Az első Morgan Plus 8 GTR

  • A kilenc Plus 8 GTR speciális kiadás közül az első elkészült a Morgan Malvern gyárában
  • A modell a Morgan Plus 8-ra épül, és a Morgan versenytörténetéből merít
  • Minden Plus 8 GTR egy személyre szabott megbízás, a tulajdonosok a Morgan tervezőcsapatával együtt dolgoznak
  • Exkluzív képeken látható az első Plus 8 GTR, Yas Marina Blue színben
  • A teljesítménynövelés révén a Plus 8 teljesítménye 375 LE-re nőtt, így a valaha volt legerősebb Morgan.

Befejeződött az első Morgan Plus 8 GTR, a cég történetének legerősebb autója a cég gyárában, a worcestershire-i Malvern Linkben.

A lenyűgöző Yas Marina Blue-val befejezett első példa az eredeti tervezési vázlatokat idézi – amelyek a kilencvenes évekbeli Plus 8 versenyautó, a „Big Blue” előtt tisztelegnek –, amelyeket a modell 2021 februárjában történő bejelentése céljából adtak ki. Csak kilenc példára korlátozódik, a Plus 8 GTR projekt csak a közelmúltban elérhető számos Plus 8 gördülő alváz miatt volt lehetséges.

A fennmaradó nyolc autó mindegyike gyártás alatt áll, több építése még az év vége előtt befejeződik, a többi pedig 2022 első negyedévében fejeződik be. Minden ügyfél szorosan együttműködött a Morgan tervezőcsapatával, hogy megrendelje saját, egyedi példáját, tovább demonstrálva a a cég személyre szabott képességei. A kilenc autót a vevői igényeknek megfelelően különféle váltó- és hajtásoldali konfigurációkban építik meg, a nyolc járműből ötöt pedig világszerte exportálnak.

A teljesítményfrissítések közé tartozik az új motorhang és az ágyú-stílusú, dupla kimenetű sportkipufogók. Ezek a fejlesztések javítják a fojtószelep reakcióját és növelik a teljesítményt a korábbi sorozatgyártású Plus 8-hoz képest.

Steve Morris, a Morgan Motor Company elnök-vezérigazgatója így nyilatkozott: „Izgatottan várjuk, hogy az év elején közzétett tervezési vázlatokat követően közzétegyük a Plus 8 GTR első képeit. A Plus 8 GTR lehetőséget kínál a Morgan számára, hogy ismét megünnepelje a V8-as motort, amire a Plus 8 és Aero 8 modellek 2018-as befejezése óta nem számítottunk. Lenyűgöző dizájn, a legkiválóbb kidolgozás és egy izgalmas sportautó vezetésére. , a Plus 8 GTR a tökéletes hattyúdal a Morgan V8-hoz. Örömünkre szolgál, hogy a világ minden tájáról érkező ügyfelekkel együtt dolgozhatunk a tervezési és kivitelezési folyamat során, és alig várjuk, hogy a következő hónapokban megosszuk az utolsó példákat.”

A Plus 8 GTR olyan tervezési témákat tár fel, mint a magas vállvonal, amely évtizedek óta nem volt látható hagyományos Morgan karosszérián. Ötküllős, középre zárt kerekei a Morgan 1990-es évekbeli Plus 8 versenyautóira emlékeztetnek, amelyeket a finoman újraformázott kerékívek tökéletesen kereteznek. A további dizájnelemek közé tartozik az átdolgozott hátsó rész, az első szárnyak és az első elosztó, amelyek mindegyike alumíniumból kézzel készült. A pilótafülke szellőzővel ellátott kemény teteje teszi teljessé a verseny által ihletett esztétikát. A belső térben új ajtókártyák találhatók, amelyek illeszkednek a magas ajtólapokhoz, egyedi GTR tárcsák, valamint választható szénszálas versenyülések és hevederek. Egyedülálló grafikus funkció az egészben, és minden GTR-hez tartozik egy plakett, amely jelzi a számát az építési sorrendben.

A tervezés egyik inspirációja a Plus 8 versenyautó volt, amely a 90-es évek végén a GT sorozatban versenyzett, közismertebb nevén „Big Blue”. Ez az autó szolgált a Morgan első ragasztott alumínium alvázának próbapadjaként, amely az Aero 8 és az „Aero-chassis” Plus 8 modellek alapját képezte. A Morgan CX-Generation ragasztott alumínium platformjának újabb bevezetését követően helyénvalónak tűnt, hogy ezzel a lehetőséggel tisztelegjünk az autó előtt, amely úttörő szerepet játszott a Morgan alumíniumszerkezetek használatában. Mint minden Morgan esetében, minden Plus 8 GTR kézzel készült, hagyományos karosszériaépítési technikákkal.

A Plus 8 GTR az év második Morgan különleges projektje a Plus Four CX-T után. Bár funkciójukban és megjelenésükben eltér egymástól, mindkét modell a Morgan márka rugalmasságát mutatja, a kézművességet, a dizájnt és a vezetési élményt ünnepli.