerepet játszik ebben a Mercedes-Benz innovációban, amely magas követelményeket támaszt a működési megbízhatósággal szemben. A DRIVE PILOT a Driver Assistance Package járműérzékelő technológiájára épül, és további érzékelőket tartalmaz, amelyeket a Mercedes-Benz nélkülözhetetlennek tart a biztonságos, feltételesen automatizált vezetéshez. Ezek közé tartozik a LiDAR, a hátsó ablakban található kamera és a segélyautók észlelésére szolgáló mikrofonok, valamint a kerékjáratban található útnedvesség-érzékelő. A DRIVE PILOT-tal felszerelt jármű redundáns kormány- és fékműködtetőkkel, valamint redundáns fedélzeti elektromos rendszerrel rendelkezik, amely biztosítja a manőverezést abban az esetben, ha az egyik rendszer meghibásodik. Ezek a redundanciák elősegítik a biztonságos átadást a vezetőnek.

A DRIVE PILOT egyes EQS és S-Class modellekre telepítve lesz, és az egyesült államokbeli Mercedes me connect áruházon keresztül aktiválva lesz 2500 dolláros áron (a további ajánlati lehetőségeket egy későbbi időpontban közöljük). Tekintettel a technológia fejlett természetére, ez az aktiválási protokoll biztosítja, hogy az ügyfelek a 3. szintű aktiváláskor tájékozódjanak a rendszer képességeiről. A szoftverintegráció folyamatos fejlődésének köszönhetően az előfizetés alapú kínálat az ügyfelek számára is rugalmasságot biztosít az egyéni igényeiknek leginkább megfelelő opciók kiválasztásában. Például, ha egy ügyfél egy másik államba vagy területre költözik anélkül, hogy hozzáférne a 3. szintű engedélyezett autópályákhoz, lehetősége van arra, hogy ne újítsa meg az előfizetést.

Nagy pontosságú pozicionáló rendszer a DRIVE PILOT működtetéséhez
A DRIVE PILOT-tal felszerelt Mercedes-Benz jármű pontos helyét egy nagy pontosságú helymeghatározó rendszer határozza meg, amely sokkal erősebb, mint a hagyományos GPS-rendszerek. Annyira pontos, hogy hüvelyk tartományon belül képes meghatározni a jármű helyzetét. A LiDAR, a kamera, a radar és az ultrahangos szenzorok által gyűjtött anonim adatokon kívül egy digitális HD térkép háromdimenziós képet ad az útról és a környékről. Ez a térkép információkat tartalmaz az út geometriájáról, az útvonal jellemzőiről, a közlekedési táblákról és a különleges közlekedési eseményekről (pl. balesetekről vagy útmunkákról vagy építési övezetekről). A térképinformációkat háttéradatközpontok tárolják, és folyamatosan frissítik. Mindegyik jármű a fedélzeten tárol egy másolatot a térképinformációról, folyamatosan összehasonlítja azokat a háttéradatokkal, és szükség szerint frissíti a helyi adatkészletet.

Jövőre vonatkozó szempontok: Automatizált vezetési jelzőlámpák
A Mercedes-Benz integrálja a társadalmi és etikai szempontokat az automatizált vezetés fejlesztésébe, és fontosnak tartja, hogy minden vezetőt tájékoztasson, amikor az automatizált vezetési funkció a vizuális megjelenítésen keresztül be van kapcsolva. Ennek eredményeként a Mercedes-Benz speciális türkiz színű automata vezetési helyzetjelző lámpákat fejlesztett ki (a SAE J3134 ajánlott gyakorlat alapján), amelyek azonosítják, ha a DRIVE PILOT bekapcsolt. Jelenleg az Egyesült Államokban nincs nemzeti szabályozási keret ennek a technológiának a megvalósítására. A nemzeti közúti közlekedési és szabályozási keret további igazítást igényel egy közös szabványhoz. Folyamatban vannak a megbeszélések a különböző állami és szövetségi ügynökségekkel, és a Mercedes-Benz tovább módosítja a DRIVE PILOT rendszerarchitektúráját a meghatározott szabványoknak megfelelően, ahogy azok fejlődnek.

Jogilag megfelelő az úton
A Mercedes-Benz megköveteli, hogy a közutakon megjelenő új technológia megfeleljen az összes szabályozási követelménynek. Műszaki, jogi, etikai, tanúsítási és biztonsági szakértőkből álló interdiszciplináris csapat dolgozott együtt a fejlesztési folyamatban, a közlekedési szabályokat szoftverekké alakítva. A Mercedes-Benz megfelel az ADS-sel felszerelt járművekre vonatkozó NHTSA általános szabályzata előírásainak.

[1] SAE 3. szint: az automatizált vezetési funkció átvesz bizonyos vezetési feladatokat. A vezetőnek azonban készen kell állnia arra, hogy mindenkor átvegye az irányítást a jármű felett, amikor a jármű beavatkozásra szólítja fel.

[2] Az, hogy a járművezető mely másodlagos tevékenységei megengedettek, a vonatkozó nemzeti vagy állami közúti közlekedési szabályoktól függ.