Az 500.000. Mercedes-Benz G-osztály

links Geschäftsführung MAGNA: Andreas Tenner (Assistant General Manager Business Unit G), Erwin Fandl (Vice President Complete Vehicle Manufacturing), Kurt Bachmaier (Vice President Sales & Marketing), Roland Prettner ( Interim President), Ralf Dunkel (General Manager Business Unit G); rechts Geschäftsführung G GmbH: Dr. Emmerich Schiller (Vorsitzender der Geschäftsführung / CEO), Peter Schoren (Leiter Vertrieb & Produktmanagement), Martina Laauser (Kaufmännische Geschäftsführung / CFO Produktbereich Geländewagen), Robert Rienessel (Produktänderungen & Zertifizierung), Markus Maurer (Leiter Operations), Martin Grantner (Leiter Personal), Dr. Ralf Ackermann (Leiter Entwicklung Antriebssysteme), Daniel Huber (Programmmanagement & Logistik), Fabian Schossau (Chief Engineer G-Klasse und E-Drive), Kurt Tomberger (Strategische Projektleitung) [G 500 - Informationen über WLTP Verbrauchs- und Emissionswerte:334 g/km (CO₂-Emissionen gesamt, kombiniert), 14.7l/100km (Verbrauch gesamt, kombiniert). Die angegebenen Werte sind die ermittelten „WLTP-CO2-Werte i.S.v. Art. 2 Nr. 3 Durchführungsverordnung (EU) 2017/1153. Die Kraftstoffverbrauchswerte wurden auf Basis dieser Werte errechnet."] left Mangement MAGNA: Andreas Tenner (Assistant General Manager Business Unit G), Erwin Fandl (Vice President Complete Vehicle Manufacturing), Kurt Bachmaier (Vice President Sales & Marketing), Roland Prettner ( Interim President), Ralf Dunkel (General Manager Business Unit G); right Management G GmbH: Dr. Emmerich Schiller (Chairman of the Management Board / CEO), Peter Schoren (Head of Sales & Productmanagement), Martina Laauser (Commerical Management / CFO Offroad Vehicles), Robert Rienessel (Product Changes & Certification G-Class), Markus Maurer (Head of Operations)), Martin Grantner (Head of Human Resources), Dr. Ralf Ackermann (Head of Development Drive Systems), Daniel Huber (Program Management & Logistics), Fabian Schossau (Chief Engineer G-Klasse und E-Drive), Kurt Tomberger (Strategic Project Management) [G 500 - Information about WLTP fuel consumption and emission values:334 g/km (total CO₂ emissions, combined), 14.7l/100km (total consumption, combined).The values stated are the determined ""WLTP CO2 values"" within the meaning of Art. 2 No. 3 of Implementing Regulation (EU) 2017/1153. The fuel consumption figures were calculated on the basis of these figures."]

Egy márka ikonjának gyártási évfordulója

  • Az ötszázezredik G-osztály 44 évvel piaci bevezetése után legördült a grazi gyártósorról
  • A jubileumi jármű történelmi dizájnelemei a korai éveket idézik
  • A villamosítás ígéretes jövőt biztosít a terepjáró ikonnak

Egy márka ikonjának gyártási évfordulója: a legendás Mercedes-Benz G-osztály 500.000. modellje ma legördült a gyártósorról az ausztriai Grazban. A veterán terepjáró, amely számos díjat nyert a „világ legjobb terepjárójaként”, 1979 óta írja meg saját sikertörténetét. A G-osztály kultikus státuszát a növekvő rajongói közössége körében elsősorban annak köszönheti, hogy a jellegzetes formatervezés és a kiemelkedő terepképesség egyedülálló kombinációja. A jubileumi jármű az off-road ikon eredetét idézi: az egyedi vintage megjelenésének modellje az 1986-os modellévből származó 280 GE, amelynek 500.000. leszármazottja olyan ikonikus dizájnelemeket tartalmaz, mint a külső szín, ill. az ülésminta. A G-osztály gyártásának 45. évfordulójához közeledik, amely 2024-ben érkezik. A kapcsolódó modellfrissítésben is hű marad önmagához. A mottó továbbra is a következő lesz: technikai fejlődés változatlan karakterrel.

