Az elektromos teljesítmény művészete
- A Jaguar által tervezett, két darab villanymotorból álló összkerékhajtási rendszer együttes teljesítménye 400 lóerő, a maximális kombinált forgatónyomaték 696 Nm; az autó álló helyzetből 4,8 mp alatt gyorsul 0-100 km/órára.
- Ultramodern 90 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor 480 kilométeres hatótávolsággal (WLTP ciklus szerint)
- A teljesen lemerült akku mindössze 40 perc alatt 80 százalékra tölthető egyenáramú gyorstöltővel (100kW); 15 percnyi töltéssel akár 100 kilométerrel meghosszabbítható a hatótávolság
- Váltóáramú fali töltődoboz (7kW) otthoni használatra: 80 százalékos töltöttség 10 óra alatt, ideális megoldás a jármű éjszakai töltésére
- A Jaguar által tervezett, két darab állandó mágneses szinkron villanymotort külön-külön vezérli a rendszer, így az útviszonyok függvényében szabályozható a hajtóerő tengelyek közötti megosztása
- Az I-PACE alumínium vázszerkezete és mély tömegközéppontja optimális irányíthatóságot, vezethetőséget és dinamizmust biztosít
- A fejlett kettős keresztlengőkaros első és Integral Link hátsó felfüggesztés dinamikus vezethetőséggel és kiemelkedő rugózási komforttal ruházza fel a modellt
- A regeneratív fékrendszer ösztönös, egypedálos vezetést tesz lehetővé az optimális energiagazdálkodás és maximális hatótávolság érdekében
- Intelligens hatótáv-optimalizáló technológiák teszik még élvezetesebbé a jármű használatát
- A Jaguar újrahasznosítási partnerségeken és „újrahasznosított”‘ energiatároló próbaüzemeken keresztül kívánja meghosszabbítani az I-PACE akkumulátorainak élettartamát
- A szélsőséges körülmények között tesztelt I-PACE akár -40°C-on üzemképes – ez 10°C-kal hidegebb a legtöbb elektromos járműnél
„A Jaguar I-PACE maga a tökéletes ajánlat. Lélegzetelállító formaterv és innovatív műszaki tartalom, élvezetes elektromos teljesítmény és a szabadidőjárművekre jellemző praktikum, mindez zéró károsanyag-kibocsátással megkoronázva.”
Ian Hoban, a Jaguar I-PACE modellcsalád igazgatója
ELEKTROMOS ÉLET
Az új, tisztán elektromos Jaguar I-PACE minden eddiginél izgalmasabbá, elérhetőbbé és praktikusabbá teszi az elektromos autózást, köszönhetően az egyedülálló formatervezés, valamint az akkumulátor-technológiák és a nyilvános töltőhálózatok terén elért áttörések kombinációjának. Mindez együtt azt jelenti, hogy a világ legkívánatosabb elektromos gépkocsija (EV) rendkívül jó használati értékkel bír, takarékosan üzemeltethető és élvezetesen vezethető.
A 432 darab, kifejezetten magas energiasűrűségű, kiváló hőgazdálkodású zsákos cellából álló, ultramodern, 90 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor 480 kilométeres hatótávolsággal (WLTP ciklus szerint) ruházza fel az I-PACE modellt.
A teljesen lemerült akku mindössze 40 perc alatt 80 százalékra tölthető egyenáramú gyorstöltővel (100kW); vagy 15 perc alatt akár 100 extra kilométerre elegendő töltést vehetünk fel. Váltóáramú otthoni fali töltődoboz (7kW) használatával ugyanez a 80%-os töltöttségi szint alig több mint 10 óra alatt érhető el; ez a megoldás ideális az I-PACE éjszakai töltésére.
Intelligens hatótávolság-optimalizáló funkciók és okostelefonos alkalmazások teszik gondtalanná az I-PACE használatát, legyen szó a töltési folyamat távolból történő felügyeletéről, vagy a még megtehető távolság menet közbeni ellenőrzéséről. Lehetőség van például arra, hogy a tulajdonosok automatikusan előre beállítsák az akkumulátor hőmérsékletét, ezzel maximalizálva a hatótávolságot, vagy indulás előtt lehűtsék, illetve felfűtsék az utasteret. Ha hálózati elektromos energia segítségével klimatizáljuk az autót, az nem csökkenti a hatótávolságot.
ELEKTROMOS TELJESÍTMÉNY
„Az I-PACE hamisítatlan Jaguar, amely vezetőcentrikus menetdinamikát kínál, kivételes rugózási kényelemmel, vezethetőséggel és kifinomult általános viselkedéssel. Összkerékhajtásának és 400 lóerős teljesítményének köszönhetően a Jaguar első elektromos járműve bármilyen útfelületen, minden időjárási körülmények között azonnali gyorsítóképességet biztosít.”
Mike Cross, a Jaguar főmérnöke
Az összkerékhajtás, a 400 lóerős teljesítmény és a 696 Nm forgatónyomaték révén a zéró károsanyag-kibocsátású Jaguar I-PACE minden szempontból felvillanyozó teljesítményt kínál. Az elektromos járművekre jellemző, késlekedés nélküli nyomatékkifejtés révén a Jaguar új, nagyteljesítményű szabadidőjárműve lenyűgöző gyorsulásra képes: álló helyzetből mindössze 4,8 másodperc alatt eléri a 100 km/óra sebességet.
