Az E-osztály hosszított tengelytávú változatának világpremierje Kínában

Weltpremiere der neuen E-Klasse L in China für den lokalen Markt World premiere oft the new E-Class L in China for the local market

Egyértelműen a legjobb vállalati szedán referenciája

Új design-irányelvek: térbeli evolúció és hangsúly a hátsó ülés térkínálatán Új kényelem-irányelvek: teljes mértékben elmerülő belső tér több mint 10 exkluzív luxusjellel, melyek csak Kínában elérhetőek. Új intelligencia-irányelvek: az első prémium márka modellje a Qualcomm 8295 Automotive Cockpit Platforms chippel, és elsőként a Mercedes-Benz modellje a 3. generációs MBUX és az Automatikus Sávváltás Segéd (ALC) rendszerrel van felszerelve

Az őselemeként az E-osztály 10. generációjának az új E-osztály hosszított tengelytávú a Mercedes-Benz dizájnmesterműve, amelyben megtalálhatók a márka design-, luxus- és biztonsági atribútumai. A Saloon és Sport Saloon változatban megjelenő két verzió különböző design hangvétellel rendelkezik. Mindkettővel érkezik a térbeli méretek és az elnyújtott karosszéria, ami a luxusosabb utazási élményt biztosítja. A vezetőfülkébe a legújabb MBUX Superscreen és több mint 10 exkluzív jellemző került, melyek csak Kínában elérhetőek, ezzel új irányzóvá válik a digitális korszakban. Ez lesz az első prémium márka modellje, mely a Qualcomm 8295 Automotive Cockpit Platforms chippel van felszerelve és az első Mercedes-Benz modell, amely a 3. generációs MBUX és az Automatikus Sávváltás Segéd (ALC) rendszerrel rendelkezik. Ezekkel a fejlett technológiákkal az új E-osztály L a legintelligensebb E-osztály, amelyet valaha is gyártottak. Nemcsak az új generációt képviseli a hagyományos luxusban, hanem az igényekre szabott új digitális korszakot is kínai vásárlók részére.

Az új Mercedes-Benz E-osztály hosszított tengelytávú változata a márkának „Made in China, for China” stratégiájával összhangban debütál. Az évek során a vállalat folyamatosan bővítette jelenlétét Kínában az ottani kutatás-fejlesztés, gyártás és beszerzés területén. Az új E-osztály hosszított tengelytávú változat bevezetésével még nagyobb hangsúly kerül a vásárlói igényekre. Emellett elősegíti az új modellek, köztük az elektromos járművek lokális gyártását. Összességében ez elősegíti a helyi innovációt és hozzájárul a márka általános sikeréhez.

Luxus esztétiamezők – új design-benchmark Az új E-osztály hosszított tengelytávú változat rendkívül tágas (hossz/szélesség/magasság: 5,092 mm/1,880 mm/1,493 mm). Az ő tengelytávja 3,094 mm, ami 133 mm-rel hosszabb, mint a standard új E-osztály tengelytávolsága, és 15 mm-rel hosszabb, mint az előző generáció. Az ilyen ajánlatot elfogadó tengelytáv-hossz aránya 60,76%-alág mutatja a hátsó üléseken való kényelem és tágas tér iránti hangsúlyt. Az elnyúlt karosszériaoldalat a két részből álló vonal márki. A hátsó ablakot, ami a Maybach autók stílusát idézi, szélesebbé tették, hogy nagyobb kilátást és több magánteret biztosítson.

A saloon két változatban érkezik, amelyek megkülönböztető designnal rendelkeznek. Elegáns és üzleti stílusú, három vízszintes füles rácsot és egy függőleges csillagot magában foglaló hűtőmaszkossal rendelkezik. A Sport Saloon azonban más a rácsdizájn tekintetében. Egyetlen fület, fényes csillagmintás rácsokat és fényes kereteket mutat be. A Sport Saloon az új AMG Sportcsomaggal is el van látva. Az első fényszórók megvilágított kerete mögött két optikai szál található, amelyekhez LED modulon keresztül sugárzik fény. A DIGITAL LIGHT fényszóróknak és irányjelzőinek vetítési funkciója is van, míg a hátsó fényszórók új kontúrájú, csillagmotívumot tartalmazó két részt LED fényszórókkal rendelkeznek, amelyek a fényszórók formavilága felépítését idézik.

A belső tér lenyűgöző élményt nyújt. Az MBUX Superscreen páratlanul egészül ki egy önálló műszerfal-kijelzővel. Ez egy 12,3 hüvelykes 3D kijelző, amely térbeli jelenetet képes megjeleníteni valós mélységérzettel. Az 14,4 hüvelykes központi kijelző és az 12,3 hüvelykes utas-kijelző egyetlen üvegfedél alatt találhatók. Az légbeömlők a műszerfalvonul az kijelző felett folyik, a digitális technológiát tökéletesen integrálva a simább esztétikával. A 360°-os környezeti világítással az MBUX Superscreen a kabin egyetlenkéntinevő, digitális kocsolyává változik.