„Az 500.000. évforduló alkalmából szeretnénk köszönetet mondani hűséges ügyfeleinknek és régi rajongóinknak, valamint munkatársainknak és gyártási partnerünknek, a grazi Magna Steyrnek. Büszkék vagyunk erre a figurára, amely a G-osztály exkluzivitását is hangsúlyozza. Hiszen négy egész évtized vezetett ehhez a jeles évfordulóhoz. Ettől a G-osztály minden, csak nem tömegtermék. A 2024-ben piacra kerülő, teljesen elektromos G-osztállyal, amely az off-road szektor határait feszegeti, várakozással tekintünk az off-road ikon jövője elé.”
Dr Emmerich Schiller, a Mercedes-Benz G GmbH elnök-vezérigazgatója, valamint a Mercedes-Benz AG terepjárók termékosztályának vezetője

Egyedülálló gyártási évfordulós jármű: Eredeti, az eredeti ihlette
A Mercedes-Benz által a gyártási évforduló alkalmából bemutatott modell hibátlan egyedi. Az 500.000. „G”-t a korai évek G-osztálya ihlette. Néhány különösen feltűnő dizájnvonást tartalmaz történelmi elődjétől, amely régóta az autóipari klasszikus státuszát élvezi. A történelmi agave zöld festék, az egyik első festékszín, amely a G-osztályhoz elérhető, igazi szemet gyönyörködtető. A külső kialakítás finomabb részletei közé tartoznak az irányjelzők. Formájuk a mai napig változatlan, színük azonban nem: a jubileumi járművön az irányjelzők fedelén a ma már nem használt narancssárga árnyalat, vagyis az 1970-es évek autóira jellemző megjelenés látható. A mai modelleknél lényegesen nagyobb Mercedes-csillaggal ellátott történelmi pótkerékburkolat, a hátsó ajtón található márkajel és az 5 küllős ezüst kerék szintén a G-osztály korai időszakát idézi. Az 500.000. jármű belsejét is a 280 GE ihlette. Például az ülés középső része a korabeli jellemző kockás szövettel van kárpitozva, az utasoldali kapaszkodófogantyún pedig a „No. 500 000” agave zöldben. A „Schöckl” küszöbborítás viszont a G manufaktur jelenlegi testreszabási választékának szerves részét képezi. Ez vonatkozik a logós dombornyomásos ajtókilincsre is: a ma kapható logócsomagban viszont ez ezüst színben kapható – a jubileumi modellben fekete.

A luxus SUV-k csúcsmodellje 1979 óta új mércét állít fel
Az S-osztály és az E-osztály mellett a G-osztály a Mercedes-Benz történetének egyik legrégebben gyártott és legrégebb óta működő személyautó-modellsorozata. A fejlesztőcsapat már az első G-modellel is olyan járművet tervezett, amely egyesítette a kiváló terepképességet a közúti vezetési kényelemmel és a Mercedesre jellemző magas biztonsági előírásokkal. Az 1979 tavaszi piaci bevezetéskor a vásárlók négy motorváltozat közül választhattak, 53 kW/72 LE és 110 kW/150 LE közötti teljesítménytartományban. Mind rövid tengelytávú kabriók, mind rövid vagy hosszú tengelytávú kombik kaphatók.

Az elmúlt négy évtized során a G-osztály tiszta haszonjárműből életstílus tárgyává nőtte ki magát. Jellegzetes karakterét és jellegzetes megjelenését azonban a mai napig megőrizte. Az összkerékhajtás, a 100 százalékos reteszelő hatású differenciálzárak és a robusztus létrakeret a kezdetek óta a G-osztály részét képezik. Az olyan ikonikus dizájnelemek, mint a kerek fényszórók, az oldalsó csuklós hátsó ajtón látható pótkerék és a letisztult, szögletes sziluett gondoskodnak arról, hogy a terepjáró ikon még ma is felismerhető legyen, mint az első G modell közvetlen örököse.

A G-osztály teljesítményét és technológiáját tekintve az évek során folyamatosan fejlődött. A modell történetének legnagyobb technológiai ugrását a 2018-as Detroiti Autószalonon világpremierjét ünneplő G-osztály új sorozata hozta meg: LED technológiás fényszórók, modern vezetőtámogató rendszerek, alapjaiban újratervezett, modern belső tér és az új alváz nagyobb biztonságot és kényelmet, valamint jobb menettulajdonságokat biztosít mind az úton, mind az úton.

A 2018-ban piacra dobott jelenlegi generáció mottója „Erősebb, mint az idő”, és minden eddiginél jobban érvényesül a jövőben: a teljesen elektromos G-osztállyal, amely 2024-ben gördül le a gyártósorról a belsőégésű motoros modellek mellett a terepjáró ikon egy lépést tesz a jövőbe. A teljesen elektromos változat, amely teljes mértékben megmarad a széria tervezési hagyományaiban, új mércét állít majd terepjáró képességeivel: a kerekekhez közel négy, egyedileg vezérelt villanymotor egyedülálló menettulajdonságokat tesz lehetővé, míg a létravázba integrált akkumulátorok alacsony súlypontot biztosítson. Az elektromos motorok gyakorlatilag már az első fordulattal maximális nyomatékukat biztosítják, és óriási teljesítményt, irányíthatóságot és reakciókészséget biztosítanak. Mindez optimálisan felkészíti az off-road ikont a jövő kalandjaira.