Az AutoWallis növelte eredményét és árbevételét az első fél évben
Az AutoWallis átfogó eredménye 148 százalékkal 458 millió forintra, árbevétele pedig 21 százalékkal, 38,4 milliárd forintra nőtt az első fél évben – közölte a társaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján szerdán.
Az IFRS (Nemzetközi Pénzügyi Beszámolási Standardok) szerint elkészített, konszolidált, nem auditált jelentésben kiemelték: az eredmény növekedéséhez AutoWallis mindhárom üzletága – a nemzetközi és belföldi disztribúciós, illetve autóipari szolgáltatói – hozzájárult, de főként az utóbbi kettő teljesített kiemelkedően.
Az árbevétel-növekedés alapja, hogy miközben az EU-ban 3,1 százalékkal esett vissza az újautó-értékesítés az időszakban, a magyar újautó-piac 5,3 százalékkal, a 2014 után csatlakozó tagállamokban 1,4 százalékkal bővült. A csoport „értékteremtő képessége szempontjából Kelet-Közép-Európa és a Balkán tekinthető tényleges működési régiójának”.
Közleményük szerint az árbevétel növekedési üteménél is nagyobb mértékben javult a működés hatékonysága.
Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója az első féléves eredmények kapcsán kiemelte, hogy a társaság az év elején meghirdetett ötéves stratégiában kijelölt úton halad: az első féléves adatok jól mutatják a lehetőségeket az organikus növekedés terén, és az is látszik, hogy az AutoWallis piacai az uniós átlagot meghaladó növekedést képesek felmutatni.
A vezérigazgató rámutatott, hogy a stratégiában olyan akvizíciókkal számolnak, amelyek az árbevétel és az eredmény növekedéséhez egyaránt hozzájárulnak. Eddig 20 konkrét, potenciális akvizíciós célpontot azonosítottak, melyek közül több esetben megtörtént a kapcsolatfelvétel, az adatgyűjtések elindultak, és az elsőkörös ajánlatok több esetben megtörténtek.
A csoport három üzletága közül a nemzetközi disztribúciós üzletág árbevétele 11 százalékkal nőtt, elsősorban a 13,5 százalékkal 1076 darabra emelkedő új autóértékesítés révén. A belföldi disztribúciós üzletág új autó eladásait 22 százalékkal 1638, míg használt autó eladásait 75 százalékkal 454 darabra növelte, ezzel árbevétele 31 százalékkal bővült.
Kiemelték azt is, hogy a legnagyobb eredménytermelő képességű autóipari szolgáltatás árbevételen belüli részesedése egy százalékponttal 10 százalékra emelkedett, árbevétele 24 százalékkal bővült, miközben az árbevétel-arányos nyereségessége több mint duplájára emelkedett. A gépjárműkölcsönzés területén a csoport a Sixt márkával van jelen, melynek eredményére jelentős hatással van a Liszt Ferenc Repülőtérre érkező utasok számának dinamikus, az első fél évben 7,5 százalékos növekedése.
A csoport a közép-kelet-európai régió 14 országában (Albánia, Bosznia-Hercegovina, Bulgária, Csehország, Horvátország, Koszovó, Lengyelország, Macedónia, Magyarország, Montenegró, Románia, Szerbia, Szlovákia, Szlovénia) gépjármű- és alkatrész kis- és nagykereskedelemmel, szerviz szolgáltatásokkal, rövid- és hosszú távú gépjármű-kölcsönzéssel foglalkozik. A csoport által képviselt márkák közé tartoznak a BMW személyautók és motorkerékpárok, a MINI, az Isuzu, a Jaguar, a Land Rover, a Maserati, a Ssangyong, a Saab alkatrészek utánpótlása.
A AutoWallis részvényeit a BÉT prémium kategóriájában jegyzik, kedden a papír árfpolyama 114 forinton zárt. Az elmúlt egy évben legmagasabb ára 266, a legalacsonyabb 85 forint volt.