Az idei esztendő a Toyota éve lehet

25 év, 4 generáció, 8,5 millió eladott példány, és a világ autópiacának átalakítása

A fentiek tulajdonképpen össze is foglalják a Toyota RAV4, a világ legnépszerűbb SUV-jának történetét. A modell kategóriateremtőként egymaga indította el a SUV-ok és crossoverek forradalmát, amelyek ma a globális autópiac legnagyobb (36,4%) és legdinamikusabban növekvő szegmensét jelentik. Az elsőségét mindvégig megőrző modell legújabb generációja nem csupán a világ legfejlettebb hibrid hajtását és az aktív biztonság eddig sosem látott szintjét kínálja, de a kategóriában nem mindennapinak számító terepképességeket kínálva egyben visszatér a gyökerekhez is. Az, hogy mindezt rendkívül látványos dizájnba csomagolva teszi, kétségkívül nem kis szerepet játszik abban, hogy bár mindössze januártól kapható, alig három hónap alatt már közel 900 megrendelés érkezett rá Magyarországon, miközben a szegmensének tavalyi hazai értékesítéseit egyébiránt vezető előző generációból egész évben 1300 darab talált gazdára. Sokatmondó emellett az is, hogy jóllehet, már az előző generációs modellből is 85%-ban a környezetbarát hibrid elektromos kivitelt választották az ügyfelek, a jelenlegi megrendelések alapján az új generáció esetében ez az arány akár 95% is lehet.

A világverő

Bő fél évszázados története és az eddigi 11 generáció során mintegy 47 millió Toyota Corolla talált gazdára világszerte, több, mint bármely más autóból a világon, a modell pedig az elmúlt öt évtizedben nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Toyota neve egybe forrt a legendás megbízhatósággal. Az elmúlt években rendre a világ legnépszerűbb személyautójának bizonyuló Toyota Corolla legújabb generációja ugyanakkor, az alapértékek megőrzése mellett egészen új dimenzióba helyezi a japán gyártó világverő modelljét. Amellett, hogy az új Corolla az első autó a világon, amely két eltérő teljesítményű környezetbarát hibrid elektromos erőforrással is rendelhető, és a biztonság eddig nem ismert szintjét honosítja meg az alsó-középkategóriában, a három karosszéria változatban, az ötajtós Hatchback, a négyajtós Sedan és a kombi Touring Sport kivitelben érkező modell a dizájn tekintetében is a kategória élére helyezi a márkát. Mindehhez ráadásul meggyőző vezetési élmény is társul, így bátran kijelenthető, hogy ez minden idők legizgalmasabb Toyota Corollája, ami még tovább öregbítheti a legendás modell hírnevét. Ez természetesen az értékesítések tekintetében is visszaköszön: jóllehet a Corolla még csupán a napokban érkezett meg a márkakereskedésekbe, az előzetes megrendelések, valamint a magánvásárlók és flottaügyfelek részéről tapasztalható fokozott érdeklődésre alapozva a Toyota ambiciózus eladási célokat tűzött ki. Míg tavaly az elődmodell Corolla és Auris modellekből mintegy 3.100 darab talált gazdára hazánkban, a Toyota idén nagyságrendileg 4.600 autó értékesítésével számol a kategóriában, amelyből a korábbi generációs Classic modellek mellett az új Corolla 75%-ban veheti majd ki a részét. Ezzel akár a korábban az Auris és a Corolla által együttesen elért szegmens második helyről előrelépve a Toyota akár a szegmens legnépszerűbb márkájának címére is pályázhat.

A felső-középkategória királya

15 év után, legújabb generációjával tér vissza Európába a felső-kézépkategória koronázatlan királya, a szegmens világszintű értékesítéseit hosszú évek óta vezető ikonikus modell, a Toyota Camry. A modellből 37 éves története, és az eddigi 7 generáció során 19 millió darab talált gazdára világszerte, a minden eddiginél elegánsabb, letisztultabb, tágasabb, az aktív biztonsági rendszerek és vezetéstámogató technológiák páratlanul széles tárházát kínáló, és a világ legfejlettebb környezetbarát hibrid elektromos hajtásával érkező nyolcadik generáció pedig várhatóan még az eddigieknél is nagyobb sikereket hoz majd a márka számára. A Japában gyártott, vadonatúj Camry ideális közép- illetve felsővezetői autó lehet a dízel hajtástól drasztikusan elforduló európai piacon, ami visszaköszön a Toyota értékesítési várakozásaiban is: a májusban érkező modellből minimum 400 darab eladását tervezik idén (ami 50%-al több, mint az általa leváltott Avensis teljes tavalyi értékesítése), jövőre, első teljes évében pedig a hazánkban is a szegmens legnépszerűbb modelljei között lehet a helye.