Az első BMW 2-es Gran Coupé

Sportos hangulatú utastér lenyűgöző helykínálattal

A BMW 2-es Gran Coupé sportos hangulatú utasterét a családos életvitelt és a hosszú távú utazások szempontjait mindvégig szem előtt tartva, kiváló minőségű anyagok felhasználásával tervezték meg a dizájnerek. Korszerű kialakítását az olyan innovatív részletek nyomatékosítják, mint például a dekorbetétek – opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető vagy a magasabb felszereltségi csomagokhoz tartozó – háttérvilágítása, amelyet hat különböző árnyalatban állíthatnak be a bajor prémiumgyártó ügyfelei. Bőséges helykínálatával a BMW 2-es Gran Coupé egy csapásra rácáfol az elegáns kupé-sziluett mögé sejtett, szűkös előítéletekre, hiszen a hátsó üléssorba játszi könnyedségű beszállást garantál, ahol az utasok ráadásul a BMW 2-es Coupé hátsó üléssorához képest 33 milliméterrel nagyobb térdteret élvezhetnek. Az üléspozíció mindeközben 12 milliméterrel magasabbra került. A csomagtér alapesetben 430 liter térfogata 40 literrel múlja felül a kétajtós 2-es BMW hasonló értékét és a hátsó üléssor 40:20:40 arányban osztott támlájának ledöntésével még tovább bővíthető. A hátsó üléssor a csomagtérből is teljes egészében előre hajtható, az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető Comfort Access funkcióval felszerelt modellek esetében pedig a csomagtérajtó egy láblendítéssel nyitható és egyetlen gombnyomással zárható.

Középpontban a vezető

A műszerfalon elhelyezett járművezérlő gombok mindegyike a vezető köré összpontosul, a csoportosított funkciók pedig – úgy mint a fűtőrendszer, a légkondicionáló és a különféle vezetési üzemmódok – könnyű használhatóságot ígérnek. Az első BMW 2-es Gran Coupé opcionális extrafelszereltségei között a BMW központi operációs rendszerének legújabb, 7.0 verziója is megtalálható, amelynek intelligens információszolgáltató koncepciója – az opcionális extrafelszereltség részeként ugyancsak elérhető BMW Gesztusvezérléssel – két nagyméretű digitális kijelzővel dolgozik együtt (a BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés esetében egyenként 10,25” képernyő-átmérővel), a BMW Live Cockpit műszerfal-elrendezés formai megoldásai és dizájnkoncepciói pedig a BMW fényszóróinak dupla ikergyűrű-motívumát idézik. A nagyfelbontású, érintőképernyőként is funkcionáló központi kijelző a műszerfal közepén kapott helyet, a BMW által megszokott módon a vezető felé fordítva. A bajor prémiumgyártó ügyfele maximálisan személyre szabhatja a központi kijelzőn megjelenített tartalmakat, az opcionális extrafelszereltség részeként pedig a 9,2” kivetítő-átmérőjű, színes BMW Head-Up kijelző is elérhető, hogy egy pillanatra se kelljen levennie tekintetét az útról.

Intuitív járművezérlés a BMW iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsájával, érintésekkel, hangutasításokkal és gesztusokkal

A BMW 2-es Gran Coupé utasai a vezetési szituációhoz és személyes preferenciáikhoz leginkább illeszkedő módon kommunikálhatnak az autóval, amelyet a bajor prémiumgyártó ügyfelei a középkonzolon és a kormányon elhelyezett gombokon kívül a BMW iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsájával (amelyet a BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezéstől felfelé érintés-érzékeny felülettel kínál a gyártó) és már az alapfelszereltség részeként is érintőképernyőként funkcionáló, 8,8” képernyő-átmérőjű központi kijelzőn keresztül vezérelhetnek. A BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezés navigációs rendszert és hangutasításokkal vezérelhető online funkciókkal kiegészített, intelligens hangutasítást is tartogat. A legmagasabb szintű műszerfal-elrendezést a BMW Live Cockpit Professional jelenti, amelynek a BMW Intelligens Személyi Asszisztens (BMW Intelligent Personal Assistant) és a két darab nagyfelbontású, egyenként 10,25” képernyő-átmérőjű, teljes mértékben digitális kijelző is része. A BMW központi operációs rendszerének legújabb, 7.0 verziójával dolgozó BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés a legkorszerűbb járműkapcsolati megoldásokkal és a legátfogóbb személyre szabhatósági lehetőségekkel kényezteti a bajor prémiumgyártó ügyfeleit. A technológia két leginnovatívabb újítása az adaptív navigációs rendszer és a merevlemez-alapú multimédiarendszer. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW Gesztusvezérlés hét különböző gesztust képes megkülönböztetni egymástól, ezek közül kettőhöz pedig a BMW ügyfelei a személyes preferenciáikhoz leginkább illeszkedő két funkciót rendelhetik hozzá.

