Az Egyesült Államok közúti biztonsága lemarad más országok mögött

Egy új jelentés rávilágít arra a számos tényezőre, amelyek miatt az USA lemarad a legtöbb fejlett ország mögött a közúti biztonság terén. Azt mondja, hogy sok tényező mellett az úttervezés, az autótervezés és az amerikaiak hozzáállása magához az úthoz hozzájárul a problémához. A probléma megoldásához országszerte számos változtatásra lesz szükség.

A közlekedési halálos kimenetelű halálesetek mélyreható fejében a New York Times azt állítja, hogy a 31 fejlett ország közül az USA azon három ország egyike, ahol 2020-ban nőtt a halálozások száma a 2017 és 2019 közötti átlaghoz képest. 5 százalékos növekedést tapasztaltak a tanulmányban, a legtöbb nemzet 10 százalékos vagy annál nagyobb csökkenést tapasztalt ugyanebben az időszakban. Egy maroknyi fűrész több mint 25 százalékot esik le.

Aki odafigyel, a közlekedési halálesetek állandó aránya nem lesz meglepetés. Hírértékű volt, amikor az NHTSA arról számolt be, hogy a 2021-es 1,3-ról idén 1,27-re csökkent a 100 millió kilométerenkénti halálozások száma. „A gépjárművek az elsők, az autópályák az elsők, és minden más csak utólagos gondolat” – mondta Jennifer Homendy, a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Tanács elnöke a New York Timesnak.

Úgy tűnik, ez foglalja össze a probléma legnagyobb részét. Yonah Freemark, az Urban Institute kutatója egy összehasonlítást vont le a probléma további kiemelésére. „Más országok a 2000-es években kezdték el komolyan venni a gyalogosok és kerékpárosok sérüléseit – és ezt kezdték prioritássá tenni mind a jármű-, mind az utcatervezésben – oly módon, ami az Egyesült Államokban soha nem volt elkötelezett” – mondta.

Ilyen széles és autóközpontú utakon a gyorshajtás kényelmesebb és biztonságosabb. Minden bizonnyal anekdotikus bizonyítékot szolgáltat erre a pontra egy fehér Audi rekordot felállító Cannonball-futása, amely mindössze 26 óra 38 perc alatt eljutott New Yorkból Los Angelesbe. Az úttervezési problémákon felül az autók, bár biztonságosabbak az utasok számára, nem mindig vannak optimalizálva a járművön kívül tartózkodók biztonságára.

Ezenkívül a járvány sokkal kiszolgáltatottabb úthasználókhoz, például gyalogosokhoz és kerékpárosokhoz vezetett. Míg egyesek úgy gondolták, hogy a számokban lesz erő, a statisztikák ezt nem támasztják alá. Polly Trottenberg, New York város egykori közlekedési biztosa így fogalmazott a megoldásban: „Meg kell változtatnunk a kultúrán, amely elfogadja a halálesetek és sérülések ilyen szintjét”.

Ez a kultúraváltás más gondolkodást igényel a volán mögött, más infrastruktúrát, jobb járműtervezést és sok minden mást. Egy dolog, amit a jelentés nem említett, az az, hogy a különböző országokban rendkívül eltérő szintű járművezetői képzés folyik. Ez minden bizonnyal szerepet játszik a biztonságban itt, az Egyesült Államokban is.

carscoops