Az EV6 dizájnfilozófiája

  • ‘Egyesült ellentétek’ ez a Kia új formanyelvének jelmondata, valamennyi jövőbeli új modell e filozófia alapján készül majd
  • Az új formafilozófia öt alappillérre épül. Ezek: a Természetesen bátor, az Okkal élvezetes, a Fejlődés ereje, az Életteli technológia, és a Boldogság feszültsége
  • Az EV6 külső megjelenését a magas technikai és technológiai színvonalon kivitelezett részletek határozzák meg
  • Modern és tágas utastér a Kia első, kifejezetten elektromos hajtású modellekhez konstruált globális padlólemezén, az E-GMP-n

A Kia ma (SIC – Ma lesz a holnap tegnapja!) nyilvánosságra hozta új, EV6 nevű, tisztán elektromos hajtású modelljének első hivatalos fotóit. Az újdonság bemutatójára is sor kerül még idén márciusban.

Az EV6 a Kia első új modellje, amely már a márka új formafilozófiája, az ’Egyesült ellentétek’ jegyében született. A friss formanyelv a természet és az emberi lét ellentéteiből, kontrasztjaiból építkezik, innen meríti inspirációit. Az új formairányzat középpontjában a márka új vizuális identitása áll, pozitív, természetes energiákkal, és a látványos formák, valamint az éles formaelemek kontrasztjával.

A crossoverek világa által inspirált vonalaival a Kia első – kifejezetten akkumulátoros, tisztán elektromos hajtású modellek hordozására tervezett E-GMP nevű padlólemezén -, az EV6 a Kia első újdonsága, amely már az új formai irányelvek alapján született. Az EV6 a Kia elektromos hajtások fejlesztése iránti elkötelezettségét is hivatott hangsúlyozni.

“Az EV6 a Kia első, kifejezetten elektromos hajtásra tervezett modellje, és ebben a minőségében a márka első autója, amely az emberközpontú progresszív formák és a tiszta üzemű elektromos hajtás egységét hirdeti. Úgy hisszük, az EV6 fontos és versenyképes szereplővé válik majd az elektromos modellek globális piacán.” Mondta Karim Habib, a Kia alelnöke, és globális formatervezési vezetője. “Határozott és hatásos formákat kívántunk alkotni, kifinomult és magas technikai színvonalú részletekkel, tiszta arányokkal és egyedi, futurisztikusan elektromos autós megjelenéssel.”

Egyesült ellentétek: a Kia új formafilozófiája A Kia valamennyi modellre kiterjedő új formanyelve az EV6-tal debütál. A formafilozófia öt alappillére: a ‘Természetesen bátor’, az ‘Okkal élvezetes’, a ‘Fejlődés ereje’, az ‘Életteli technológia’, és a ‘Boldogság feszültsége’ nevet kapta.

A ‘Természetesen bátor’ a természettel való interakción alapul, azokra az arányokra és formákra épül, amelyek mind az emberi, mind pedig a természeti környezetben megtalálhatók.
A dizájn ezen alappillére alapján egyszerre organikus és technikai struktúrák, és belső felületek születnek, miközben a külsőt a tiszta vonalak, és a bátor, folyamatosan változó idomok határozzák meg.

Az ‘Okkal élvezetes’ az érzésekre és a hangulatokra összpontosít a jövő Kia modelljeiben.
A jövő Kia formavilágában együtt él az értelem az érzelemmel oly módon, hogy a nyugtató és inspiráló hatású autók használóik érzelmeire és érzéseire is hatnak majd. Az utasterekben több lesz az új, természetes eredetű anyag és a merész, fiatalos, játékos színárnyalat is.


A ‘Fejlődés ereje’ a márka mai erős dizájnvonalára épít, a közelmúlt formai változásai a jövő formáira is átvetülnek, majd így fejlődnek tovább. A jövő dizájnja a már megszerzett tapasztalatokra és az átfogó kreativitásra épít.

Az ‘Életteli technológia’ az új technológiákat és műszaki megoldásokat öleli fel, hogy segítse és fejlessze az ember és a gép közötti kapcsolatokat. A jövő Kiái újgenerációs felhasználói élményeket is kínálnak majd, nem csak a technológia fejlődése révén, de például a világítás és a konnektivitás újragondolásával, hogy a használók még közelebbi kapcsolatba kerülhessenek járműveikkel.

A ‘Biztonság feszültsége’ az ellentétes erőkre és a kreatív kontrasztokra épít, s éppen az ezek egyensúlyából adódó formai egyensúlyra törekszik. Határozott és éles, kifinomult technikájú részletekkel teremt feszültséget és harmonikus formaközpontú dizájnjövőt.

“Arra törekszünk, hogy autóink természetes élményeket hordozzanak, olyanokat, amelyek jobbá, és élhetőbbé is teszik ügyfeleink mindennapjait. Célunk a Kia márka fizikai élményeinek megtervezése, eredeti, újító hatású és izgalmas elektromos autókkal. Formatervezőink elképzelései és a márka céljai most jobban összetartoznak, mint valaha. Tevékenységeink központjában az autóvásárló és autót használó ügyfél áll, ez határozza meg minden döntésünket.” – mondta Karim Habib.

Még több részlet az ‘Egyesült ellentétek’ formafilozófiáról, a Kia dizájn hitvallásáról szóló filmben: https://www.youtube.com/watch?v=gqrfx2GzOYE