Az Automobili Lamborghini „Direzione Cor Tauri” stratégiájának részeként megújítja a jövő generációival kötött egyezményét

A Sant’Agata Bolognese autógyártó kiterjeszti szén-dioxid-mentesítési programját a teljes értékláncra, azzal a céllal, hogy 2030-ra „autónként” 40%-kal csökkentse a vállalati összkibocsátást.

Az Automobili Lamborghini új, ambiciózus céllal folytatja a szén-dioxid-mentesítés felé vezető útját, amelyet a cég történetének legnagyobb beruházása támogat. A „Direzione Cor Tauri” stratégia, amely magában foglalja a modellpaletta villamosítását és a gyártási telephely szén-dioxid-mentesítését, kiterjesztette elkötelezettségét a kibocsátáscsökkentés iránt a teljes értékláncra.

Stephan Winkelmann, az Automobili Lamborghini elnök-vezérigazgatója és az igazgatótanács megosztja az eddig elért eredményeket ebben a létfontosságú küldetésben, és új, ambiciózus célt jelent be, amely jelentős nyomot hagy a cég történetében: a 40%[ 1] az egy gépkocsira jutó CO2-kibocsátás csökkentése a teljes értékláncban 2030-ra (2021-hez képest). Ennek elérése érdekében a stratégia felöleli a teljes vállalkozást, a termeléstől az ellátási láncon és a logisztikán át a termékhasználati fázisig, lefedi a termék teljes életciklusát, és bevonja az egész vállalatot egy olyan kollektív kötelezettségvállalásba, amely a kibocsátás 40-szeres csökkentésére irányul. %.

Az először 2021-ben meghirdetett „Direzione Cor Tauri” program beindította a villamosítás adta lehetőségek és kihívások mélyreható és folyamatos kutatását, melynek eredményeként 2023-ban elindult a hibridizációs szakasz, a Revuelto, a első HPEV (High Performance Electrified Vehicle) hibrid szupersportkocsi. 2024-ben az elektromosítási folyamat kiterjed az Urus Super SUV első hibrid változatának és a sorozat második HPEV-jének piacra dobására, amely felváltja a Huracánt. Az első teljesen elektromos modell bevezetését a tavalyi Monterey Car Weeken bemutatott Lanzador koncepcióautó előzte meg 2028-ra, ezt követi a Lamborghini első teljesen elektromos Super SUV 2029-ben. Ez a stratégia jelentős CO2-csökkentést fog eredményezni. a forgalomban lévő flotta kibocsátását 2021-hez képest, azzal a céllal, hogy 2025-re 50%-kal, 2030-ra pedig 80%-kal csökkenjen.

A „Direzione Cor Tauri” program a jövő generációinak szóló egyezményt nyújt, inspirálva és mintaként szolgálva az innovációhoz és a fenntartható fejlődéshez az Automobili Lamborghini teljes szén-dioxid-semlegessége felé vezető úton 2050-re.

Stephan Winkelmann, az Automobili Lamborghini elnök-vezérigazgatója kijelentette: „A Direzione Cor Tauri a mi útitervünk a Lamborghini termékcsalád villamosítására és a szén-dioxid-mentesítéshez vezető út, nemcsak a Sant’Agata Bolognese-i létesítményünkben, hanem az egész értékláncban: globális környezeti fenntarthatósági stratégiánk holisztikus megközelítése.” Stephan Winkelmann így folytatta: „A nagy átalakulás kontextusában mindenkinek hozzá kell járulnia a célok eléréséhez: ez az elkötelezettség nemcsak minden egyénre és minden vállalatra vonatkozik, hanem az infrastruktúrákért és a megújuló energiákra való átállásért felelős intézményekre és kormányokra is. Küldetésünk, mint világszerte elismert márka, hogy inspiráljunk és bátorítsunk másokat, hogy megbirkózzanak ezekkel a modern kor kihívásaival. Az Automobili Lamborghini a bizonyíték arra, hogy lehetséges egy fenntartható jövőkép.”

