Titkokat árult el a vadonatúj Corolla főmérnöke

A világ legnépszerűbb autójának legújabb generációját megtervezni nem kis feladat és egyben nem kis felelősség. Különösen igaz ez, ha az ember tudja, hogy a világ első olyan autóját tervezi, amely két eltérő teljesítményű környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtással is elérhető lesz, ezáltal pedig nem csupán a világ vállalati flottapiacát írhatja újra, de a modell népszerűsége okán alapvető hatással lesz a világ újautópiacának zöldülésére is. Ha ezt tetézzük azzal, hogy az eddig elsősorban a legendás megbízhatóság szinonimájának tekintett, ám formavilágában inkább a konzervatívabb vonalat képviselő modellt a vállalat vezérigazgatójának határozott kérésére a ’nincs több unalmas autó’ szellemiségében, de a korábbi értékek megőrzése mellett kellett alapjaiban újraírnia, talán már fogalmat tudunk alkotni arról, milyen hatalmas feladat de egyben óriási lehetőség volt az, amelyet Yasushi Ueda főmérnök kapott.

A modell öt évtizedes története és eddigi 11 generációja során összesen több, mint 47 millió, és az utóbbi időben évente több, mint 1 millió autó (van olyan autógyártó, amely összesen nem ad el ennyi autót egy évben) – ez a Toyota Corolla mérlege. Az ennek az autólegendának a legújabb generációjának megalkotásáért felelős főmérnök, Yashusi Udea mesélt az ezzel kapcsolatos kihívásokról.

Az új Corolla modellcsalád