Luxusberendezés – új kényelmi benchmark Az új E-osztály L több mint 10 kényelmi beállítást kínál, melyek kizárólag Kínában érhetőek el. A hátsó üléseket akár 36 fokkal is lehajthatók, az ülőpárnákat kihosszabbíthatják, elektromosan állíthatják az lábtámaszt, és bekapcsolhatják a nyakmelegítést a fejtámlákban. Kínában kifejlesztették a 360°-os környezeti világítást, a vezeték nélküli töltést és még több mindent. Az új E-osztály hosszított tengelytávú változata jobban megfelel a kínai vásárlók igényeinek az optimalizált hátsó középkonzollal, amiben integrált környezeti világítással ellátott szalagok és luxus fa díszítősáv található, így fokozott kényelmet nyújtva a utasoknak, textúrális részletekkel megbolondítva.

A Burmester® 4D térhangzás rendszer Dolby Atmos® technológiája új szintre emeli az audioélményt, a 21 magasságú teljesítményű hangszórónak köszönhetően maximum 730 wattos teljesítményt képes kifejteni. A mindkét elsőülésben található, két ütiőn alapuló hangszórónak köszönhetően az utasok képesek érezni a hangot. Az új Sound Visualisation with Active Ambient Lighting lehetővé teszi a hangok “láthatóvá” tételét, amik a zenével ritmikusan követik egymást. Ennek eredményeként a zenei számok, filmek vagy alkalmazások hangjai vizuálisan gazdagodnak a hang, látás és tapintás teljeskörű integrációjával.

Digital Vent Control – a multimédia rendszer segítségével választhatja ki a vevő a légbeszívók előlapjait tartalmazó előbeállításokat (“Fej”, “Felső test”, “Egyenletes” és “Elforgatott”). A duzzasztás helyzetének személyes kiigazítása is lehetséges; ha a duzzasztást manuálisan állítják be, a rendszer elmenti ezt az egyedi beállítást, és a felhasználói profilban tárolja.

Luxustechnológia – az új intelligencia mércéje Az új E-osztály hosszú tengelytávú modell az első olyan Mercedes-Benz modell, amely az 3. generációs MBUX-szel van felszerelve, és a Qualcomm 8295 Automotive Cockpit Platform chippel rendelkezik, amelyet 5 nanométeres technológiával gyártanak. A 5G átviteli technológia kombinálva rendkívül gyors kapcsolódást és gyors hálózati válaszidőket biztosít, megnövelve a megbízhatóságot és a biztonságot. Az optimalizált MBUX Voice Assistant a „Hey Mercedes”-t pontosan és gyorsan felismeri; válaszideje mindössze fél másodperc, és az új „Just Talk” funkcióval a felébresztő szó nélkül aktiválódhat, és kollégias nyelvre reagálhat.

Az úgynevezett rutinok lehetővé teszik, hogy az ügyfelek személyes szokásaikhoz igazítsák a járművet. Az akciókhoz feltételek is csatolhatók a központi kijelzőn. Például: „Ha a beltéri hőmérséklet 12 Celsius-fok alatt van, kapcsolja be a fűtött ülést és állítsa be a környezeti világítást meleg narancssárgára”. A vezetők nevet is adhatnak az ilyen saját létrehozott rutinoknak, például „Melegíts fel”. Ezen személyesen választott név alatt a rutin megjelenik a képernyőn a „Saját rutinok” menüpont alatt. Ezen kívül egyszer is aktiválódik, hogy a jármű automatikusan elindítsa.

A Mercedes-Benz dolgozik azon, hogy az autótanuljon meg, mely kényelmi rendszereket használják az autó utasai ismétlődően. Ugyanazon körülmények között az a cél, hogy az AI automatizálja ezeket a funkciókat, ezáltal egy teljesen új szintű személyre szabott automatizálást hozva létre.

Az új E-osztály hosszú tengelytávú modell a Unity China által szolgáltatott 3D játékmotorral rendelkezik, amely részletesebb térképalkotást valósít meg az AMAP Kínában. A rendszer grafikái tartalmazzák a fű animációkat, a víz tükröződéseket és a világítási effekteket, valós időben nyújtva egy olyan élményt, amely tükrözi a valóságot. A sávszintű navigációnak köszönhetően a felhasználók az autójuk sávpozícióját ismerhetik meg az autópályákon és városi gyorsforgalmi utakon, időben kapnak jelzéseket a sávváltásokhoz a kijárók közelében.

Az új E-osztály hosszú tengelytávú modellben található Automatikus Sávváltás Segéd (ALC) egy fejlett SAE 2-es szintű rendszer, amit gyakran neveznek 2+ szintűnek. A rendszer az SAE 2-es szabványon alapul, és kifejezetten Kínában fejlesztették ki. Az aktív útvonalvezetéssel az ALC lehetővé teszi a részlegesen automatizált ponttól pontig terjedő vezetést az autópályákon és városi autópályákon Kínában. A rendszer automatikusan tartja a távolságot a nagy járművektől, és átveszi a vezetést az autópályákon történő fel- és leszálláskor, miközben aktív navigációs segítséget nyújt. Az 2+ szintű Automatikus Sávváltás Segéd (ALC) a Mercedes-Benz 20 éves tapasztalatát tükrözi az automatizált vezetés kutatásában és fejlesztésében, és a „biztonság előre” elvét követi a nagy megbízhatóság érdekében.

  • [1] Az írásban leírt funkciók a jövő elképzelt víziói, közülük néhány még nem elérhető, és a konkrét járműmodelltől, egyedi konfigurációtól és a különböző piaci igényektől függ.