Az üvegházhatású gázok globális kibocsátása körülbelül 59 gigatonna CO2-egyenértéket tesz ki, és a közlekedési ágazat egésze ennek a számnak körülbelül 15%-át teszi ki, csak a közvetlen kipufogógáz-kibocsátást számolva. A mai napig az Automobili Lamborghini készlete körülbelül 700 000 tonna CO2-egyenérték, amely magában foglalja a 2021-2022 között gyártott járművek teljes életciklusát (az ISO 14064 szabvány szerint tanúsított értéklánc-kibocsátási leltár). Annak ellenére, hogy a Sant’Agata Bolognese termelési tevékenységei a globális CO2-kibocsátásnak csak 0,001%-át teszik ki, a vállalat felelőssége a közösséggel és a bolygóval szemben nagyobb, mint önmagában a környezeti hatás. „A fenntarthatóság vállalati stratégiánk egyik alappillére” – mondta Stefano Rutigliano, stratégiai igazgató. „Arra törekszünk, hogy a fenntarthatóság iránti legtartósabb és legőszintébb elkötelezettséggel rendelkező szupersportautó-vállalat legyünk, az ESG-problémák átfogó víziója révén. Egy elkötelezett tárcaközi csapatunk dolgozik a Direzione Cor Tauri program megvalósításán.

Termelés

Az Automobili Lamborghini a fenntarthatóság iránti elkötelezettsége 2015-ben kezdődött, elérve a Sant’Agata bolognesei gyártóhely szén-dioxid-semlegességét, és ezt a következő években is fenntartotta, annak ellenére, hogy mérete megduplázódott. Azóta számos olyan intézkedést hajtottak végre a létesítményben, amelyek a telephely további fokozatos és folyamatos szén-dioxid-mentesítéséhez vezettek.

Ranieri Niccoli, a gyártási főiroda kifejtette: „Az elmúlt években számos fenntarthatósági intézkedést fogadtak el, az Emilia-Romagna régió legnagyobb fotovoltaikus rendszerének 2009-es létrehozásától kezdve új épületeink magas energiahatékonysági tanúsítványáig. Tevékenységünk folyamatban van, és az energiafelhasználás csökkentését célozza a trigenerációs és távfűtési erőműveken keresztül, ami a fényezőműhelyünk új, fejlett koncepciójának bemutatásával zárul, amely minimalizálja a vízfelhasználást és a károsanyag-kibocsátást. 2022-ben ezek a kezdeményezések az egy járműre jutó energiafogyasztás 36%-os csökkenését eredményezték 2010-hez képest.” A környezeti hatások csökkentését célzó további intézkedés a vízkészlet-gazdálkodáshoz kapcsolódik: 2022-ben 34%-kal csökkent a járművenkénti fajlagos vízfogyasztás 2010-hez képest.

A vállalat túllép a létesítményen belüli kibocsátás csökkentésén, jelentős elkötelezettséget vállal a környező környezet iránt, és mély kapcsolatot ápol a helyi közösséggel, amint azt a Lamborghini Park 2011-es megnyitása is mutatja: egy zöld menedék az üzemtől rövid távolságra, ahol 10 000 tölgyfát ültettek el, természetes élőhelyet biztosítva a vadon élő állatoknak és szabadidős teret a helyi embereknek és személyzetnek. Niccoli így folytatta: „Számos kutatási projektet kezdeményeztünk Olaszország és Európa vezető egyetemeivel együtt, például a szennyező anyagok biomonitorozását méheink, valamint a park tölgyfáiban és talajában történő CO2- és szénfelvétel vizsgálatával. Végül végrehajtottunk egy földfelújítási projektet két erdőtelepítési kezdeményezéssel, hogy ellensúlyozzuk a gyár környezetre gyakorolt hatását.”