Ötféle felszereltségi szint és egy csúcsmodell

Ötféle felszereltségi szintjével az első BMW 2-es Gran Coupé számos személyre szabhatósági lehetőséget kínál a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek. A Luxury Line felszereltségi csomag például szatinált alumíniumból készült dekorbetétekkel és Dakota bőr üléskárpittal helyezi középpontba a modell kifinomult stílusát és kényelmét. A prémium kompakt szegmens iránymutató négyajtós kupéjának sportos oldalát eközben két különböző felszereltségi csomag hivatott kihangsúlyozni: a Sport Line felszereltségi csomag magasfényű feketére fényezett dekorbetéteket és a BMW Individual magasfényű Shadow Line külső felszereltségi csomag ablakkereteit tartogatja, az M Sport felszereltségi csomag pedig egyedi légbeömlő-betétekkel, magasfényű feketére fényezett dekorbetétekkel, szatinált alumíniumból készült hűtőrács-lamellákkal, Dark Shadow árnyalatú BMW M hátsó lökhárító-betéttel, BMW M sportkormánnyal és Trigon/Sensatec bevonatú sportülésekkel tesz egy lépést a BMW M235i xDrive Gran Coupé csúcsmodell felé. A modellpaletta csúcsán helyet foglaló BMW M235i xDrive Gran Coupé exkluzivitását Cerium Grey árnyalatú stílusjegyek hangsúlyozzák, hálómintázatú hűtőráccsal, magasfényű feketére fényezett BMW M hátsó lökhárító-betéttel és a karosszéria színére fényezett hátsó légterelő szárnnyal.

Sportautós agilitás és vérpezsdítő menetdinamika

Ahogyan az új BMW 1-es sorozat, úgy az első BMW 2-es Gran Coupé is a bajor prémiumgyártó csúcstechnológiás elsőkerék-meghajtású padlólemezére épül. A technológia kifejlesztésekor a BMW Group tervezőmérnökei részletekbe menően kiaknázták a vállalatcsoporton belül, hosszú évek alatt felhalmozott elsőkerék-meghajtású szaktudás legjavát és a BMW i divíziótól is innovatív technológiákat emeltek át, a BMW 2-es Gran Coupé így nem csupán az utastéri helykínálat terén, de a menetdinamika terén is vadonatúj mércét állít fel a prémium kompakt szegmensben. A legkorszerűbb futómű-technológia, a számos tervezőmérnöki innováció, a vadonatúj fejlesztésű alkatrészek és az autó menetdinamikai adottságait felügyelő vezérlőrendszerek tökéletes együttműködése rendkívüli agilitást eredményez: a BMW 2-es Gran Coupé érezhetően gyors és precíz rendszerreakciókat garantál, amellyel új szintre emeli a vezetés élményét. Kulcsfontosságú alkotóelem e téren a BMW i3s tisztán elektromos prémium kompakt (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,0 – 14,6 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km)** technológiai örökségeként alkalmazott ARB technológia (hajtásfüggő kipörgés-korlátozás), amely száraz, nedves és átmeneti útfelületen, havas úton és jeges körülmények közepette is minden korábbinál gyorsabban és pontosabban felügyeli az egyes kerekek esetleges kipörgését, ezzel intenzív gyorsulás és kanyarodás közben is optimalizálva a kerekek tapadását. A BMW 2-es Gran Coupé alapfelszereltségeként kínált ARB technológia kipörgésvezérlő rendszerét a tervezők a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) vezérlőegysége helyett közvetlenül a motor vezérlőelektronikájába integrálták, amelynek köszönhetően a jelcsatorna jelentősen lerövidült. Az információáramlás így háromszor, a vezető által érzékelt rendszerreakció pedig tízszer gyorsabb lett. A dinamikus menetstabilizáló rendszerrel szorosan együttműködő, hajtásfüggő kipörgés-korlátozás ráadásul anélkül csökkenti az elsőkerék-meghajtású modelleknél tapasztalható hajtási befolyást, hogy megtörné az oldalirányú gyorsulás felépülésének folyamatát.