Az Audi 2019-es évfordulós naptár
A „2019-es évfordulós naptár” digitális kiadványában az Audi Tradition információkkal szolgál az Audi történetének legkiemelkedőbb járműveiről, rekordjairól és a márka mérföldköveiről. Az idei évben több, mint két tucat jubileumi dátum szerepel a vállalat naptárjában.
Az Audi története 70 évvel ezelőtt indult Ingolstadtban. A második világháború után az Auto Union AG szászországi üzemei az orosz katonai erők irányítása alá kerültek és a vállalatot 1948-ban törölték a chemnitzi cégjegyzékből. Ugyanakkor ezek az intézkedések nem vonatkoztak a nyugati zónákra, így 1949. szeptember 3-án létrejöhetett az Audi elődjeként számontartott Auto Union GmbH. vállalat Ingolstadtban. Mindössze tíz évvel később, 1959-ben a fiatal vállalat beindította Európa akkori legmodernebb járműgyártó üzemét. Még ugyanebben az évben legördült az első DKW Junior modell az üzem gyártósoráról.
Húsz évvel ezelőtt az AUDI AG első alkalommal vett részt a Le Mans-i 24 órás versenyen és 2000. óta a márka összesen 13 győzelemmel büszkélkedhet. Mindeközben – 25 évvel ezelőtt – legördült az első Audi A4 modell az ingolstadti üzem gyártósoráról. Az Audi 80 utódja egészen napjainkig a négykarikás márka legkeresettebb modellje maradt. Ugyanebben az évben ünnepelhette a márka új zászlóshajójának, az Audi A8 modellnek a bemutatóját és az Avant RS2 debütálását, amely az Audi nagyteljesítményű modelljeinek egész sora előtt nyitotta meg a kaput.
35 évvel ezelőtt a Rally Világbajnokságban Stig Blomqvist végzett az első helyen a pilóták versenyében, míg az Audi a márkák mezőnyében zárt az élen. Ugyanebben az évben Harald Demuth és Audi quattro versenyautója a Német Rali bajnoka lett és ekkor mutatkozott be a nagyközönségnek az Audi Sport quattro is, amely még napjainkban is igen magas áron cserél gazdát.
Szintén fontos megemlékezni a következő jubileumokról: 30 éves az Audi 90 IMSA GTO; 30 éves az Audi közvetlen befecskendezésű turbó dízel motorja; 50 éves az Audi 100 Coupé S; 50 éves az Audi NSU Auto Union AG; 70 éves a DKW Schnellaster és az RT 125 W; 80 éve szerezte utolsó Grand Prix győzelmét az Auto Union.