Az elektromos Mercedes S-osztálynak akár 770 kilométeres hatótávolsága is lehet
A 333 ÉS AZ 523 LÓERŐS KIVITEL MELLETT EGY MÉG ERŐSEBB VÁLTOZAT IS ELÉRHETŐ LESZ.
A Mercedes-Benz EQS közelgő bemutatóját megelőzően a gyártó rengeteg technikai részletet tett közzé leendő teljesen elektromos csúcsmodelljével kapcsolatban. Az autó a vadonatúj EVA-platformra épül majd.
Az elektromos S-osztály két akkumulátorcsomaggal lesz elérhető: 90, illetve 107,8 kilowattórás kivitelben (ez 26 százalékkal több, mint ami az EQC-ben dolgozik).
A nagyobb változat 770 kilométeres, míg a kisebbik több mint 640 kilométeres WLTP hatótávolságot kínál majd. A Mercedes szerint a végleges számok a különféle hajtásláncopciók függvényében némiképp változhatnak.
A modell esetében a német gyártó NCM 811-es, prizmás lítium-ion cellákat használ, az akkucsomag a 90 kilowattos estben 10, vagy a 108 kilowattos verziónál 12 modulból épül fel, a teljes architektúra pedig 400 voltos.
Egyelőre három kivitel érkezését erősítette meg a Mercedes: az alapmodell az EQS 450+ lesz, melyben egy 333 lóerőre és 568 newtonméterre képes elektromos motor fog dolgozni, míg az erősebb, 523 lóerős és 855 newtonméteres EQS 580 4MATIC két elektromotorral és összkerékhajtással lesz elérhető. Lesz egy teljesítményre kihegyezett változat is, amelyről egyelőre annyit árult el a csillagos márka, hogy még az előbbi verziónál is erősebb lesz.
Azt már most tudni lehet, hogy a villanyos S-osztály végsebességét 210 kilométer/órában maximalizálják, és kiemelkedő, 0,2-es légellenállási együtthatóval rendelkezik majd.
Forrás:
InsideEVs & mahzrt.hu