Az első és hátsó tengelyt egy-egy, a Jaguar által tervezett állandó mágneses szinkron villanymotor hajtja. A motorok koncentrikusan illeszkednek a kompakt, egyfokozatú bolygóműves erőátvitel és differenciálmű köré; ez az elrendezés a forgatónyomaték azonnali és pontos megosztását teszi lehetővé a négy hajtott kerék között: az I-PACE folyamatosan a körülmények függvényében módosítja az első és hátsó tengelyek közötti teljesítmény-elosztást.
Az első pillanattól fogva nagyteljesítményű elektromos járműnek fejlesztett I-PACE magával ragadó menetdinamikát, valamint kimagasló mindennapi használati értéket és utazási komfortot kínál a rugózási kényelem, a kifinomultság és az irányíthatóság egyedülálló egyensúlya mellett. A Jaguar a két tengely között, a lehető legmélyebb pontra építette be az akkumulátort; az ebből adódó 50:50 arányú tömegelosztás és mély tömegközéppont optimális stabilitást és mérsékelt oldaldőlési hajlamot eredményez. Ezekhez az eredendő előnyökhöz társul az elektromos jármű kistömegű és igen merev alumínium szerkezete, amely 36 kNm / fok torziós szilárdságával minden idők legmerevebb Jaguar vázszerkezete.
A fejlett kettős keresztlengőkaros első és Integral Link hátsó felfüggesztés kivételes rugózási komfortot nyújt, emellett biztosítja a dinamikus vezethetőséghez elengedhetetlen oldalirányú merevséget, ami kiváló vezethetőséget, tapadást és kormányreakciókat eredményez. A kompakt, kis tömegű felfüggesztés az alumínium lengőkaroknak és csuklóknak köszönhetően rendkívül könnyű, ugyanakkor maximálisan helytakarékos kialakítása nem csorbítja a belső helykínálatot.
Az Adaptive Dynamics rendszerrel és fokozatmentesen változtatható lengéscsillapítással társított, opciós légrugózás hamisítatlan sportautós dinamizmussal és kiegyensúlyozottsággal vértezi fel az I-PACE modellt. Az automata szintszabályozás még teljes terhelés esetén is optimális futóműgeometriát biztosít. Ennek köszönhetően az utasok minden pillanatban kiemelkedő kényelemnek örvendhetnek, a felfüggesztés a hatásos ütéselnyelés és a precíz vezethetőség egyensúlya révén megnyugtató, természetes vezetési élményt biztosít.
A Jaguar mérnökei az I-PACE esetében elektromos fékrásegítőre cserélték hagyományos vákuumos fékszervót. Ennek köszönhetően a fékrendszer rugalmasabban tudja kombinálni a regeneratív és mechanikus fékhatást, így a rendszer minden helyzetben állandó, precíz fékérzetet nyújt.
Az I-PACE vezetője az optimális energiagazdálkodás és hatótávolság érdekében két szinten állíthatja be a regeneratív fékhatást. Erőteljes regeneratív üzemmódban a vezető gyakorlatilag egyetlen pedállal, ösztönösen szabályozhatja a jármű sebességét; az I-PACE azonnal lassítani kezd, amint a sofőr felemeli lábát a pedálról, így lassításkor kisebb mértékben kell a fékpedált működtetni. Ilyenkor akár 0,4 g negatív gyorsulás érhető el.
Sűrű forgalomban haladva a vezető kikapcsolhatja a kúszás funkciót, ami kényelmesebbé teszi a vezetést. Ilyenkor a gázpedál felengedésekor a jármű azonnal lassítani kezd; akár emelkedőn sem szükséges a fékre lépni ahhoz, hogy egy helyben tartsuk a járművet.
Felelősségteljes vállalkozásként a Jaguar kötelességének érzi, hogy gondoskodjon az emberiség tisztább jövőjéről. A vállalat újrahasznosítási partnerségeken és „újrahasznosított”’ energiatároló próbaüzemeken keresztül folyamatosan megoldást keres arra, hogy meghosszabbítsa EV akkumulátorainak élettartamát.
MINDEN HELYZETBEN BIZONYÍTOTT
A Jaguar úgy fejlesztette ki az I-PACE elektromos szabadidőjárművet, hogy az nagy forróságban éppúgy helytálljon, mint extrém hidegben. Az I-PACE akár -40°C hőmérsékleten is működőképes marad: ez 10°C-kal alacsonyabb a hagyományos elektromos járműveknél. Az akkumulátorcellák alacsony belső ellenállása, az akkumulátorcsomag szigetelése és a fejlett hőgazdálkodási rendszer együttműködésének köszönhetően az I-PACE minden helyzetben helyt áll.
Mérsékelt hőmérsékletű környezetben az akkumulátor saját hűtése gondoskodik a maximális energia-hatásfokról. A jármű fő klímaberendezéséhez csatlakozó hűtőrendszer kizárólag magasabb hőmérsékleten kapcsol be, hogy a cellahőmérsékletet szabályozva gondoskodjon a maximális teljesítménykifejtésről.
Hidegben ezzel szemben hőszivattyú biztosítja a cellák és az utasok számára az optimális körülményeket. A rendszer hatásfoka messze meghaladja a hagyományos fűtőberendezésekét, mivel kívülről nyert, illetve az inverterektől és a teljesítményszabályozó elektronikai rendszertől átvett energiát használ fel az utastér fűtésére ahelyett, hogy kizárólag az akkumulátorból táplálkozna. Ez a megoldás közel 50 kilométerrel meghosszabbíthatja a hatótávolságot, akár fagypont alatt is.