Ellátási lánc és logisztika

Az Automobili Lamborghini elkötelezettsége az ellátási láncban és a logisztikában is megmutatkozik, amelyek a sikeres szén-dioxid-mentesítés kulcsfontosságú területei. A Sant’Agata Bolognese autógyártó egyik erőssége a beszállítóival fenntartott kapcsolatokban mutatkozik meg, ahogy Silvano Micheli beszerzési igazgató kifejtette: „2019-től bevezettük a fenntarthatósági minősítési rendszert (S-Rating), amely értékeli beszállítóink megfelelési szintje a környezetvédelmi, társadalmi és irányítási szabványoknak. A pozitív S-minősítés alapvető feltétele annak, hogy az Automobili Lamborghini beszállítója lehessen.”

Ebbe a folyamatba tartozik a Sant’Agata Bolognese-ba és a különböző piacokra és a különböző piacokra történő járművek és alkatrészek szállítása is. A fő cél a kisebb környezetterhelésű közlekedési eszközök előnyben részesítése, hozzájárulva a szállítók szénlábnyomának csökkentéséhez. Ez a kezdeményezés már most is kézzelfogható eredményeket hozott a kibocsátáscsökkentés terén: az elmúlt öt évben a társaság a vasúti szállítás arányát 4%-ról 35%-ra emelte, ugyanakkor a légi közlekedés arányát 18%-ról 1%-ra csökkentette a társaság. kész járművek átadása.

Termékhasználati szakasz

Az Automobili Lamborghini modellek villamosítását a márka DNS-e vezérli, amelyre jellemző az a képesség, hogy a kihívásokat lehetőségekké alakítja, még a jelenlegi mélyreható változások közepette is. Ehhez egy jól körülhatárolt stratégia kell: egyrészt a márka szupersportautóinak hibridizálása (Revuelto és a Huracán utódja), másrészt a Super SUV sorozat és a jövőbeli Ultra GT 2+ villamosítása. 2. Egy olyan nemzetközi vállalat számára, mint az Automobili Lamborghini, az egyik legösszetettebb kihívást a különböző piacokhoz való alkalmazkodás jelenti, amelyeken tevékenykedik.

Ahogy Federico Foschini, marketing- és értékesítési igazgató kifejtette: „A fő kihívásokat a flotta CO2-kibocsátására vonatkozó szabályozás jelenti, amely piactól függően változik, és amelyeknek meg kell felelnünk a szabványok teljesítéséhez. De készen állunk: nem reagálhatunk egyszerűen passzívan a trendekre, meg kell előznünk azokat, hűek maradva értékeinkhez és DNS-ünkhöz.”

Az elektromos motorok használata nem korlát, hanem inkább lehetőség, új korszakba indítva a szupersportkocsit.

Rouven Mohr műszaki igazgató szerint: „Az elektromos motor új távlatokat nyit a dinamika és a vezetési élmény terén. A szupersportautók új korszakának hajnala, amelyben újrafogalmazzuk a sportosság, az élvezet és a vezetési dinamika fogalmát fenntartható módon. DNS-ünk mindig az érzelmi teljesítmény koncepcióján fog alapulni.”

A K+F részleg pontosan ezekre az új vezetési lehetőségekre összpontosítja figyelmét, azzal a céllal, hogy a „pilóta érzés” élményét új szintre emelje a hat kulcsfontosságú pillér folyamatos fejlesztése révén, amelyek szükségesek a kihívások legjobb megbirkózásáért. elektromos járművek jelentették: ember-gép interfész sokoldalú modelleken, mint például az Urus; szénszál használata a teljes tömeg csökkentése érdekében; elektromos hajtáslánc; fejlett keret; intelligens aerodinamika, amely a jelenlegi modellekhez képest még nagyobb teljesítmény elérését teszi lehetővé; és végül integrált vezérlés, amely a pilótáéhoz hasonló vezetési élményt nyújt.

A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!