Az Automobili Lamborghini története a jégen St. Moritzban

  • Lamborghini Polo Storico a The I.C.E. Concours d’Élégance, a Jarama GTS-vel és a 400 GT 2+2-vel a Sant’Agata Bolognese-i Lamborghini Múzeumból

Az Automobili Lamborghini részt vett az I.C.E. (International Concours of Elegance, amelyet a befagyott St. Moritz-tavon rendeztek meg február 23-24-én, immár második éve. A Sant’Agata Bolognese Házat a Lamborghini Polo Storico képviselte, minden nemzetközi viszonyítási pont Lamborghini rajongók és gyűjtők, akik közül sokan üdvözölték az eseményt. A rendezvény ideje alatt az Automobili Lamborghini bemutatott két autót a Sant’Agata Bolognese múzeumi gyűjteményéből: egy 1973-as Jarama GTS-t, sítartóval és sílécekkel együtt egy hóban töltött hétvégére és egy szánkó, valamint egy 1968-as 400 GT 2+2: mindketten fontos autók a cég történetében.Bár két különböző történelmi évtizedet reprezentál, az 1960-as éveket lekerekített formáival és az 1970-es éveket jellegzetes szögletes kialakításával, mindkét Lamborghini 2+2 szerepelt a A St. Moritz ugyanazzal az erőforrással van felszerelve: a legendás Lamborghini 4 literes V-12-vel, két felső vezérműtengellyel elöl, hosszanti helyzetben.

Az „I.C.E.”, amely az International Concours of Elegance nevet jelöli, és immár a harmadik kiadásánál tart, már a kezdetektől a klasszikus autók világának egyik leglenyűgözőbb eseményévé vált. Magán a versenyen kívül, ahol a több mint 50 benevezett autót nem csak a terület szakemberei, hanem művészek és építészek is bírálják, az esemény fő attrakciója a színpad, amelyen zajlik: a befagyott Szentpétervár. Moritz az Engadine völgyében fészkelődött.

Alessandro Farmeschi, az Automobili Lamborghini globális értékesítés utáni igazgatója megjegyezte: „A Polo Storico részvétele a The I.C.E. lehetőség nyílt arra, hogy egy igazán egyedi környezetben találkozhassunk ügyfeleinkkel és a klasszikus Lamborghini modellek rajongóival. Ez az esemény közel áll saját szellemünkhöz és a klasszikus autóink iránti szenvedélyünk ünneplésének módjához: gyönyörű látvány, de szórakoztató és izgalmas vezetni is. Szokatlan kontextusban látni egy történelmi Lamborghinit, még inkább, ha ezek az autók, amelyeket általában megcsodálnak a múzeumunkban.”

St. Moritz-i jelenlétével a Lamborghini Polo Storico vásárlóival és rajongóival közösen kezdi meg 2024-ét, ezzel elindítva a célokkal, tanúsítványokkal és helyreállításokkal teli évet, megerősítve a Sant’Agata Bolognese-ház történelmi örökségének megőrzése iránti növekvő elkötelezettséget. .

1973 Jarama GTS

A Jarama GT-t a Genfi Autószalonon mutatják be 1970 márciusában. Ez a Lamborghini új GT 2+2, amely az Islero helyére készült, megőrzi a mechanikát. Az ultramodern karosszéria a Carrozzeria Bertone munkája, és tökéletesen kifejezi az 1970-es éveket jellemző autós formákat, feszes, szögletes vonalakkal. A Jarama egy igazi Gran Turismo autó, amely tökéletes a kényelmes, gyors és élvezetes hosszú távú utazáshoz luxusban.

Kialakítása lehetővé teszi, hogy a hátsó ülésen két felnőtt és két gyerek, valamint több poggyász is elférjen benne. A Jarama egyik stílusjegye a használaton kívüli első fényszórókat eltakaró szemhéj, ami egyedülálló a Lamborghini gyártás történetében. 1972-ben megszületett a Jarama GTS, ugyanazzal a 4 literes motorral, erősebbé és mára már 365 LE-re is képes, valamint néhány esztétikai változtatással, mint például a motorháztetőn megemelt légbeömlővel, az első sárvédőn és az újonnan. tervezett Campagnolo keréktárcsák. Az utastérben a GTS kontúrozott háttámlákkal ellátott üléseket kapott, amelyek nagyobb teret biztosítanak a hátsó üléseknek, alumínium borítással a műszerfalat, új másodlagos gombelrendezést és standard szervokormányt. A gyártás 1976-ig tartott, és amikor a Jarama gyártása megszűnt, nem terveztek cseremodellt. Összesen 327 darab készült: 177 GT és 150 GTS. A St. Moritzban kiállított 1973-as GTS-t, amely jelenleg az Automobili Lamborghini tulajdona, újonnan adták el Szicíliában, és eredeti konfigurációjában, Blu Tahiti karosszériájával és mustársárga belsővel.

1968 400 GT 2+2

1966-ban a Genfi Autószalonon bemutatták a 400 GT-t, a 350 GT-hez képest kissé átdolgozott vonalvezetéssel, különösen a karosszéria hátsó részén, 6,5 centiméterrel megemelve 2+2-esre, és 12 hengeressel szerelték fel. A motor 4 literre nőtt, és a megnövelt furatnak köszönhetően 320 LE-t ad le 6500 ford./percnél. A 400 GT-vel a V12-es motor elérte tökéletes fejlődési fokát, és a Lamborghini jellegzetes motorjává válik, és a következő évtizedben a Sant’Agata Bolognese-ben gyártott 12 hengeres autókat a megfelelő fejlesztésekkel felszerelik. A 400 GT a Lamborghini házon belül tervezett és gyártott sebességváltót és differenciálművet, valamint a felülvizsgált hátsó felfüggesztést is átvette. Az American Road & Track magazin 1966. októberi számában a 400 GT-t „a legjobb GT-nek, amit valaha is volt alkalmunk tesztelni”, ez a megjegyzés tetszett Ferruccio Lamborghininek, aki mindössze három évvel korábban kezdte meg új vállalkozását. azzal a szándékkal, hogy a világ legjobb GT-jét készítsék. A St. Moritzban bemutatott 400 GT 2+2-t 1968 márciusában szállították a genfi Grand Garage des Nations-ba, a Grigio Saint Vincent dohánybarna belsővel díszített festményében, és jelenleg az Automobili Lamborghini Múzeum gyűjteményének része.